آیت الله سبحانی:

تعامل میان حوزه علمیه و وزارت ارشاد بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد

۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۰:۱۵:۵۴
کد خبر: ۶۰۷۶۶۶
تعامل میان حوزه علمیه و وزارت ارشاد بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد
آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید گفت: فرهنگ با حوزه ارتباط تنگاتنگی دارد به همین دلیل تنها وزارتخانه ای که می تواند با حوزه علمیه ارتباط نزدیک داشته باشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید تعامل میان آنها بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله جعفر سبحانی دردیدار با سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر نظارت بیشتر بر انتشار کتاب ها افزود: باید در موضوع انتشار کتاب به محتوا توجه ویژه کرد چرا که کتاب در همه خانه ها وجود دارد. 

وی اظهار داشت: نظارت دقیق بر انتشار کتاب ها نیازمند هیاتی است که بر چاپ کتاب ها و نشریات نظارت کند. 

این مرجع تقلید توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی و ریشه یابی سرانه پایین مطالعه در کشور را خواستار شد و افزود: با پدیده کم شدن کتابخوان در کشور مواجه هستیم که این امر موجب تعطیلی و نیمه تعطیل کردن چاپخانه های مختلف و تغییر شغل کتابفروشی ها شده است که ریشه یابی این پدیده باید در دستور کار وزارت ارشاد قرار گیرد. 

آیت الله سبحانی پیشرفت ملت ها را درگرو مطالعه و کتابخوانی دانست و ادامه داد: در هر جایی که نشریات زیاد، محتوا بالا و خواننده و بیننده زیاد است نشان از فرهنگ بالای آنجا دارد و جایی که انتشارات کم و یا اگر کتاب ها چاپ شود به فروش نمی رود نشان از وجود مشکل است که باید ریشه یابی و مشکل حل شود. 

وی ادامه داد: کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت پرداخت یارانه کاغذ به ناشرانی که کتابهای هدفمند تولید می کنند کار ارزشمند است. 

** وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار گفت: وزارت ارشاد عهده دار سیاست گذاری، برنامه ریزی و اقدامات فرهنگی در کشور بر عهده دارد که امیدواریم با اقدامات صورت گرفته در دوره جدید وزارت، شاهد شرایط بهتر و تکامل تر در حوزه های مختلف مرتبط با وزارت ارشاد باشیم و با ارتباط بیشتر با حوزه علمیه و روحانیت بخش دینی فعالیت های وزارت ارشاد از نظر عمق، معرفت و تاثیر گذاری ارتقا و تکامل پیدا کند. 

سید عباس صالحی افزود: 22 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور ، 3 هزار کتابخانه، سازمان اوقاف و امور خیریه، بقاع متبرکه، سازمان حج و زیارت از جمله نهادهای زیر مجموعه وزارت ارشاد است که مشغول انجام اقدام های فرهنگی در کشور هستند. 

وی با مطلوب ارزیابی کردن شرایط برگزاری حج امسال اظهار داشت: شرایط برگزاری حج امسال مطلوب بوده و امیدواریم که این شرایط ادامه داشته باشد که این شرایط زمینه برقراری حج عمره در امسال و سال های آینده را فراهم می کند. 

صالحی، مفاخر را هویت بخش جامعه و الگوهای نسل آینده دانست و گفت: انجمن مفاخر فرهنگی به منظور تکریم مفاخر فرهنگی درکل کشور و معرفی به نسل جدید ایجاد شده است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه موسسه های فرهنگی از نظر کمی و کیفی رشد قابل توجهی در کشور داشته اند کرد: کتاب، شعر و ادبیات از جمله زمینه هایی است که حوزه علمیه می تواند با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از پیش به آن بپردازد. 

وی با اشاره به فعالیت ها و ظرفیت های فرهنگی وزارت ارشاد در خارج از کشور ادامه داد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از جمله سازمان های وابسته به وزارت ارشاد است که با داشتن 80 پایگاه و مرکز رایزنی در جهان فرصت های ویژه ای برای انتشار فرهنگ و معارف اسلامی و اهل بیت(ع) فراهم کرده است. 

صالحی تاکید کرد: ارتباط نزدیک تر وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی با حوزه علمیه به منظور استفاده از ظرفیت های غنی حوزه در مسائل مختلف فرهنگی و هنری از جمله اولویت های دوره جدید وزارت ارشاد است و به دلیل سوابق حوزوی و دانشگاهی، امیدوارم که بتوانم حلقه وصل بین حوزه و وزارت فرهنگ باشم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته به منظور زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و دیدار با مراجع عظام تقلید وارد قم شد. 

دیدار با آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) ،طلاب و روحانیان و هنرمندان و شرکت در نمازعید قربان از برنامه های فردا جمعه در سومین روز سفر وی به این شهر است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز