با رونمایی از ارزشمندترین سنگ های جهان در نشست رسانه ای آکشن الماس یونیک آر.جی.اس عنوان شد؛

مدحی:نمایشگاه الماس یونیک آر.جی.اس امنیت ایران را به رخ جهانیان می‌کشد

۱۳۹۶/۰۵/۰۱ - ۱۳:۵۶:۰۴
کد خبر: ۵۹۰۳۳۶
مدحی:نمایشگاه الماس یونیک آر.جی.اس امنیت ایران را به رخ جهانیان می‌کشد
دبیر آکشن و نمایشگاه تجسمی آلماس یونیک آر.جی.اس گفت: در این نمایشگاه امنیت جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان خواهیم کشید؛ امنیتی که در هند، هنگ کنگ، دوبی و تایلند وجود نداشته است.

به گزارش برنا، نشست رسانه ای نخستین نمایشگاه تجسمی و اکشن الماس یونیک آر.جی.اس صبح امروز-یکشنبه یکم مرداد- در موسسه مطالعات جامع برسام برگزار شد.

محمدرضا مدحی دبیر آکشن الماس یونیک آر.جی.اس در ابتدای این جلسه درباره هدف برگزاری این رویداد بیان کرد: مبحث سنگ در ایران بخش مظلومی است و واسطه های بسیاری از در این زمینه فعالیت می کنند. در ابتدا باید بگویم که آکشن الماس یونیک بدون هیچ گونه حمایت مالی برگزار خواهد شد و وابسته به بخش خصوصی است.

وی که از سال ۶۹ فعالیت در حوزه سنگ را به طور رسمی و حرفه ای آغاز کرده است، افزود: فعالیت در حوزه سنگ دغدغه جدی من است. این کار را از کودکی به همراه پدرم انجام می دادم و از سال ۶۹ به طور رسمی اولین شرکت سنگ های قیمتی را در ایران راه اندازی کردیم. خودم نیز کلکسیونر سنگ هستم. در آکشن الماس یونیک در جزیره کیش اگرچه باید تعدادی از سنگ های خود را به عرضه و نمایش بگذارم اما به دلیل این که هدف بزرگ و فرهنگی که همانا معرفی جزیره زیبای کیش به عنوان شهر سنگ آسیا و به تبع شهر سنگ دنیاست مدنظر داریم، این کار را با کمال میل و افتخار انجام خواهم داد.

مدحی با اشاره به ارائه طرحی مشابه طی سال های گذشته به کشور دوبی و راه اندازی تجهیزات تراش سنگ در این کشور ادامه داد: معادن و منابع عظیم مالی در ایران داریم که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته اند. سنگ های الماس ارزشمندی در مناطق سیرجان، بافق، کردستان و ... یافت می شود. این در حالی است که کشورهای مثل تایلند و هند امروزه خود را به عنوان کشور مهم در صنعت سنگ معرفی کرده اند و در کمتر از ۲۰ سال تایلند نبض بازار سنگ را به دست گرفته است.

وی درباره ظرفیت های فرهنگی ایران برای معرفی کیش به عنوان شهر سنگ دنیا بیان کرد: امنیت حاکم در ایران، اقتدار این کشور و آزادی فعالیتی که برای فعالان عرصه سنگ و تجسمی فراهم می کند، می تواند در معرفی کیش به عنوان شهر سنگ دنیا موثر باشد. همچنین ایران به لحاظ مسافت دسترسی ساده تری را برای فعالان این حوزه در سراسر دنیا فراهم می کند. برای ورود سنگ به ایران همچنین محدودیتی وجود ندارد و در کیش نیز مجوزی برای این اقدام لازم به دریافت نیست و می توان به سادگی این سنگ ها را در کیش عرضه و به نمایش گذاشت.

این فعال فرهنگی همچنین خاطر نشان کرد: آکشن الماس یونیک آر.جی.اس عواید ناشی از ارزش افزوده سنگ ها را در نمایشگاه پیش رو صرف تجهیز منطقه وسیعی برای تراش سنگ ها و تغییرات بر روی آن ها خواهد کرد که جدا از سودآوری و ارز آفرینی به رونق گردشگری و ورود توریست های زیادی به ایران منجر می شود. درآمد ناشی از این اتفاق در کمتر از ۵ سال می تواند جزیره زیبای کیش را به شهر سنگ آسیا و شهر سنگ دنیا تبدیل کند.

ادامه این نشست رسانه ای پرسش و پاسخ خبرنگاران اختصاص یافت. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر کیفیت آمادگی مقدمات آکشن در جزیره کیش توضیح داد: با۴۶۳ شرکت و نماینده از کشورهای مختلف برای حضور در آکشن مذاکره کرده ایم و در این نمایشگاه ۱۵ قطعه سنگ بی نظیر یا کم نظیر به نمایش گذاشته خواهند شد. این نمایشگاه با هدف سازماندهی کردن سنگ و مسائل مربوط به آن برگزار خواهد شد.

وی درباره علت انتخاب جزیره کیش به عنوان محل اصلی برگزاری این رویداد گفت: کیش جزیره ای شناخته شده در دنیاست و زمان کوتاه تری برای رسیدن به نتایج مطلوب را برای ما فراهم می کند. اما معرفی ایران به عنوان کشور مهمی در بحث سنگ می تواند در ادامه و بعد از کیش در جزایر دیگری از ایران و سایر مناطق آزاد کشورمان نیز توسعه یابد. همچنین شرایط آب و هوایی ایران و شغل آفرینی ناشی از آن در ایران، نتیجه ای مطلوب خواهد داشت.

مدحی با بیان این که در این نمایشگاه می خواهیم امنیت جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان بکشیم افزود: امنیتی را در خلال برگزاری این نمایشگاه به رخ جهانیان می کشیم که نه در هند، هنگ کنگ، دوبی و تایلند وجود نداشته است.

وی درباره زمان و سازوکار های برگزاری این رویداد در کیش عنوان کرد: زمان دقیق برگزاری متعاقبا اعلام می شود. اما زمین بایری در جزیره کیش به ساخت و ساز و مقدمه سازی برای تبدیل به شهر سنگ در نظر گرفته شده و در حال تجهیز است.

دبیر آکشن الماس یونیک آر.جی.اس در پاسخ به این سوال که چه سنگ هایی برای نمایش در این اتفاق در نظر دارد، گفت: سنگ ها فقط الماس هستند و این کار در صورتی که خوب پیش برود، امری ملی و بین المللی است و دستاوردهای زیادی برای کشورمان دارد.

گفتنی است نمایشگاه و آکشن الماس یونیک آر.جی.اس با هدف زمینه سازی برای معرفی جزیره کیش به عنوان شهر سنگ دنیا در آینده ای نزدیک با حضور نمایندگان حقیقی و حقوقی و فعالان فرهنگی بین المللی برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز