معاون بنیاد سینمایی فارابی:

شورای تخصصی سینمای مقاومت تشکیل شد/ راهبری تولید آثار

۱۳۹۶/۰۷/۰۶ - ۰۹:۴۱:۳۱
کد خبر: ۶۱۸۶۸۱
شورای تخصصی سینمای مقاومت تشکیل شد/ راهبری تولید آثار
معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد سینمایی فارابی از تشکیل شورای تخصصی سینمای مقاومت با هدف راهبری آثاری خبر داد که از این پس در چرخه تولید قرار می‌گیرند.
 
 
 

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مسعود نقاش زاده معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد سینمایی فارابی ضمن اشاره به تجربیات بسیار خوبی که در تمامی این سال‌ها در سینمای دفاع مقدس بدست آورده ایم، گفت: سینمای دفاع مقدس تنها یک گونه سینمایی نبوده، بلکه فرصتی برای توسعه توانایی‌ها و نگرش‌ها در سینمای ملی است.

وی با تاکید بر اینکه محورهای اساسی سینمای دفاع مقدس در زمان جنگ، معطوف به نبردهای رزمندگان در جبهه‌ها بود، اما امروز موضوعات بسیار متنوعی برای پرداختن به دفاع مقدس وجود دارد، افزود: چنانکه مقام معظم رهبری نیز فرمودند ادبیات دفاع مقدس دریای بیکرانی است که ما تاکنون فقط به گوشه‌ای از آن پرداخته‌ایم.

نقاش‌زاده با بیان اینکه ما در نقطه‌ای از جهان قرار داریم که همیشه با تهدیدهای گوناگون روبرو بوده‌ایم و به همین دلیل فرهنگ مقاومت بخشی از نگرش فرهنگی و تاریخی ما است، گفت: درحال حاضر با توجه به دستاوردهای گذشته در سینمای مقاومت، انتظار می‌رود امروز بتوانیم به شیوه‌ها و رویکردهای نوینی در سینمای دفاع مقدس برسیم که ضمن تببین فرهنگ مقاومت، برای مخاطب امروز جذابیت‌های سینمایی داشته و حتی محصولاتی مؤثر و جذاب با عیار جهانی تولید کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین تولید و عرضه محصولات سینمای مقاومت، نبایستی به مخاطب داخلی محدود شود بلکه براساس برنامه‌ریزی‌های بلندمدت باید بتوانیم به تدریج به بازارهای منطقه‌ای و همچنین بازارهای جهانی نیز راه یابیم.

نقاش زاده با اشاره به اینکه هم اکنون در معاونت فرهنگی و پژوهشی بنیاد با هماهنگی رییس سازمان سینمایی و مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به تخصصی کردن بررسی‌ها در مورد گونه‌های مختلف سینمایی توجه شایانی شده است، بیان کرد: در حوزه سینمای مقاومت، یک شورای تخصصی با همین نام و متشکل از مسئولان موثر در سینمای دفاع مقدس، هنرمندان و فیلمسازان با تجربه و برجسته این گونه سینمایی طراحی شده که وظیفه اصلی این شورا، علاوه بر ترسیم چشم اندازها، بررسی و راهبری آثاری است که از این پس در چرخه تولید قرار می‌گیرند.

نظر شما