از سوی سی‌امین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان معرفی شدند؛

داوران بخش فیلمنامه‌های اقتباسی هفتمین مسابقه فیلمنامه‌نویسی

۱۳۹۶/۰۳/۲۸ - ۱۵:۰۳:۵۲
کد خبر: ۵۷۴۶۸۲
داوران بخش فیلمنامه‌های اقتباسی هفتمین مسابقه فیلمنامه‌نویسی
اسامی داوران بخش فیلمنامه‌های اقتباسی گروه حرفه‌ای و اندیشه های نو از سوی دبیرخانه سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام شد.
 

به گزارش خبرگزاری برنا، ابراهیم فروزش، سیاوش گلشیری، مرجان اشرفی‌زاده، مسعود کرامتی، محمود اربابی، فریدون فرهودی و فرهاد توحیدی به‎ عنوان داوران بخش فیلمنامه‌های اقتباسی در گروه حرفه‌ای و اندیشه های نو هفتمین مسابقه فیلمنامه‌نویسی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان انتخاب شدند.

*سوابق و فعالیت‌های داوران بخش فیلمنامه‌های اقتباسی

*ابراهیم فروزش

ابراهیم فروزش متولد ۱۳۱۸ تهران و فارغ‌التحصیل کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک است. او فعالیت هنری را سال ۱۳۴۹ با عهده‌دار شدن سرپرستی مرکز سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد و سینما را در سال ۱۳۵۲ با نگارش فیلمنامه فیلم کوتاه «سیاه پرنده» تجربه کرد. فروزش نخستین فیلم‌اش را با نام «کلید» در سال ۱۳۶۵ کارگردانی کرد و دومین ساخته وی،«خمره» در سال ۱۹۹۴ میلادی برای اولین بار جایزهیوزپلنگ طلایی را برای سینمای ایران از جشنواره لوکارنو به ارمغان آورد. «مرد کوچک»، «بچه‌های نفت»، «هامون و دریا» و «زمانی برای دوست داشتن» از دیگر آثار مطرح اوست.

*سیاوش گلشیری

سیاوش گلشیری متولد ۱۳۵۸، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه علم و فرهنگ و دانشجوی دکتری پژوهش هنر دانشگاه علوم و تحقیقات  تهران است.او یکی از ۳۳ داور بخش استعدادیابی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه ایران–تهران ۱۳۹۵، استاد نمونه کشوری بخش فیلمنامه‌نویسی در انجمن سینمای جوانان ایران در سال‌های ۹۱ و ۹۲، رئیس هیأت داوران اولین  و دومین جشنواره سراسری دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود در اردیبهشت ۹۴ و خرداد ۹۶، داور بخش فیلمنامه‌های کوتاه بخش حمایتی شهرداری اصفهان، در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در سال‌های ۹۳،۹۲ و ۹۴  و عضو شورای فیلمنامه در انجمن سینمای جوانان دفتر اصفهان است. برگزاری جلسات نقد کتاب به صورت هفتگی در مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان شهر کتاب اصفهان، جلسات سه‌شنبه‌های داستان دانشگاه اصفهان به عنوان منتقد از سال ۹۱ تاکنون و شرکت در جلسات نقد و بررسی فیلم‌های ایران و جهان در تالار هنر، دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه آزاد نجف‌آباد و ... به عنوان منتقد از دیگر فعالیت‌های اوست.او همچنین نویسنده رمان «تمام بندها را بریده‌ام»در سال ۹۱ و تقدیر شده در دومین جایزه ادبی بوشهر و نامزد سومین جایزه کتاب سال هفت اقلیم، نویسنده مجموعه داستان «مثل کسی که از یاد می‌رود» در سال ۹۳، نویسنده مقاله «مدرنیسم و پسامدرنیسم در داستان» در کتاب «کتابت روایت»در سال ۹۵، نویسنده بخش «نقد فیلمنامه» در مجله سینمایی «صنعت سینما» از سال ۸۳ تا ۹۱ است و سابقه همکاری با دیگر نشریات ادبی و سینمایی به عنوان منتقد را دارد. گلشیری همچنین سابقه تدریس فیلمنامه‌نویسی در انجمن سینمای جوانان اصفهان از سال ۸۳ تاکنون، تدریس فیلمنامه فیلم کوتاه از سال ۹۱ تاکنون در موسسه آموزشی فن‌آوران حکیم و از سال ۹۳ تاکنون در موسسه فیلم‌ساز، تدریس تاریخ هنر در دانشگاه علمی - کاربردی نقش جهان از سال ۸۹ تا ۹۱، تدریسروش تحقیق در هنر در موسسه آموزش عالی بزرگمهر از سال ۸۷ تا ۹۱، تدریس داستان‌نویسی در مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان از سال ۸۹ تا ۹۲ و مرکز شماره ۳ جهاددانشگاهی واحد اصفهان از سال ۹۰ تا ۹۱ و همچنین موسسه رویش مهر ۹۳ تاکنون را دارد.

*مرجان اشرفی‌زاده

مرجان اشرفی‌زاده، متولد سال ۱۳۶۰ در شهر تهران و دانش آموخته کارگردانی سینما در مقطع کارشناسی و ادبیات نمایشی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشکده سینما–تئاتردانشگاه هنر است.آغاز فعالیت او با نگارش و ساخت فیلم کوتاه از سال ۱۳۷۹ بود و ساخت بیش از ۲۰ فیلم کوتاه، داستانی و مستند از جمله «جادوگر»، «کائوس»، «یده و خونوش»، «آن بالا آمنار جاده»، «از منهای یک»، «فصل هفتم» و ...، ساخت ۵ فیلم تلویزیونی «قفل سیغی کلید»، «نامه‌های خیس»،«عصر مهربانی»،«بهار نارنج» و«۳روز و ۲ شب»، ساخت فیلم سینمایی«آبجی» در سال ۹۵-۱۳۹۴، ساخت مینی سریال«گریدی»(در دست ساخت) از جمله فعالیت‌های فیلمسازی اوست.او تاسیس کارگاه فیلمنامه از سال ۱۳۸۶ و نگارش فیلمنامه‌های بلند داستانی از جمله فیلمنامه فیلم «آذر» و «آهسته در سکوت» به کارگردانی فرزاد موتمن، « آراز» ساخته سینا گنجی و ... را در کارنامه خود دارد.

*مسعود کرامتی

مسعود کرامتی متولد ۱۳۳۵ تهران، فارغ التحصیل هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. او فعالیت هنری را در سال ۱۳۵۵ با تئاتر آغاز کرد و نخستین تجربه‌اش در سینما عروسک‌گردانی در فیلم «شهر موشها» ساخته مرضیه برومند و محمدعلی طالبی است. کرامتی سال ۱۳۷۱ مؤسسه سینمایی «کارنامک» را تأسیس کرد.

*محمود اربابی

محمود اربابی متولد ۱۳۴۰ در تهران و دارای مدرک کارشناسی فیلمنامه‌نویسی از دانشکده صدا و سیما، کارشناسی ارشد کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس و دکترای پژوهش هنر از دانشگاه هنر است.او نویسنده فیلمنامه‌هایی همچون «آرزوهای بایگانی شده»در سال ۱۳۸۷، «لیلی در پاییز» در سال ۱۳۸۸، «آوای نقاره‌ها» به کارگردانی جواد مزدآبادی در سال۱۳۸۸ برای شبکه ۲ سیما، «تاور کرین»، «زندگی با چشمان بسته» به کارگردانی رسول صدر عاملی در سال ۱۳۸۹ و «برج آرام» به کارگردانی مسعود اطیابی در سال ۱۳۸۹ است. اربابی مدرس و رئیس انجمن سینمای جوان کرج در سال ۱۳۶۶، عضو شورای فیلمنامه وشورای تولید فیلم حوزه هنریاز سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۰، مدیر مرکز تحقیقات فیلم حوزه هنریاز سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۲، اولین مدیر مدرسه کارگاهی فیلمنامه‌نویسی حوزه هنری از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۰، مدیر گروه آموزش تولید دانشکده صداوسیما از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰، معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابیاز سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشکده صداوسیمااز سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲، عضو شورای سیاست‌گذاری، داوری و انتخاب جشنواره فیلم فجراز سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲ و از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸، مدیرکل گسترش و آموزش نیروی انسانی سینمای کشوراز سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴، مدیرکل ارزشیابی و نظارت سینمای حرفه‌ای کشوراز سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸، دبیر علمی سمینار سینما واقتباس فرهنگستان هنر در سال ۱۳۸۴، عضو شورای انتخاب و داوری جشنواره سینمای جوان، عضو شورای انتخاب جشنواره فیلم کوتاه، عضو هیئت علمی دانشکده صداوسیما، رئیس مرکز آموزش سازمان صداوسیما، رئیس مرکز علمی کاربردی رسانه، معاون آموزش و پژوهش دانشگاه صدا و سیما بوده است.فعالیت در ماهنامه هنری سوره از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۰، تدریس در دانشکده صدا و سیما از سال ۱۳۶۷ تاکنون در زمینه‌هایفیلمنامه‌نویسی، شناخت عوامل نمایش، تاریخ سینما و تلویزیون، اخلاق حرفه‌ای رسانه (تلویزیون و سینما)، تلویزیون و مطالعات فرهنگی مقطع کارشناسی ارشد، پژوهش در برنامه‌سازی مقطع کارشناسی ارشد، مبانی برنامه‌سازی تک دوربینه و برنامه‌سازی تک دوربینه از دیگر کارهای اوست.او همچنین در کنارفعالیت‌های پژوهشیاستاد راهنمای پایان‌نامه دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه سوره و دانشگاه هنر و دبیر علمی همایش اقتباس سینمایی و ادبیات برگزارشده توسط فرهنگستان هنر در سال ۱۳۸۵ بوده است. ترجمه کتاب Media ethics (در دست ترجمه)، ترجمه کتاب «سینما و شهر» به همراه میترا علوی طلب و تالیف کتاب «کنداکتور در تلویزیون» به همراه فرشته دیهیم نیز از دیگر فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی اربابی محسوب می‌شود.

*فریدون فرهودی

فریدون فرهودی متولد ۱۳۳۰ و کارشناس کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک تهران است. آغاز فعالیت او از سال ۱۳۵۹ بوده و کارگردانی ۱۰ تله فیلم (فیلم تلویزیونی)، کارگردانی ۴ سریال، نگارش ۱۱ فیلمنامه سینمایی، ۸ فیلمنامه تلویزیونی و ۵ سریال تلویزیونی را در کارنامه دارد.او حدود  ۱۴ سال سابقه تدریس فیلمنامه‌نویسی دارد و از سال ۱۳۷۰ کارشناس و مشاور فیلمنامه‌نویسی بوده است.

*فرهاد توحیدی

فرهاد توحیدی متولد ۱۳۳۵ رشت و فارغ‌التحصیل ادبیات دراماتیک از دانشکده هنرهای دراماتیک است.او دبیر چهاردهمین جشن خانه سینما و در اوایل دهه نود رئیس هیئت مدیره خانه سینما و دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران در دوره پنجم و دوره ششم بوده است. فرهاد توحیدی شش بار کاندیدای دریافت جایزه بهترین فیلمنامه از جشن خانه سینما و جشنواره فجر شده است و از مهمترین فیلمنامه‌هایش می‌توان به «دنیا»، «پرونده هاوانا» به کارگردانی علیرضا رئیسیان و «پاداش سکوت» ساخته مازیار میری اشاره کرد. نگارش فیلمنامه‌های سینمایی«مردعوضی»،«مربای شیرین»،«به آسمان نگاه کن»، «گاهی»،«توکیو بدون توقف»، «مجردها»، «راه طی شده»، «پاداش سکوت»، «بی وفا»، «هفت و پنج دقیقه»  و «شهر موشها ۲» از دیگر آثار توحیدی است.

سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۹ تا ۱۵ تیر در اصفهان برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز