مدیر رادیو ایران:

نخستین جشنواره فرهنگی هنری مردم و رادیو « ایران من» برگزار می شود

۱۳۹۶/۰۵/۰۳ - ۱۳:۴۱:۴۲
کد خبر: ۵۹۱۴۰۶
بهنام احمدپور مدیر شبکه رادیویی ایران با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره در راستای تعامل بیشتر با مخاطبان صورت می‌گیرد روی شناسایی نیروهای مستعد در حوزه برنامه سازی، ترسیم نگاهی واقع بینانه از نیازهای مخاطب ایرانی و تعمیق شناخت مخاطب از رسانه تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا، نشست رسانه‌ای نخستین جشنواره فرهنگی هنری مردم و رادیو در ساختمان شهدای رادیو سازمان صدا و سیما برگزار شد.
 
بهنام احمدپور مدیر شبکه صدا با بیان اینکه برگزاری این جشنواره به پشتوانه سابقه برگزاری جشنواره های دیگر مانند جوانه است که قبلا در رادیو جوان برگزار کردیم گفت: تجربه‌های جشنواره‌های گذشته باعث شد تا ما برای یک تجربه جدید در رادیو ایران برنامه‌ریزی کنیم و امیدوار هستیم نتایج قابل قبولی برای مخاطبان داشته باشد.
 
وی یکی از اهداف این جشنواره را احیای مخاطب دانست و گفت: در سالهای اخیر موفقیت رسانه‌ ملی به دلیل این بوده است که سهم بزرگی را به مخاطبانش داده‌اند.البته رادیو به صورت ارتباط نامه‌ای و پس از آن به صورت تلفنی و دیگر فضاهای ارتباطی با مخاطبان تعامل برقرار کرده و در این جشنواره که فرصت را به مخاطب می‌دهد که به صورت حرفه‌ای یا غیرحرفه‌ای تجربه رادیوی را دنبال کند.
وی موضوعات جشنواره را در سه بخش موضوعی با محتوایی عنوانهای اقتدار ملی ایران، اقتصاد مقاومتی، و بخش آزاد عنوان کرد.
 
احمدپور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد اقتدار ملی و اقتصادی مقاومتی ابراز امیدواری کردتا در این جشنواره به بعضی از مطالبات رهبری تا حد امکان پاسخ گفته شود.
 
وی مولفه‌های اصلی اقتدار از نظر مقام معظم رهبری را اینگونه برشمرد.1- ایمان و معرفت دینی، تعهد درونی در عرصه زندگی و مسئولیت انسان در قبال جامعه، خودش و خدا، 2- قدرت علمی در فضای امروز جهانی، چرا که کشورها با افزایش توان علمی می‌توانند توان خود را حفظ کند و همچنین تاکید بر جنبش نرم‌افزاری و قدردانی از نخبگان علمی، 3- اقتصاد مقاومتی که در آن نکاتی مانند دوری از اسراف و افزایش بهره‌وری، کارآفرینی و توجه به استارت آپها مهم هستند، 4- عزم ملی که به نوعی می‌توان آن را زاییده شعار نه شرقی نه غربی دانست.
 
این مدیر رادیویی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی در بخش ویژه جشنواره هم دیده شده گفت توقع‌مان این است که مخاطبان با نگاه جدی‌ترین به این مسئله بپردازند.
 
احمدپور در مورد برگزیدگان این جشنواره گفت: یکی از اهداف ما در این جشنواره شناسایی استعدادها است و تا به حال فرصت دیده شدن برایشان مهیا نبوده است. البته ما نمی‌توانیم برگزیدگان را در رسانه ملی استخدام کنیم ولی قطعا با استعدادهای برتر بیرون از سازمان و به صورت پروژه‌ای کار خواهیم کرد تا از توانمندی‌هایشان استفاده کنیم.
 
وی در ارتباط با گسترش فضاهای مجازی و تحت تاثیر قراردادن رسانه‌های سنتی همگامی و هم‌افزایی با این افراد‌ها را راه حلهایی دانست که می‌تواند موجب بقای رسانه‌ها شود.
 
احمدپور با تصریح اینکه در 15 سال گذشته مخاطبان رادیو تغییر چندانی نکردند و همواره در رنج 28 تا 30 درصد بوده‌اند، مزیت نسبی رادیو که برای استفاده از آن احتیاجی به تمرکز نیست را عاملی دانست که جایگاه این رسانه را همواره حفظ خواهد کرد.
 
این مدیر رادیویی علت تعطیل شدن برنامه‌های باسابقه‌ای مانند «سلام کوچولو» یا «جمعه ایرانی» را تغییر شکل قالبی و محتوایی این برنامه‌ها عنوان کرد.
 
وی ابراز امیدواری کرد:امیدواریم بتوانیم از تمایز رسانه ملی و رادیو برای بیان مسائلی که نمی‌توان در تلویزیون به آنها پرداخت استفاده کنیم
 
حمید رضا افتخاری مدیر گروه ورزش وتفریحات این شبکه رادیویی نیز در مورد این جشنواره گفت: این جشنواره یک جشنواره مردمی و آماتور است که در آن قالب‌های غیررادیویی را نیز گنجانده ایم.
وی دلیل بخش آزاد جشنواره را جذب مخاطبانی دانست که در دو موضوع دیگر آمادگی ندارند.
علاقه‌مندان می‌توانند برای بخش اصلی مسابقه در قالب‌های زیر آثار خود را ارسال کنند.
 
1- پاد‌کست
برنامه کوتاه رادیویی شامل برنامه ترکیبی و ساده حداکثر 8 دقیقه
 
2- گزارش
تولید گزارش در قالب‌های گزارشهای توصیفی، مصاحبه یا گفت‌وگو حداکثر 7 دقیقه
 
3- متن رادیویی
نگارش متن یک برنامه فرهنگی رادیویی حداکثر در 1000 کلمه
 
4- عکس
ارسال یک سری عکس درباره ایران
 
5- شعر
سرایش یک قطعه شعر در قالب شعر دلخواه
 
6- فضای مجازی (کانال)
راه‌اندازی یک کانال برای معرفی جشنواره
 
جشنواره ایران من در شبکه‌های اجتماعی و ارسال نشانی کانال به دبیرخانه بخش ویژه با موضوع تولیدات ایرانی و کارآفرینی در قالب‌های زیر داوری می‌شوند
 
1- مستند رادیویی
تولید یک مستند رادیویی حداقل 7 دقیقه
 
2- داستان کوتاه
نگارش یک قطعه داستان کوتاه در حداکثر 1000 کلمه
3- آنونس
 
تولید یک آنونس آگهی غیربازرگانی با موضوع تولیدات ایرانی و معرفی فرصت‌های کارآفرینی در ایران
 
بخش آزاد
در این بخش آثار در قالبهای زیر داوری می‌شوند
1- برنامه طنز
تولید یک قطعه برنامه طنز رادیوی در قالب تک‌گویی، دیالوگ، نمایش و یا هر قالب دلخواه به مدت حداکثر 7 دقیقه
2- قطعه موسیقی تولید یک قطعه موسیقی با کلام در ژانر سنتی، تلفیقی، پاک و... به مدت حداکثر 3 دقیقه
3- کاریکاتور
تولید یک قطعه کاریکاتور با موضوع آزاد
 
آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در سه مرحله داوری می‌شوند.
 
مرحله اول:‌انتخاب آثار
داوری مقدماتی و داوری نهایی که توسط پیشکسوتان رادیو مورد قضاوت و ارزیابی قرار می‌گیرند.
در مجموع 32 جایزه به برگزیدگان جشنواره ایران تعلق می‌گیرد. علاقه‌مندان می‌توانند برای آثار خود را در سایت رسمی جشنواره حداکثر تا تاریخ 15 شهریور 96 ارسال کنند.
 
آئین اختتامیه جشنواره و تقدیر از اولین دوره جشنواره ایران من 13 اذرماه سال 96 همزمان با ایام فرخنده هفته وحدت برگزار خواهد شد.
 
لازم به ذکر است افراد شرکت کننده می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت رادیو ایران www.radio iran.ir و یا سایت جشنواره ارسال کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز