اختصاصی برنا

تقی‌زاده: ما هرگز عنوان نکردیم که «زرد» در مراسم گلدن گلوب حاضر است/ به طرح جدید سینمایی ام فکر می‌کنم

۱۳۹۶/۰۷/۳۰ - ۱۲:۴۳:۳۴
کد خبر: ۶۲۷۸۱۸
تقی‌زاده: ما هرگز عنوان نکردیم که «زرد» در مراسم گلدن گلوب حاضر است/ به طرح جدید سینمایی ام فکر می‌کنم
تقی زاده گفت: به نظر می رسد در این مقوله برخی خواستند سواد بین المللی خود را به رخ بکشند که باید بگویم من اصلا واکنشی در مورد این موضوعات ندارم و بیشتر برای اکران موفق فیلمم خوشحال هستم.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه فیلم «زرد» به کارگردانی مصطفی تقی زاده در بخش فیلم های خارجی زبان مراسم گلدن گلوب شرکت می کند، خبری که واکنش یک رسانه را در پی داشت و در متن آن گزارش خواندیم که فیلم «زرد» به دلیل عدم نمایش در یکی از 3 فستیوال کن، برلین و ونیز امکان حضور در مراسم گلدن گلوب را ندارد.

 در این رابطه با مصطفی تقی زاده تماس گرفتیم و از او پرسیدیم که آیا فیلمش در این مراسم معتبر سینمایی جهان تحت داوری قرار می گیرد یا نه؟ که در پاسخ گفت: اگر دقت کنید در خبر منتشر شده هیچ ادعایی مبنی بر اینکه فیلم ما قرار است در بخش خارجی زبان گلدن گلوب باشد منتشر نشده است. اگر خبر توسط افراد دقیق خوانده میشد هیچ وقت همچنین ابهاماتی پیش نمی آمد.

وی در ادامه گفت: «زرد» از طرف جشنواره Asian World Film Festival آمریکا نمایش دارد و این جشنواره با توجه به اساسنامه موجود این امکان را برای ما فراهم می کند تا در مراسم گلدن گلوب هم بتوانیم ثبت نام کنیم و در واقع منع قانونی ما با حضور در این جشنواره آمریکایی از بین رفت. سایت این جشنواره نیز موجود است و مخاطبان میتوانند به آن رجوع کنند تا شرایط آن را ملاحظه کنند. درواقع این برای ما یک شانس محسوب می شود نه چیز دیگری. ضمن اینکه فیلم ما پخش کننده بین المللی دارد و قطعا در این رابطه بهتر میتواند اظهارنظر کند. 

تقی زاده با بیان اینکه فیلم «زرد» از فروش ویژه ای برخوردار بوده و عده ای قصد دارند سنگ اندازی کنند تأکید کرد: اصلا اینگونه نیست که حتما فیلم باید در 3 فستیوال کن، برلین و ونیز شرکت کند تا بتواند به گلدن گلوب راه پیدا کند.یکی از شروط اکران فیلم در سینمای آمریکا است که «زرد» از این مهم برخوردار شده و شرایط دیگری دارد که دوستان می توانند رجوع کنند و از آن با خبر شوند.

کارگردان «زرد» همچنین اظهار داشت: در جشنواره Asian World Film Festival نماینده های اسکار حضور دارند اما ما این شانس را داشتیم که مدیران فستیوال فیلم ما را ببینند و آن را انتخاب کنند و این استثنا برای «زرد» در این جشنواره قائل شده است. حالا ممکن است در آن اکران به خصوص در این رویداد، فیلم ما شانس حضور در مراسم گلدن گلوب را داشته باشد و ممکن هم هست که این شانس را نداشته باشد. اساسا گلدن گلوب جشنواره نیست که شرط نمایش در فستیوال های دیگر را داشته باشد که شرایط اکران موفق یک فیلم در آمریکا برای این حضور تعیین کننده تر است، به نظر می رسد در این مقوله برخی خواستند سواد بین المللی خود را به رخ بکشند که باید بگویم من اصلا واکنشی در مورد این موضوعات ندارم و بیشتر برای اکران موفق فیلمم خوشحال هستم.

تقی زاده در پایان گفت: در حال حاضر به طرح جدیدم فکر می کنم که زمستان امسال به طور جدی وارد پیش تولید آن خواهم شد. فیلم جدیدم باز هم اجتماعی است اما کاملا با زرد متفاوت خواهد بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز