دیدار وزیر امور خارجه ازنمایشگاه هنرهای معاصر تجسمی افغانستان

۱۳۹۶/۰۸/۱۷ - ۱۰:۴۲:۱۵
کد خبر: ۶۳۴۶۱۸
دیدار وزیر امور خارجه ازنمایشگاه هنرهای معاصر تجسمی افغانستان
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه شامگاه سه شنبه ۱۶ آبان ماه با حضور در فرهنگسرای نیاوران از نمایشگاه سراسری هنرهای تجسمی افغانستان با عنوان «نیمروز» دیدن کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، شامگاه سه شنبه ۱۶ آبان ماه در بازدید محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه از نمایشگاه «نیمروز» که با مشایعت عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و مریم کوهستانی مدیر نمایشگاه همراه بود، ظریف با هنرمندان افغانستانی دقایقی به گفتگو پرداخت.

ظریف در پایان بازدیدش از این نمایشگاه در گفتگویی با ذکر این نکته که جمع کردن این تعداد هنرمند افغانستانی تلاش بسیار خوب و قابل قدردانی است، گفت: برخی تجربه های تلخ که امیدوارم در آینده و از طریق هنر به تجربه های شیرین تبدیل شود در این نمایشگاه  به نمایش گذاشته شده بود.

وی با تشکر از برگزار کنندگان این نمایشگاه بیان کرد: امیدوارم از حرکت هایی که باعث تبدیل مهربانی انسانی به یک نفرت می شود، درس بگیریم و آرزو می کنم روزی برسد که مهربانی و صلح در تمام جهان برقرار شود.

در این نمایشگاه که هدف از برگزاری آن نزدیک کردن هنرمندان ۲ کشور ایران و افغانستان با تاریخ و فرهنگ مشترک، شناساندن هنرهای تجسمی کمتر شناخته شده افغانستان، احیای هویت و نمایش توانمندی به نسل‌های جوان‌تر افغانستان است، بیش از ۱۵ هنرمند افغانستانی از ۵۳ هنرمند شرکت کننده در فرهنگسرای نیاوران حضور دارند که در طول برگزاری این نمایشگاه به اجرای پرفورمنس و ورک شاپ های مختلف خواهند پرداخت.

نخستین نمایشگاه سراسری هنرهای تجسمی افغانستان با عنوان «نیمروز» از ١٢ تا ۲۶ آبان در گالری شماره ١ فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقه مندان می‎توانند در روز‎های عادی از ساعت ١٠ الی ٢٠ و در روز‎های تعطیل از ساعت ۱۴ الی ٢٠ به گالری شماره ١ در فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز