به همت صدا و سیما

نخستین جشنواره ملی انیمیشن ایران زمستان امسال برگزار می‌شود

۱۳۹۶/۰۶/۰۹ - ۱۲:۲۱:۴۱
کد خبر: ۶۰۷۴۲۱
نخستین جشنواره ملی انیمیشن ایران زمستان امسال برگزار می‌شود
معاون امور استان‌های صدا و سیما از برگزاری نخستین جشنواره ملی انیمیشن ایران در زمستان امسال خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های صدا و سیما، علی دارابی در نشست شورای عالی سیاست‌گذاری نخستین جشنواره ملی انیمیشن رسانه ملی گفت: رییس سازمان صدا و سیما مأموریت ویژه‌ای به منظور راه‌اندازی نهضت تولید انیمیشن در استان‌ها به معاونت امور استان ها سپرده و با توجه به اینکه مراکز استانی زمینه‌های مساعدی برای این کار دارند باید توانمندی ستادی رسانه ملی در اقصی نقاط کشور تقویت شود و از ظرفیت‌های بیرونی هم نهایت بهره‌برداری صورت بگیرد.

وی افزود: امسال بخش پویانمایی و انیمیشن فارغ از جشنواره تولیدات مراکز و به صورت مستقل برگزار می‌شود تا هم افکار عمومی بیشتر به این حوزه معطوف شوند و هم شاهد بسیج دست‌اندرکاران و تولیدکنندگان انیمیشن برای تحقق هدف بزرگ رسانه ملی باشیم.

دارابی به ضرورت برگزاری این جشنواره پرداخت و گفت: لزوم افزایش تولیدات بومی با رویکرد ملی و جهانی از طریق بازشناسی ساختار و محتوای تولیدات، استفاده بهینه از منابع و تولید برنامه‌های تاثیرگذار و دوری از برنامه‌های خنثی برخی از این ضرورت‌ها هستند.

وی ادامه داد: این جشنواره به شناسایی نیروهایی که در حوزه پویانمایی فعالیت می‌کنند کمک می‌کند و بانک اطلاعاتی مرکز صبا و دیگر موسسات فعال در این زمینه را کامل‌تر خواهد کرد ضمن اینکه جشنواره موجب تشویق برنامه‌سازان و افزایش کیفی کار آنها می‌شود.

دارابی به محورهای اصلی جشنواره ملی انیمیشن ایران پرداخت و افزود: مفاهیم دینی، مضامین متناسب با فرهنگ اسلامی – ایرانی و تحقق هدف شکل‌گیری قطب انیمیشن دینی در ایران، اقتضائات استانی و آموزه‌های اخلاقی- تربیتی در اولویت قرار دارند.

در این نشست هر یک از اعضای شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره ملی انیمیشن رسانه ملی طی سخنانی با اشاره به اهداف و کارکردهای این جشنواره، به بیان نقطه نظرات خود برای برگزاری کیفی‌تر و پربارتر آن پرداختند.

مصطفی رحماندوست، حسین ساری، عبدالرضا تقدسی، سعیده ذاکری، مریم کشکولی‌نیا، ناصر گل‌محمدی، امیر محمد دهستانی، علیرضا گلپایگانی، مرتضی شمسی، محمد سرشار از جمله حاضران در این نشست بودند.

نظر شما