ویژه برنامه های عید سعید فطر رادیو اعلام شد

۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ۱۲:۰۵:۴۸
کد خبر: ۵۷۷۶۲۴
ویژه برنامه های عید سعید فطر رادیو اعلام شد
همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر عید بزرگ مسلمین جهان، شبکه های رادیویی با تولید و پخش ویژه برنامه های شاد و مفرح تلاش میکنند تا اوقات خوشی را برای مخاطبان خود رقم بزنند.

به گزارش برنا، شبکه های مختلف رادیویی همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر عید بزرگ مسلمین جهان، برنامه های شاد و مفرحی را تدارک دیده‌اند که تقدیم مخاطبان خود می‌نمایند.

رادیو ایران

ویژه برنامه "قنوت شکر" از ساعت 8 تا 9 صبح به پوشش مراسم نماز عید سعید فطر اختصاص دارد و این مراسم را به صورت زنده پخش می‌کند. همچنین گزارشگران شبکه از رویدادها و حواشی این مراسم معنوی و شخصیت ها و مردم نمازگزار گزارش هایی را تهیه و پخش می‌کنند. این برنامه کاری از گروه ایران و فرهنگ رادیو ایران است. "جشن سپاس" نیز دیگر برنامه این شبکه رادیویی به کوشش گروه ایران و جامعه رادیو ایران است که در بخش صبح از ساعت 9 تا 11 به تهیه کنندگی شهاب نادری و عصر از ساعت 6 تا 8 به تهیه کنندگی ساجئ قدوسیان، گویندگی نسیم رفیعی و منصور اسکندری با هدف پرداختن به پشت صحنه ویژه برنامه افطار از تو به یک اشاره به روی آنتن رفته و چون در ایام ماه مبارک رمضان محور موضوعی برنامه افطار اسماء الحسنی بوده در این برنامه به تأثیر اسماء الله در زندگی مردم می‌پردازیم.

رادیو اقتصاد

رادیو اقتصاد در ویژه برنامه "شوق وصال" دوشنبه 5 تیرماه، با جشن عید سعید فطر همراه شنوندگان خواهد شد. با حضور کارشناسان مذهبی در برنامه به موضوعاتی در خصوص بعد اقتصادی زکات فطره پرداخته خواهد شد.تاثیر زکات فطره در فقرزدایی و عدالت اقتصادی و اسلامی از دیگر مباحثی هستند که در برنامه مطرح خواهند شد. ویژه برنامه "شوق وصال" کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه‌کنندگی لیلا امید یگانه و گویندگی زهراتقی ملا دوشنبه ساعت 9 الی 11 از رادیو اقتصاد پخش خواهد شد.

 

 

رادیو پیام

این شبکه رادیویی نیز همصدا با دیگر شبکه ها بنابر مأموریت ها و اهداف تعریف شده اقدام به پخش متن ها و موسیقی های مرتبط با این مناسبت می‌نماید.

رادیو تهران

شبکه رادیویی تهران با استقرار در محل برگزاری نماز عید سعید فطر از مصلی امام خمینی (ره) به صورت زنده این مراسم را پوشش می دهد. در ویژه برنامه "جشن بندگی" ضمن پوشش این مراسم و گفت وگو با نمازگزاران  برای اطلاع رسانی از مسیرهای رفت و برگشت با ستاد اقامه نماز و پلیس راه و راهنمایی و رانندگی ارتباط مستقیم برقرار می شود. زکات فطره یک واجب عبادی است، در بخشی از برنامه به احکام فطریه و میزان زکات فطریه پرداخته می شود. درک ماه مبارک رمضان و ذخیره معنوی و پاسداشت آن از دیگر مباحثی است که در ویژه برنامه جشن بندگی به آن پرداخته می شود. برنامه جشن بندگی به تهیه کنندگی احمد برمر و اجرای رضا خضرایی در روز عید سعید فطر از ساعت 6 تا 10 تقدیم مخاطبان می شود.

رادیو جوان

"شکوه مهمانی" از ساعت 7:30 روز عید سعید فطر به تهیه کنندگی علیرضا محمدنیا و گویندگی فاطمه عباسی به پوشش نماز عید سعید فطر و سخنرانی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌پردازدو فردای آن روز نیز ویژه برنامه"عید من" به تهیه کنندگی فریبرز گلبن و گویندگی فرزاد حسنی از ساعت 9:00 صبح به روی آنتن می‌رود.

رادیو سلامت

شبکه رادیویی سلامت ویژه برنامه‎ نوبت استجابت را در روز عید سعید فطر تقدیم شنوندگان می کند. ویژه برنامه نوبت استجابت به تهیه کنندگی مرتضی میلانی، شب عید سعید فطر، از ساعت 21 به مدت 180دقیقه با حضور مهمانانی همچون شهاب شادابی، بازیگر سریال نفس؛ زینب تقوایی، تهیه کننده سریال زیر پای مادر و دکتر لوبت گران پایه، مدیر موسسه مدد تقدیم شنوندگان می شود. در این برنامه رادیویی با حضور کارشناسان به این پرسش که بهترین توشه و حس شما در ماه مبارک رمضان چیست؟ پاسخ می دهد. این ویژه برنامه دارای بخش هایی همچون پخش پشت صحنه برنامه افطار و سحرگاهی شبکه، ارتباط با مراکز مختلف در مورد مراسم عید فطر در شهرهای مختلف ، مهربانی (بیان عادات رفتاری مناسب)، ماه رمضان 1396 در یک نگاه و ... تشکیل شده است.

رادیو صبا

  جُنگ طنز "شکر پنیر" در روز عید سعید فطر با فضایی شاد و عیدانه روی آنتن رادیو صبا می رود. این برنامه به مناسبت عید سعید فطر به مدت یک ساعت تقدیم مخاطبان می شود. در این برنامه بخش های متنوع و مفرح، نمایش های طنز و موزیکال و طنزآهنگ های شاد پخش می شود. اردشیر منظم، علیرضا تابان، مهبد قناعت پشیه ، فرشاد پارسا ، مونا صفی، آسیه گرجی، معصومه عزیزمحمدی و آزاده اکبری به عنوان بازیگران در این ویژه برنامه با کارگردانی نگین خواجه نصیر و هماهنگی عرفان فغانی، مخاطبان را همراهی می کنند. سید ابوالفضل طاهری, علی بنه گزی، فرشاد پارسا، مونا صفی و علی اصغر قره خانی هم نویسندگان این برنامه هستند. "شکر پنیر" برنامه ای ست از گروه مسابقات و تفریحات رادیو صبا به تهیه کنندگی سید محمد جواد هاشمی نیا با اجرای مهدی مفیدی که به مناسبت عید سعید فطر در روزهای دوشنبه پنجم تیر و سه شنبه ششم تیر در ساعت 15:00 با شنوندگان رادیو صبا همراه می شود.

رادیو فرهنگ

ویژه برنامه در "سایه سار معطر طوبی" در روز عید سعید فطر از ساعت30/8 الی 10 از رادیو فرهنگ به صورت زنده پخش می شود. این برنامه کاری از گروه اندیشه رادیو فرهنگ است که در اولین روز عید پخش خواهد شد. در دومین روز عید سعید فطر این ویژه برنامه از ساعت 9 الی 11 پخش خواهد شد. گروه کتاب رادیو فرهنگ نیز در نظر دارد ویژه برنامه ای به مناسبت عید سعید فطر به روی آنتن رادیو فرهنگ ببرد. این ویژه برنامه با نام "از ماه تا پگاه" ازساعت 11 الی 12 از این شبکه پخش می شود.

رادیو قرآن

ویژه برنامه های "قرآن، کتاب زندگی"  و "قرآن و زندگی" که از اول ماه مبارک رمضان از رادیو قرآن به صورت زنده پخش می شود در عید سعید فطر به صورت ویژه به روی آنتن می رود و به پخش آواها و نغمات مربوط و فرازهای زیبا متناسب با عید سعید فطر می پردازد و علاوه بر آن به مطالب حفظ، روخوانی و روانخوانی و صحت قرائت،  مفردات و ترجمه سوره ملک پرداخته خواهد شد.

رادیو گفتگو

ماه ترین ماه نام ویژه برنامه شبکه رادیویی گفت‌وگو است که در شب عید سعید فطر  به تهیه کنندگی فرهاد دهنوی از ساعت 10 الی 12 شب با بخش های مختلف و مرتبط با این عید سعید به روی آنتن می رود. همچنین نماز عید سعید فطر و خطبه های بعد از نماز هم از ساعت 7 الی 9 صبح بصورت زنده پخش خواهد شد. در روز عید شنونده برنامه های شبکه رادیویی گفت و گو از جمله گفت و گوی فرهنگی ساعت 11:30 تا 13:00 با موضوع فرهنگ زکات و فطریه، گفت‌وگوی اقتصادی ساعت 13 تا 14با موضوع نقش زکات در اقتصاد جامعه اسلامی  و گفت و گوی اجتماعی، با موضوع اهمیت شادی در اسلام از شبکه رادیویی گفت و گو باشید.

رادیو معارف

برنامه جشن بندگی به مناسبت عید سعید فطر از ساعت 7:00 به طور زنده به روی آنتن می رود.نماز عید به همراه خطبه‌های رهبر معظم انقلاب در این برنامه پخش می‌شود، درس‌های فردی و اجتماعی ماه مبارک رمضان در قالب کرامت در رمضان، نظم، ایثار، صبر، مبارزه با خواسته‌های نفس، توجه به نیازمندان، کمال روزه با زکات فطره و... از مباحث دیگر این برنامه است. همچنین چگونگی حفظ برکات ماه مبارک رمضان در طول سال از  جمله موضوعاتی است که در این برنامه با کارشناسی حجج الاسلام سرلک و درانی به آن پرداخته می شود .در این برنامه احکام و آثار پرداخت زکات فطره برای شنوندگان به طور مجدد تبیین می‌شود و همچنین خطبه‌هایی که ائمه اطهار(ع) که در روز عید فطر تبیین کرده‌اند، بررسی خواهد شد.جشن بندگی کاری از گروه معارف، فرهنگ و جامعه به تهیه و سردبیری ابوالفضل سلیمانی از 7:00 تا10صبح به طور زنده از امواج رادیو معارف پخش می شود.

رادیو نمایش

این شبکه رادیویی نیز با پخش نمایش هایی به همین مناسبت به استقبال این عید فرخنده می‌رود.

رادیو ورزش

"نیمکت" عنوان برنامه ای از رادیو ورزش است که ساعت 10:00 روز عید سعید فطر و فردای آن روز به روی آنتن می رود و ضمن تبریک فرارسیدن این عید فرخنده، با پخش موسیقی و آیتم های مرتبط همراه مخاطبان خواهد بود. فرما غریب نژاد تهیه کننده و اختر زورقچیان، بتول مرادی، شهریار شهریاری و حافظ کاظم زاده گویندگان این برنامه هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز