سفیر افغانستان در بازدید از نمایشگاه «نیمروز»:

آماده استمرار همکاری‌ها هستیم/ نمایشگاهی بیان کننده واقعیات

۱۳۹۶/۰۸/۲۱ - ۰۸:۴۸:۰۱
کد خبر: ۶۳۵۸۳۰
آماده استمرار همکاری‌ها هستیم/ نمایشگاهی بیان کننده واقعیات
نصیر احمد نور سفیر افغانستان در ایران شامگاه شنبه ۲۰ آبان ماه با حضور در فرهنگسرای نیاوران از برگزارکنندگان نمایشگاه سراسری هنرهای تجسمی افغانستان با عنوان «نیمروز» تشکر و قدردانی کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا، شامگاه شنبه ۲۰ آبان ماه نصیر احمد نور سفیر افغانستان در ایران که در راس هیاتی به منظور بازدید از نمایشگاه هنزمندان افغانستانی به نیاوران آمده بود با مشایعت عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و مریم کوهستانی مدیر نمایشگاه از نزدیک آثار نمایشگاه سراسری هنرهای تجسمی افغانستان با عنوان «نیمروز» را مورد بررسی قرار داد و لحظاتی نیز با هموطنانش به گفتگو نشست .

وی در پایان این بازدید در گفتگویی با ذکر این نکته که نمایشگاه «نیمروز» بیان کننده واقعیات است، اظهار کرد: آثار هنرمندان افغانستانی از تمامی جهان با فرهنگ های مختلف اینجا و در یکی از بهترین تالارها جمع شده است، آثاری که نشان دهنده استعداد و هنر در کشور افغانستان است. تعدادی از خالقان این آثار  با وجود این که هزاران مایل از کشورشان دور هستند و مهاجر شده اند، توانسته اند استعداد هنری خود را به خوبی پرورش دهند و چنین کارهای ارزنده ای را به نمایش بگذارند.

احمد نور ادامه داد: در واقع در این نمایشگاه مخاطب، ادامه راه استادانی چون بهزاد را می بیند که علی رغم مشکلات داخلی توانسته هنرش را به خوبی عرضه کند.

وی با اعلام این که سفارت افغانستان در ایران از کلیه هنرمندان ایرانی که نیت برگزاری نمایشگاه و انجام کارهای فرهنگی و هنری را در کشور افغانستان دارند، حمایت می کند، گفت: خوشبختانه روابط میان ۲  کشور ایران و افغانستان در همه عرصه ها بی نظیر است و همان گونه که تاکنون برنامه های خوب فرهنگی و هنری در افغانستان برپا شده است سفارت افغانستان در ایران این آمادگی را دارد تا از طریق مجراهای قانونی این روند را استمرار بخشد.

نخستین نمایشگاه سراسری هنرهای تجسمی افغانستان با عنوان «نیمروز» از ١٢ تا ۲۶ آبان در گالری شماره ١ فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقه مندان می‎توانند در روز‎های عادی از ساعت ١٠ الی ٢٠ و در روز‎های تعطیل از ساعت ۱۴ الی ٢٠ به گالری شماره ١ در فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

نظر شما