نمایشگاهی به یاد «لقمانی» برپا شد/ کیوریتور فرانسوی در تهران

۱۳۹۶/۰۵/۰۷ - ۱۳:۴۰:۲۲
کد خبر: ۵۹۲۹۲۸
نمایشگاهی به یاد «لقمانی» برپا شد/ کیوریتور فرانسوی در تهران
نمایشگاه گروهی نقاشی با مدیریت اجرایی ملیحه (بهار) مهجور به یاد مانی لقمانی همراه با سخنرانی و اجرای موسیقی از روز جمعه ششم مردادماه در اداره ارشاد تهران افتتاح شد.

به گزارش برنا، نمایشگاه گروهی نقاشی با مدیریت اجرایی ملیحه (بهار) مهجور به یادِ مانی لقمانی همراه با سخنرانی و اجرای موسیقی از روز جمعه ششم مردادماه در اداره ارشاد تهران افتتاح شد.

این نمایشگاه تا تاریخ ۱۱ مردادماه در نگارخانه تهران به نشانی خیابان مطهری، نرسیده به سهروردی، پلاک ۱۳۰، اداره ارشاد تهران دایر است.

سخنرانی مارتین گینارد ترین در بنیاد پژمان

مارتین گینارد تِرین هنرمند و کیوریتور مشهور فرانسوی، عصر یکشنبه ۸ مرداد ۹۶ پیرامون پروژه «مدرنیته را از نو سامان می‌دهیم»  (که در بنیاد «زِد. کا. اِم.» آلمان برگزار شد) در بنیاد پژمان سخنرانی می‌کند.

مارتین گینارد تِرین یکی از کیوریتورهای این نمایشگاه است که در این نشست به موضوع بازبینی در امکانات مدرنیته می‌پردازد و بر لزوم و امکان به‌وجود آوردن منظری تطبیقی میان اروپا و ایران، تاکید خواهد کرد.

هنرمندان این نمایشگاه در پی ایجاد تجربه‌ از نو سامان بخشیدن به مسئله مدرنیته بودند. سامانی دوباره به ابزارهای اندکی که در انسان اختیار دارد تا برخی از نشان‌های گمراه‌کننده‌ مبدا تاریخ را با آن‌ها ثبت کند. در حقیقت مدرنیته راهی برای تمیز دادن گذشته و آینده، شمال و جنوب، پیش‌رفت و پس‌رفت، رادیکال و محافظه‌کار بود. گرچه در دوران جهش عمیق زیست‌ محیطی، مدرنیته دیگر راه‌نمایی قابل اتکا نبوده‌است.

ساختمان کندوان بنیاد پژمان در خیابان حافظ، خیابان غزالی، پلاک ۱۷ واقع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز