بازیگر زن سینما: هیچوقت درباره آزار جنسى حرف نمى زنم

۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۰۵:۴۶:۴۳
کد خبر: ۶۲۸۰۳۸
بازیگر زن سینما: هیچوقت درباره آزار جنسى حرف نمى زنم
کاترین دنوو ستاره کهنه‌کار سینمای فرانسه ضمن همدردی با قربانیان رسوایی‌های جنسی هالیوود، نسبت به مفید بودن افشاگری‌ها و جوسازی در شبکه‌های اجتماعی و همچنین تاثیرگذاری هشتگ‌ها در سطح جامعه ابراز تردید کرده است. در روزهایی که اتهامات جنسی علیه هاروی واینستاین حسابی جنجال‌ساز شده و واکنش افراد مختلف جامعه از سینماگران مطرح گرفته تا سیاستمداران تراز اول امریکا را به ویژه در شبکه اجتماعی توییتر به دنبال داشته، دنوو از معدود چهره‌های سرشناس سینماست که در مخالفت با شیوه کنونی مبارزه با رسوایی‌های جنسی حرف زده است.

به گزارش خبرگزارى برنا،دنوو که با نزدیک به 60 سال سابقه یکی از مشهورترین هنرپیشه‌های سینمای فرانسه به شمار می‌رود، هدف کمپین‌های اینترنتی در مبارزه با رسوایی‌های جنسی را به چالش کشیده است. این روزها، در میان فرانسوی‌ها هشتگ «خوکت را نشان بده» به محبوبیت بسیاری دست یافته و در فضای شبکه اجتماعی توییتر بارها و بارها توسط کاربران تکرار شده است.

بازیگر 74 ساله فرانسوی در مصاحبه اخیرش با نسخه فرانسوی «هافینگتن پست» به این جریان واکنش نشان داده و «سیل» پست‌های مجازی در روزهای اخیر را «وحشتناک» خوانده است. دنوو گفته: «این‌جور حرف زدن درباره این موضوع جالب است؟ آیا کمکی می‌کند؟ آیا دستاوردی به دنبال دارد؟ باعث حل این مشکل می‌شود؟»

اما ستاره فیلم‌های «چترهای شربورگ» و «انزجار» در ابراز همدردی با قربانیان سوءاستفاده‌های جنسی هالیوود از موقعیت آزاردهنده‌ای که مانع افشاگری این زنان تا پیش از این شده بود انتقاد کرده است. در یکی دیگر از گفت‌وگوهای اخیرش، دنوو از این که واینستاین را مستقیما محکوم کند سر باز زده و گفته مایل نیست درباره این تهیه‌کننده سینما قضاوت اخلاقی کند.

او همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا خودش تجربیات مشابهی در رابطه با تعرض و آزار جنسی داشته، جواب داده است: «من تا به حال درباره این‌جور چیزها هیچ حرفی نزده‌ام و از حالا به بعد هم در این‌باره سکوت خواهم کرد.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز