دعوت وزیر ارشاد از پیشکسوتان برای کمک به قانون نظام رسانه‌ای

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۰۹:۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۳۳۲۳۲
دعوت وزیر ارشاد از پیشکسوتان برای کمک به قانون نظام رسانه‌ای
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشکسوتان رسانه را به تکمیل لایحه سازمان نظام رسانه‌ای فرا خواند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید عباس صالحی، در مطلبی که صبح امروز ـ یکشنبه ـ توئیت کرد، آخرین وضعیت لایحه سازمان نظام رسانه‌ای را در یک جمله چنین تشریح کرد:

«لایحه سازمان رسانه‌ای برای بررسی برخی مواد به کمیسیون فرهنگی دولت ارجاع شد.»

وزیر ارشاد در ادامه اعلام کرده است، «از دیدگاه‌های پیشکسوتان رسانه در تکمیل لایحه سپاسگزار خواهم بود.»

بر اساس این گزارش، هیات دولت پس از جلسه سوم آبان ماه خود به ریاست رییس ­جمهور، از تصویب لایحه سازمان نظام رسانه‌ای با هدف حمایت از حقوق و آزادی­‌های مشروع فعالان رسانه­ ای و رسانه‌های همگانی بررسی و تعدادی از مواد آن خبر داد.

حسین انتظامی هم در مراسم اختتامیه نمایشگاه مطبوعات با اشاره به قانون نظام رسانه‌ای اعلام کرد که با وجود اینکه این قانون در دستور کار دولت است اما همچنان نظرات مخالف و موافق در حال جمع‌آوری است و جلسه‌ای برگزار خواهد شد تا جمع‌بندی‌ها را داشته باشیم.

پیش‌نویس قانون سازمان نظام رسانه‌ای از سال ۹۳ به طور جدی در نشست‌هایی با حضور کارشناسان رسانه بررسی شده و با نقدهایی هم همراه بوده است.

نکته قابل توجه، تاکید وزیر ارشاد وقت، در سال گذشته و درست در مراسم اختتامیه نمایشگاه مطبوعات بر ایجاد سازمان نظام رسانه‌ای است. پس از آن دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها هم در اطلاعیه‌ای از صاحب‌نظران درخواست کرد، با هدف جامعیت بیشتر لایحه، نقطه‌نظرات و پیشنهادهای اصلاحی خود را ارائه کنند اما تا امروز همچنان سازمان نظام رسانه‌ای در حد لایحه باقی مانده و اجماع روزنامه‌نگاران (موضوعی که از ابتدا مورد نظر حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی بوده) برای رسیدن به یک قانون مدون حاصل نشده است.

57587478

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز