پرتره مدیر دوبلاژ پیشکسوت ساخته می شود

۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۱۲:۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۳۳۸۷۷
پرتره مدیر دوبلاژ پیشکسوت ساخته می شود
«نقاش صدا» مستند پرتره ابوالحسن تهامی مترجم٬ دوبلور و مدیر دوبلاژ ایرانی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی در شبکه مستند سیما تولید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، ابوالفضل توکلی درباره ساخت «نقاش صدا» گفت: این مستند در ادامه ساخت مجموعه «پیشکسوتان دوبله» تولید شده و به‌ زودی از آن رونمایی خواهد شد.

وی افزود: «نقاش صدا» در ۶۳ دقیقه به جنبه‌های مختلفی از زندگی کاری ابوالحسن تهامی می‌پردازد؛ پیشکسوتی که علاوه بر مدیریت دوبلاژ آثار ماندگار، بیش از بیست کتاب نیز ترجمه و تالیف کرده است.

این کارگردان درباره دلایلش از تولید این مستند گفت: خودم را موظف می‌دانم به‌ پاس قدردانی از پیشکسوتان دوبله اثر کوچکی را در قاب مستند تهیه کنم. پیش‌ از این مستند زندگینامه پیشکسوتانی مثل بهروز رضوی، جلال مقامی، ایرج رضایی، ناصر ممدوح، محمود قنبری و غلامعلی افشاریه ساخته‌ شده و در ادامه کار سراغ تولید مستند ابوالحسن تهامی رفتیم.  

توکلی گفت: سال ۹۵ برای ساخت این مستند با تهامی صحبت کردیم و به دلیل سفری که برایشان پیش‌آمده بود، اردیبهشت ۹۶ در نمایشگاه کتاب تهران تولید این مستند کلید زده شد.

وی با بیان اینکه تهامی در ایران به «سلطان آنونس» معروف است، بیان کرد: این مستند با همراهی هوشنگ گلمکانی سردبیر ماهنامه سینمایی فیلم و محمد تهامی نژاد نویسنده و مستندساز تولید شد و در آن به جنبه‌های مختلف زندگی ابوالحسن تهامی از جمله آنونس گویی وی پرداخته‌ شده است.

این تهیه‌کننده و کارگردان ادامه داد: «نقاش صدا» در لوکیشن‌های مختلفی از جمله خیابان خاطره‌انگیز لاله‌زار تهران تصویربرداری شده است. در این اثر به سالن‌های نوستالژیک «رکس» و «ایران» و در ادامه پردیس سینمایی کوروش رفتیم؛ مجموعه‌ای که هر سالنش مزین به نام یکی از سالن‌های قدیمی سینماست.

وی گفت: با این اقدام قصد داشتیم نشان دهیم که فعالیت‌های سینمایی اعم از ساخت فیلم، نویسندگی، بازیگری و به‌ویژه دوبله همچنان ادامه دارد و چرخ این صنعت همچنان در حال چرخش است.

توکلی از ادامه ساخت مجموعه مستند «پیشکسوتان دوبله» خبر داد و افزود: به‌ زودی مستند پرتره «اکبر منانی» نیز تولید خواهد شد.

«نقاش صدا» در شبکه مستند سیما تولید شده و از دیگر عوامل آن می‌توان به فیلمبردار سید مهدی مؤیدی، صدابردار علی علوی، مجید آیینه، امین جعفری، صداگذار و سازنده آنونس محمدحسین آیینه و مدیر تولید علیرضا سلیمانی اشاره کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز