انتقاد تند و تیز یک نویسنده از مهران مدیری

۱۳۹۶/۰۴/۰۴ - ۱۵:۰۱:۵۴
کد خبر: ۵۷۸۳۱۰
انتقاد تند و تیز یک نویسنده از مهران مدیری
فیلمنامه “ساعت ۵عصر” مهران مدیری از خشایار الوند است؛ نویسنده ای که سالهاست در تیم مدیری حضور داشته است اما نه در فهرست عوامل “ساعت ۵عصر” و نه در پوسترهای فیلم نامی از الوند نیست.

به گزارش برنا، نه تنها نام الوند به عنوان مولف روی پوستر نیامده که مهران مدیری نام خودش را بر پوستر به عنوان نویسنده آورده است!!!

خشایار الوند درباره چرایی این مساله گفت: وقتی قرارداد واگذاری فیلمنامه ای را می بندیم تمام حقوق مربوطه را واگذار می کنیم اما نه اینکه ناممان هم تغییر کند. اینکه نامم در پوستر نیست برای خودم هم عجیب است؛ مهران مدیری اگر میخواست نام خودش را به عنوان نویسنده بزند چرا در “هفت” نام مرا اعلام کرد و بعدتر در “دورهمی” هم از من گفت.

الوند ادامه داد: فیلمنامه “ساعت ۵عصر” برای من است و بابت آن قرارداد بسته ام و ۱۲۰ میلیون هم دستمزدم بوده است و حالا اینکه می بینم نامم در پوستر نیست عجیب است.

این نویسنده با اشاره به همکاری سالیانش با مدیری گفت: من نزدیک ۲۰ سال است با مدیری همکاری دارم و یک بار هم ندیده ام مدیری متنی بنویسد. البته در سالهای اخیر بارها این را دیده ایم که خیلیها دوست دارند با ایجاد تغییراتی ولو جزیی در فیلمنامه در حد تغییر نام کاراکتر و تغییر یکی دو دیالوگ نام خود را به عنوان سناریست جا بزنند ولی اینکه نام نویسنده حذف شود پرسش برانگیز است.

خشایار الوند در پاسخ به اینکه آیا اختلاف سلیقه خاصی میان او و مدیری وجود داشته که عامل این ماجرا شده به سینماروزان گفت: ابدا اختلاف سلیقه ای نبود و من بعد از اینکه فیلمنامه کامل را به ایشان دادن درگیر “دیوار به دیوار” شدم و دیگر ازشان خبری نداشتم؛ البته یکی دو بار همدیگر را دیدیم و همه چیز صمیمانه پیش رفت.

الوند خاطرنشان ساخت: البته جای تعجب بود که تقریبا از اوایل تولید در فهرست عوامل اسم نویسنده را نزدند و حتی وقتی در اطلاع رسانی های رسمی عکس همه عوامل می آمد عکسی از من نبود.

بی نظمی هست اما ربط به انتخابات، نه!!!

میزان سیاسی بودن درونمایه “ساعت ۵عصر” و چگونگی گرته برداری از ماجرای انتخابات۸۸(اینجا و اینجا را بخوانید) دیگر پرسش سینماروزان از الوند بود.

الوند با بیان اینکه فیلمنامه ای که او نوشته ربطی به انتخابات ندارد اظهار داشت: آنچه من نوشتم ربطی به انتخابات۸۸ نداشت و اصلا سیاسی نبود. البته درگیری کاراکتر اصلی با برخی اغتشاشات و بی نظمی ها که همواره در جامعه ما وجود داشته و مثلا اخیرا در رابطه با برخی موسسات مالی روی داده، در فیلمنامه بود.

الوند درباره زمان دقیق نگارش طرح ابتدایی “ساعت۵عصر” بیان داشت: نگارش طرح اولیه مربوط به قبل از انتخابات۸۸ بود و در زمانی که درگیر “قهوه تلخ” بودیم طرح اولیه کمی گسترش یافت و در نهایت فیلمنامه نهایی را شهریور پارسال نگاشتم.

منبع:سینما روزان

نظر شما