تشریح جزئیات پروژه «انتهای آزادی» اعلام شد

۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۱۶:۴۸:۱۰
کد خبر: ۶۰۰۶۶۵
تشریح جزئیات پروژه «انتهای آزادی» اعلام شد
گروه های شاهین آرین، «سپندار»، «کلون زمان» و «اِمو بند» سه شنبه ۲۴ مرداد در یک نشست رسانه ای از جزئیات حضورشان در پروژه موسیقایی «انتهای آزادی» سخن گفتند.

به گزارش برنا، مهدی خان محمدی از مدیران برگزاری پروژه «انتهای آزادی» در ابتدای این جلسه ضمن تقدیر از حمایت های دفتر موسیقی وزارت ارشاد و مدیریت برج آزادی بیان کرد: این برنامه قرار است به صورت هفتگی در برج آزادی برگزار شود و خوشبختانه در این زمینه هیچ محدودیتی در سبک های انتخابی نداریم.

وی افزود: طبق گفتگو های صورت گرفته تا قبل از ماه محرم، حدود ۱۰ تا ۱۵ اجرا را در سبک ها پاپ، تلفیقی، سنتی، الکترونیک روی صحنه می روند. البته تمام تلاش ما بر این بوده تا با چهره های مطرح عرصه موسیقی صحبت کنیم چرا که در مرحله اول کیفیت اجرا برایمان اهمیت دارد. به هر حال  گروه هایی باید در این پروژه به اجرای برنامه بپردازند که در شان برج آزادی باشند و به معرفی این بنا به عنوان یک مجموعه فرهنگی هنری کمک کنند، اما راه برای گروه های جوان و صاحب تجربه های جدید باز است.

شاهین آرین خواننده موسیقی پاپ که قرار است کنسرت عاشقانه های خود را در اولین برنامه پروژه «انتهای آزادی» روی صحنه ببرد در این نشست گفت: بعد از اجرای تالار وحدت به پیشنهاد دوستان تصمیم گرفتم یک کنسرت کاملا متفاوت را به صورت آنپلاگد در برج آزادی برگزار کنم. قرار است در این اجرا رویکرد دوباره ای به اجرای سبک آنپلاگد داشته باشیم و فضای جدیدی را ارائه کنیم. البته من در ترکیب و انتخاب ترانه ها سختگیری خاصی دارم و عقیده دارم اگر قرار است موسیقی آنپلاگد اجرا کنیم باید آن را در فضای خودمانی و دوستانه روی صحنه ببریم که سالن برج آزادی این امکان را به ما می دهد.

رضا پناهی یکی از اعضای گروه «اِمو بند» نیز با اشاره به نحوه فعالیت های این گروه بیان کرد هدف ما از برگزاری کنسرت ها، صرفا پرکردن سالن نیست بلکه ما فقط آثاری را پخش می کنیم که ارزش گوش مخاطبانمان را داشته باشد. در اجرای پیش رو هم از تک آهنگ جدید گروه رونمایی کرده و برای نخستین بار این کار را تجربه می کنیم.

وی درباره آلبوم گروه و زمان انتشار آن گفت: آلبوم اِمو بند یک سال پیش آماده بود اما با توجه به جامعه امروزی ایران، متنوع شدن سلیقه مخاطبان  و حساسیت های ما روی هر آهنگ، ۸۰ درصد از قطعات را از فهرست خارج کرده و تولید برخی از آنها را از نو شروع کردیم چراکه می خواهیم حتما کار با کیفیتی را ارائه دهیم.

میلاد قریشی به نمایندگی از گروه موسیقی «کلون زمان» نیز در این نشست  به معرفی گروهش پرداخت و توضیح داد: ما بر عکس گروه های دیگر که بر پایه ملودی فعالیت می کنند، بر پایه ریتم و با استفاده از سازهای کوبه ای ایرانی فعالیت داریم. بر همین اساس چندی پیش آلبوم «در دام ریتم» را منتشر کردیم که همان سال نامزد دریافت جایزه بهترین آلبوم بی کلام سال شد. نگاه ما در این زمینه بهره گیری از مشارکت مخاطبان در اجراست که در هر برنامه خط ریتم و کلام برایشان تعریف می شود.

قریشی افزود: حمید قنبری سرپرست و نوازنده سازهای کوبه ای، حسام عظیمی  نوازنده سازهای کوبه ای و میلاد قریشی  نوازنده سازهای کوبه ای اعضای اصلی گروه «کلون زمان» هستند و نوید توسلی  نوازنده سنتور، محمد جواد احمد زاده نوازنده سه تار و پریسا جندقی نوازنده سازهای کوبه ای به عنوان نوازنده مهمان ما را در اجرای چهارم شهریور همراهی می کنند.

نوید توسلی نماینده گروه «سپندار» هم در این نشست با اشاره به کنسرت این گروه در پروژه «انتهای آزادی» بیان کرد: این کنسرت متشکل از سازهای کوبه ای با هنرمندی حمید قنبری، سنتور با هنرمندی نوید توسلی و خوانندگی حسین علیشاپور است. در این برنامه قطعات آلبوم «صدایی نیست» در دستگاه ابوعطا و دشتی با اشعار شاعران نامدار ایرانی را اجرا خواهیم کرد.

نظر شما