برنامه‌های تلویزیون در دهه آخر صفر

۱۳۹۶/۰۸/۲۳ - ۱۵:۴۸:۴۱
کد خبر: ۶۳۷۳۸۳
برنامه‌های تلویزیون در دهه آخر صفر
تلویزیون در روزهای پایانی ماه صفر که مصادف با رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله، شهادت امام حسن مجبتی علیه السلام و امام رضا علیه السلام است،‌ برنامه‌های مختلفی را آماده کرده و پخش می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ پخش سخنرانی های مذهبی، ارتباط زنده با اماکن مقدس و مستندهای ویژه این ایام از جمله برنامه های تدارک دیده شده است که روی آنتن شبکه های سیما می رود.

 

شبکه یک سیما

 

*** «سخنرانی مذهبی» یکی از برنامه هایی است که به مناسبت 28 و 30 صفر که از شبکه یک پخش می شود.

*** ویژه برنامه «روز خدا» کاری از گروه معارف شبکه است که از چهارشنبه 24 آبان (ساعت 23) تا شنبه 27 آبان (ساعت 22) با حضور کارشناسان دینی از جمله حجت الاسلام معارف درباره پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله پخش می شود.

صبح روز چهارشنبه و پنجشنبه نیز حدود ساعت 9:40 برنامه سخنرانی مذهبی با موضوع شهادت پیامبر اکرم (ص) پخش می شود.

*** پخش مستند 2 قسمتی «ضریح نور» با موضوع ساخت ضریح امام رضا علیه السلام از دیگر برنامه های شبکه یک است که پنجشنبه و جمعه شب حدود ساعت 1 بامداد تقدیم بینندگان شبکه یک می شود.

******************************************

 

شبکه دو سیما

 

*** ویژه برنامه «کوی محبت» به صورت پخش زنده از مشهد مقدس با حضور کارشناسان مذهبی و ذاکران اهل بیت (ع) ارتباطی معنوی را با بارگاه نورانی حضرت امام رضا (ع) برای بینندگان این برنامه فراهم می کند. این برنامه کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه کنندگی سید مصطفی موسوی که در روزهای پنجشنبه 25 آبان ساعت 19:30 و 23:30 و جمعه 26 آبان ساعت 13 و 19:30 همچنین روزهای شنبه و یکشنبه پخش خواهد شد.

*** ویژه برنامه «ذکر عاشوراییان» با نوای حاج محمود کریمی کاری از گروه اجتماعی فرهنگی و به تهیه کنندگی سعید پورفرج پنجشنبه و در شب رحلت حضرت محمد (ص) ساعت 20 و 22:30 و جمعه ساعت 10، 13:45، 16:30، 20:15 و 22:15 روانه آنتن خواهد شد. پخش این ویژه برنامه در ایام شهادت امام رضا (ع) نیز ادامه خواهد داشت.

*** پخش مجموعه ای از سخنرانی های مذهبی خطبایی چون شیخ حسین انصاریان، حجج اسلام ماندگاری، ابوالقاسمی، رفیعی، رنجبر و ... پنجشنبه ساعت 6 و 13:20 و جمعه ساعت 6 و به صورت میان برنامه در این ایام تقدیم بینندگان خواهد شد.

*** همچنین در ارتباط با استان ها که ساعت 10:15 و 15:15 روز پنجشنبه روانه آنتن  می شود گوشه ای از مراسم سوگواری شهرهای مختلف به تصویر کشیده می شود.

*** برنامه «آئینه خانه» کاری از گروه خانواده به تهیه کنندگی حسین قربانی در گفتگو با حجت الاسلام شهاب مرادی به سیره زندگی رسول الله (ص) و ویژگی های اخلاقی آن حضرت از جمله مهربانی و بندگی ایشان می پردازد. این برنامه جمعه ساعت 11 روانه آنتن می شود و بازپخش آن ساعت 45 دقیقه بامداد خواهد بود.

*** «از آسمان» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه کنندگی امیر خورشیدی فرد با نگاهی به شهدای نسل سوم و مدافع حرم و حماسه آفرینان دفاع مقدس به نقل روایاتی از این ستارگان آسمان حماسه و شهادت می پردازد. این برنامه جمعه ساعت ۱۶ از شبکه دو سیما پخش می شود.

*** «از لاک جیغ تا خدا» نیز که با هدف انعکاس و تصویر تحولات درونی انسان تهیه شده و الگوسازی برای جامعه جوان کشور را یکی از اهداف خود قرار داده در ایام سوگواری ساعت 19 پخش می شود.

*** همچنین «نمادو» در گزارش هایی ویژه مراسم عزاداری سوگواری پایان ماه صفر را تصویر می کند که در فواصل زمانی 13:10، 12:40، 15:40 و 18:45 تقدیم بینندگان خواهد شد.

*** مستندهای ویژه ای چون «محرم در هند» ساعت 8 و «حس مشترک»  ساعت 21 روز جمعه و مستند «مادرانه» پنجشنبه ساعت 15:30 از دیگر تدارکات این شبکه است که در این ایام روانه آنتن خواهد شد.

******************************************

 

شبکه سه سیما

 

*** «مخاطب خاص» از چهارشنبه 24 آبان ماه تا یک شنبه 28 آبان به صورت زنده روانه آنتن شبکه سه سیما خواهد شد.

این برنامه به صورت زنده از کربلای معلی، با اجرای رسالت بوذری از ساعت 22:30 پخش می شود.

هر شب، علاوه بر کارشناسان مذهبی، هنرمندان، نویسندگان، مداحان و چهره‌های آیینی نیز در این برنامه حضور پیدا می‌کنند.

*** برنامه «اشک دریا» عنوان نماهنگ هایی است که در دهه آخر ماه صفر به صورت میان برنامه پخش می شود.

*** سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی در روزهای پایانی ماه صفر، هر روز بعد از اذان مغرب روی آنتن شبکه سه سیما قرار می گیرد. 

*** برنامه «سمت خدا» به مناسبت شهادت امام رضا (ع) در روز یکشنبه 30 صفر مصادف 28 آبان ماه به صورت مستقیم از مشهد الرضا پخش می شود. این برنامه با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به مبحث سیره و سجایای اخلاقی آن حضرت می پردازد .

این برنامه به تهیه کنندگی سید عبدالمجید رکنی و با اجرای نجم الدین شریعتی از  ساعت13  روانه آنتن شبکه سه می شود.

*** برنامه تلویزیونی «چهل چراغ» به تهیه کنندگی مجتبی امینی با موضوع «هنر و امام حسین(ع)» در دهه آخر ماه صفر از ساعت 19:30 از شبکه سه سیما پخش می شود . 

******************************************

 

شبکه چهار سیما

 

*** «راهی به روشنایی» در دو قسمت 25 آبان و 27 آبان ماه ساعت 22 به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

این ویژه برنامه که تهیه کنندگی آن را سید محسن مناجاتی بر عهده دارد در قالب میزگرد به موضوعات پیام نبوی (ص) برای فرهنگ معاصر و خدمات امام رضا (ع) به اندیشه و هویت شیعی با حضور کارشناسان می پردازد. در این برنامه دکتر مالک شجاعی مجری برنامه با دکتر محمدعلی مهدوی راد و دکتر نعمت الله صفری فروشانی به گفت‌وگو می‌نشیند.

*** مستند «مسافران طوس» ساخته خدیجه نیسی در 7 قسمت 35 دقیقه ای از روز جمعه 26 آبان ساعت 12:30 پخش آن آغاز می شود. هر کدام از قسمت‌های این مستند به شرح حال یک خانواده از زائران خارجی حرم مطهر رضوی می پردازد. هر کدام از این خانواده‌ها دارای یک پیشینه سیاسی تاریخی هستند که در این مستند به آن اشاره می شود. این خانواده‌ها از کشورهای نروژ، سوئد و فنلاند به مشهد می‌آیند.

*** «سبز و ساده و صبور» به تهیه کنندگی امیرقمیشی پنجشنبه و شنبه ساعت 23 به صورت زنده پخش می شود. در این ویژه برنامه مسعود فروتن به عنوان مجری به قصه خوانی می پردازد و شعر خوانی حسین متولیان از دیگر بخش های این برنامه خواهد بود.

*** تله تئاتر «سکوت» به نوشته و کارگردانی مهرداد رایانی و تهیه کنندگی نیما دهقان پنجشنبه 25 آبان ماه ساعت 24 پخش می‌شود. این تله تئاتر که با بازی امین زندگانی، شیوا بلوریان، اسرافیل علمداری و سپیده نظری‌پور تولید شده به موضوع دفاع مقدس در عصر حاضر و جامعه امروز می‌پردازد.

*** تئاتر تلویزیونی «مسافر» به کارگردانی مهرداد توکلی جمعه ساعت 24 پخش می شود. این نمایش زندگی زوج جوانی که به تازگی صاحب فرزند شده‌ است را روایت می‌کند.

*** «شاعره آتش» به تهیه کنندگی رسول هنرمند که در زمره‌ی تولیدات برتر صدا و سیمای مرکز اصفهان است و در جشنواره صدا و سیمای مراکز استان ها پنج عنوان جایزه را به خود اختصاص داده است جمعه 26 آبان ساعت 16 پخش می شود. «شاعره آتش» که اجرای صحنه‌ای هم داشته‌است، چند برش کوتاه از برزخ اروی شاعره‌ای که تلاش کرد تا سوره‌ای همانند قرآن بیاورد را به نمایش می‌گذارد.

*** تئاتر تلویزیونی مثل «آواز خدا» به نویسندگی احمد شاهین فر و طراحی و کارگردانی احسان جانمی 27 آبان ساعت 24 پخش می شود. در این نمایش رسول هنرمند، امین زارع، زنده یاد الهه خوشکام، هاله میر هادی، فرزاد قاسمی و جلیل عالی پور ایفای نقش می نمایند.

******************************************

 

شبکه مستند سیما

 

*** «هال‌ کالی» به کارگردانی مجید استکی مستندی درباره مراسم عاشورا در استانبول است که روز پنجشنبه 25 آبان از ساعت 20 پخش می‌شود.

*** «نادی دامغانی» با نویسندگی و کارگردانی عمار خطی مستند پرتره از نادی دامغانی ملقب به «ملک‌الشعرای تعزیه ایران» است. این مستند جمعه 26 آبان ساعت 21:30 روی آنتن می‌رود.

*** «از خاک تا افلاک» ساخته سعید همتی وند مستندی درباره مراحل مختلف ساخت مهر نماز، از استخراج خاک مناسب تا بسته‌بندی و ارسال آن به حرم مطهر امام رضا (ع) است.

این مستند هم‌زمان با سالروز رحلت حضرت رسول (ص) از ساعت 22 پخش می‌شود.

*** مستند «رنگ‌های گریان» به کارگردانی حجت‌الله معراج نیز جمعه 28 آبان ساعت 11:20 در جدول پخش شبکه مستند قرار دارد.

*** «قدم به راه گذار» اثر هادی زهره کاشانی که یکشنبه ساعت 11 روی آنتن شبکه مستند می‌رود نیز پیاده‌روی عاشقان اهل‌بیت تا مشهد مقدس حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام را روایت می‌کند.

*** «وقتی همه پایه‌اند» به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر و کارگردانی محمد اسفندیاری روایت دلدادگی گروهی از جوان به امام رضا (ع) است، گروهی 40 نفرِ که در تدارک سفر به مشهد مقدس هستند.

*** این شبکه یکشنبه 28 آبان هم‌زمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) مستند «کاروان» ساخته محمد سمیع پور را روی آنتن می‌برد.

این مستند درباره کاروان «علی ابن موسی‌الرضا» است که هر سال گروهی از افراد نیازمند را به مشهد مقدس می‌برد.

******************************************

شبکه افق

 

*** مستند «بیست و هشتم ماه صفر» پنجشنبه 25 آبان ساعت 8:30 و جمعه 26 آبان ساعت 20 با موضوع رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) روی آنتن شبکه افق می رود.

*** قسمت چهاردهم «میراث مرثیه» که در مورد مداحی اهل بیت و معرفی یکی از شعرا یا مداحان است، پنجشنبه 25 آبان ساعت 23 پخش می شود.

*** سلسله سخنرانی های حسن رحیم پور ازغدی در برنامه «روشنا» جمعه 26 آبان ساعت 23 روی آنتن می رود.

*** ویژه برنامه شهادت به صورت زنده، از پنجشنبه تا شنبه ساعت 22 پخش می شود.

*** روزهای جمعه و یکشنبه هم ویژه برنامه ای به صورت زنده پخش می شود. برنامه ای گفت وگو محور که با حضور کارشناس مذهبی و ... روی آنتن می رود.

 

نظر شما