رونمایی و عرضه کتاب تجربه‌های پنج فیلمساز جوان و شاخص در جشنواره شهر

۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۰۹:۵۴:۰۴
کد خبر: ۵۸۸۶۸۵
رونمایی و عرضه کتاب تجربه‌های پنج فیلمساز جوان و شاخص در جشنواره شهر
کتاب آموزشی انتقال تجربه‌های تینا پاکروان، آیدا پناهنده و ارسلان امیری، لقمان خالدی، محمود رحمانی و افشین هاشمی از تولید یک فیلم کوتاه یا مستند، همزمان با ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر رونمایی و عرضه می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری برنا، کتاب آموزشی انتقال تجربه‌های 6 فیلمساز جوان از تولید یک فیلم کوتاه یا مستند، حاصل گزارش‌ها و درس‌گفتارهای شفاهی پنج جلسه از باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر است که سال گذشته به همت موسسه تصویر شهر در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در این جلسات، تینا پاکروان، آیدا پناهنده و ارسلان امیری، لقمان خالدی، محمود رحمانی و افشین هاشمی تجربه‌های خود را از ساخت یک فیلم کوتاه یا مستند با حاضران به اشتراک گذاشتند و به پرسش‌های آن‌ها، پاسخ دادند.

در این جلسات، فیلم‌های «اینجا شهر من بود» (تینا پاکروان)، «اتاق امن» (آیدا پناهنده و ارسلان امیری)، «مشترک مورد نظر» (لقمان خالدی)، «مدار صفر درجه» و «نفت سفید» (محمود رحمانی) و «پرتره» (بهنام عابدی و با بازی افشین هاشمی) به نمایش در آمدند. سپس هر یک از 6 فیلمساز نام‌برده شده، درباره یکی از موضوعات: مسیر فیلمسازی از فیلم کوتاه تا بلند، از ایده تا کارگردانی، بازیگری در فیلم کوتاه، داستان‌گویی در فیلم مستند و فیلمسازی در ابعاد جهانی، تجربه‌های خود را بیان کردند. 

این کتاب به منظور بهره‌مندی عمومی و رایگان محتوای آموزشی و همچنین استفاده از تجربیات فیلمسازان جوان و شاخص کشور، در دو نسخه چاپی و برخط توسط روابط عمومی جشنواره عرضه می‌شود. همچنین گزیده‌ای از فیلم این جلسات، در پرتال آژانس فیلم تهران منتشر خواهد شد.

ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر 9 تا 14 مردادماه به دبیری سیدعلی احمدی در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز