نقاشی ۸۱ میلیون دلاری «ونگوگ» در یک حراجی خریداری شد

۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۱۱:۲۳:۰۸
کد خبر: ۶۳۷۶۷۷
نقاشی ۸۱ میلیون دلاری «ونگوگ» در یک حراجی خریداری شد
یک نقاشی از «ونسان ون‌گوگ» به قیمت ۸۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در حراجی نیویورک «کریستی» به فروش رسید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، «فرانس پرس» نوشت: «کشاورز در مزرعه» نقاشی ارزشمندی از «ونسان ون‌گوگ» هنرمند برجسته هلندی است که در حراجی اخیر هنر مدرن و امپرسیونیست «کریستی» نیویورک به فروش رفت و با قیمت ۸۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار، عنوان گران‌ترین اثر هنری این حراجی را از آن خود کرد.

نابغه هلندی، این نقاشی را از پنجره تیمارستانی که در آن بستری بوده کشیده. این تابلو در عرض چهار دقیقه به خریداری تلفنی فروخته شد. پیش از حراجی، قیمت آن را ۵۰ میلیون دلار تخمین زده بودند.

«ونگوگ» خلق این اثر هنری را از اواخر اوت ۱۸۸۹ شروع کرد و تا دوم سپتامبر به پایان رساند. این هنرمند مشهور سال بعد از آن برای همیشه قلم‌مو را کنار گذاشت و خاموش شد.

قیمت این تابلو تنها اندکی با رکورد سال ۱۹۹۰ نقاشی دیگری از «ونگوگ» تفاوت داشت. در آن سال، پرتره‌ای از او در حراجی نیویورک به قیمت ۸۲ هزار و ۵۰۰ دلار به فروش رسید. البته با احتساب تورم، «کشاورز در مزرعه» مسلما گران‌تر ارزشمندتر از آن اثر است.

در حراجی آثار مدرن و امپرسیونیست «کریستی» همچنین، نقاشی «امپراطوری نورها» از «رنه ماگریت» که تصویری خیابانی از فضای بورژوا را نشان می‌دهد، به قیمت ۲۰ میلیون و ۵۶۰ هزار  دلار به فروش رسید و رکورد جدیدی را برای این هنرمند بلژیکی سورئال به ثبت رساند. این اثر رنگ و روغن را «ماگریت» در سال ۱۹۴۹ خلق کرد و پس از آن تا ۱۵ سال بعد، ۱۷ نسخه دیگر از آن کشید.

«کریستی» فروش کلی این حراجی‌اش را ۴۷۹ میلیون دلار اعلام کرده است.

«ون‌سان ون‌گوگ» نقاش نامدار هلندی اگرچه در زمان حیاتش در گمنامی کامل به‌سر برد،اما اکنون به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان پست‌امپرسیونیست شناخته می‌شود. او در ۳۰ مارس ۱۸۵۳ در زاندرت در ایالت برابانت هلند نزدیک مرز بلژیک به دنیا آمد.

«ون‌گوگ» فعالیت هنری خود را به‌عنوان طراح و نقاش از سال ۱۸۸۰ و در سن ۲۷ سالگی آغاز کرد. برخی از مشهورترین کارهای او در دو سال پایانی عمرش خلق شدند.

او فقط در دو ماه پایانی عمرش، ۹۰ نقاشی از خود باقی گذاشت. خالق «شب‌های پرستاره» و «گل‌های آفتابگردان» در ۲۹ جولای ۱۸۹۰ در سن ۳۷ سالگی در میان کشتزارها، گلوله‌ای به سینه‌ خود شلیک کرد و روز بعد درگذشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز