قلب بندر انزلی به روایت تصویر/ «بازمانده روز» در یک گالری

۱۳۹۶/۰۷/۲۵ - ۰۹:۵۴:۲۲
کد خبر: ۶۲۵۷۲۳
قلب بندر انزلی به روایت تصویر/ «بازمانده روز» در یک گالری
جمعه ۲۸ مهرماه نمایشگاه «بازمانده روز» شامل مجموعه نقاشی های زهرا امیریگانه در گالری هپتا افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، نمایشگاه «بازمانده روز» مجموعه‌ای از نقاشی‌های زهرا امیریگانه است که در آن مناظر شهری در شب با تکنیک رنگ‌ روغن روی بوم کشیده شده اند. آثار این نمایشگاه روایت تجسمی کرانه‌ای آمیخته با ‌زوال در قلب بندرانزلی است. با رودخانه‌ای که دیگر فقط انعکاسی از شهر و حاشیانه‌نشینان خویش در شب را در خود دارد.

زهرا امیریگانه در توضیح این نمایشگاه گفت: نقاشی‌ های ارایه شده در این نمایشگاه منظره شبانه شهر زادگاه من، بندر انزلی و انعکاس این مناظر در رودخانه‌ای است که از میان شهر می‌گذرد. تصویر کافه‌ها، ساختمان‌ها و اشیا در شب، تصویر انسان‌هایی که در ساعت‌های پایانی بازمانده روز را تجربه می‌کنند، تصاویری است که بیش از دو سال است که با آن‌ها درگیرم و با تمرکز بر آن کوشیده ام روح شبانه آن را دریابم و روی بوم تصویر کنم.

وی ادامه داد: از دید من مجموعه «بازمانده روز» با عبور از یک جغرافیای مشخص سعی بر تمرکز بر نوعی فرمالیسم مشهود را دارد، چیدمان منظر شهری در شب ترکیبی ساده، همراه با کشف همان نگاه بازنمایانه است که سعی دارد بار عاطفی و سنت وجودی انسان با شب و شب هنگام را آشکار کند.

در این نمایشگاه ١٨ اثر با ابعاد مختلف به نمایش درمی‌آیند که با تکنیک آکریلیک و رنگ‌ روغن روی بوم کشیده شده‌اند.

این نمایشگاه جمعه ۲۸ مهر گشایش می‌یابد و تا ۱۰ آبان برقرار است. هپتا در خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر، روبه‌روی پارک هنرمندان، بن‌بست نیکوشهر، شماره‌ سه واقع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز