زوج سرشناس مهمان «همیشه خونه» شدند

۱۳۹۶/۰۴/۲۷ - ۰۹:۳۸:۵۹
کد خبر: ۵۸۸۱۹۴
زوج سرشناس مهمان «همیشه خونه» شدند
محمدتوانا حسینی و دلنیا جهانی زوج کتابداری که هزینه مراسم ازدواجشان را صرف امور خیریه کرده و مراسم ازدواج خود را در کتابخانه روستایی سردوش کردستان برگزار کردند وهدیه خود را از رهبر معظم انقلاب دریافت نمودند، دوشنبه شب 26 تیر ماه مهمان برنامه «همیشه خونه» بودند.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدتوانا حسینی و دلینا جهانی زوج جوان و کتابداری هستند که به دلیل آغاز زندگی مشترکشان در ماه مبارک رمضان، با توافق یکدیگر تمامی پس‏اندازِ ابتدایِ زندگی خود را صرف یتیمان و فقرا و بخشی از آن را نیز صرف خرید کتاب برای کتابخانه روستا می‏کنند. این عمل خیر و نگاه متعالی فرهنگی از نظرگاه رهبر معظم انقلاب دور نمی ماند و معظم له یک جلد کلام الله مجید هدیه این زوج کتابدوست می کنند.

محمدتوانا حسینی که از سال 93 به فکر ترویج فرهنگ کتابخوانی درمیان اهالی روستای سردوش مریوان بود، توانست در سال 94 فکر خود را عملی کند. وی در این خصوص می گوید: با کمک دهیار روستا یک اتاق 30 متری در دهیاری برای این کار اختصاص دادیم و با 17 جلد کتاب که متعلق به من و دهیار روستا بود، کتابخانه را تاسیس کردیم. به مرور که استقبال جوانان و کودکان روستا زیاد شد، از طریق خیریه و نهادهای دولتی پیگیری کرده و امتیاز کتابخانه مشارکتی و کانون مساجد را اخذ کردیم.

این کتابدار روستایی در خصوص ادامه فعالیتهای کتابخانه روستای سردوش گفت: به مرور که استقبال از کتابخانه بیشتر شد، فضای کوچک کتابخانه برای فعالیتهای ما کفایت نمی کرد. به همین منظور کتابخانه را به طبقه دوم ساختمان مسجد روستا انتقال دادیم. در حال حاضر 6000 جلد کتاب در کتابخانه موجود است.

دلینا جهانی همسر محمدتوانا حسینی که دانشجوی رشته پرستاری است در باره نحوه آشنایی با کتابخانه روستا و فعالیتهایش گفت: زمانی که کتابخانه تاسیس شد چون من قصد شرکت در کنکور را داشتم هفته ای سه بار به کتابخانه مراجعه می کردم و بعد از کنکور نیز عضو انجمن کتابخانه شدم و به عنوان مدرس قرآن و مدرس کلاسهای مختلف در کتابخانه فعالیتهایم را ادامه دادم.

مهمان دیگر برنامه «همیشه خونه» علیرضا باباخان نخبه علمی و دارای دکترای سیاستگذاری علم و فناوری و همسرشان بودند. ایشان در راستای مطالبه رهبری در خصوص نقش نخبگان در اقتصاد مقاومتی، پژوهشی علمی انجام دادند که به عنوان پژوهش برتر شناخته شد.

گفتنی است، برنامه «همیشه خونه» به تهیه کنندگی مجید صحاف، هر شب از ساعت 22 بصورت زنده بر روی آنتن شبکه آموزش می رود و در هر برنامه میزبان یکی از خانواده های موفق ایرانی است. بازپخش برنامه ساعت 16 روز بعد از شبکه آموزش سیما خواهد بود.

علاقه مندان و مخاطبان می توانند نظرات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه پیامکی 300007001 و یا مراجعه به کانال @hamishehkhoneh با تهیه کننده برنامه در میان بگذارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز