یادداشت

یک فریب کوچولو! ؛ ۹۵ هزارتومان برای تماشای نمایشی بدون نویدمحمدزاده

۱۳۹۶/۰۹/۰۱ - ۱۱:۴۹:۱۰
کد خبر: ۶۴۰۱۶۹
یک فریب کوچولو! ؛ ۹۵ هزارتومان برای تماشای نمایشی بدون نویدمحمدزاده
نمایش الیور توئیست به کارگردانی حسین پارسایی در حالی امشب اولین اجرای خود را روی صحنه می برد که حواشی غیبت10 تا 15 روزه نوید محمدزاده از این نمایش خیلی پررنگ شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، حدود یک ماه است که اجرای نمایشی با عنوان الیور توئیست به کارگردانی حسین پارسایی و با بازی نوید محمد زاده و مهناز افشار در صدر اخبار تئاتری بیشتر رسانه هاقرار گرفته است. از آنجایی که نوید محمدزاده به واسطه جوایز بین المللی اخیر و درخشش اش در آثار سینمایی اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است تقریبا دیگر از بازیگر تئاتری صرف فاصله و نامش به تنهایی ضامن فروش آثار است.این موضوع باعث شده که حسین پارسایی (کارگردان) و عوامل تبلیغاتی فیلم از نام وی به عنوان برگ برنده تبلیغاتی و رسانه ای استفاده کردند و در جای جای شهر تهران از شمال تا شرق و غرب شاهد بیلبوردهایی با چهره نوید محمدزاده بودیم ؛ بازیگری که قطعا خیلی از مخاطبان به خاطر حضور وی بلیط تهیه کردند و باعث پایان بلیط های پیش فروش سه روز اول شدند. بلیط هایی که نرخ کمی هم نداشت و از 40 تا 95 هزارتومان قیمت گذاری شده بود.

اما روز گذشته که بلیط های این نمایش بر روی سایت ایران کنسرت به فروش رفت معلوم شد که قرار است 15 روز اول اجرای الیور توئیست با غیبت نوید محمدزاده و حضور سعید چنگیزیان به عنوان نقش بیل سایکس اجرا شود و حتی آن طور که با روابط عمومی این نمایش صحبت کردیم برای ورود خبرنگاران و عکاسان هم تا 15 روز اول ممانعت به عمل آمد. اما از آن جایی که همه مخاطبان تئاتری چه خاص و چه عام قطع به یقین بیشتر تحت تاثیر حضور محمدزاده قرار گرفتند و خواهان تماشای این نمایش شدند نام سعید چنگیزیان را به عنوان بازیگر نقش اول به آنها یادآوری نشده ، این درحالی است که سعید چنگیزیان از نظر حرفه‌ای در تئاتر سابقه بسیار طولانی و درخشانی دارد و شاید این کار تا حدودی برای شان یک بازیگر با سابقه تئاتری درخور نباشد که در زمان اجرای این بازیگر عکاس و خبرنگاری حق تهیه گزارش  از این نمایش را نداشته باشند. عملاً چنگیزیان در سکوت رسانه ای روی صحنه میرود و با حضور نویدمحمدزاده اهالی رسانه به تماشای خروجی آخرین دستپخت پارسایی مینشینند.

در ادامه اما مشخص شد که در سایت فروش این نمایش در دو جا و با فونتی که توجه را جلب نمی‌کند به این مسئله اشاره شده است که "سعید چنگیزیان و نوید محمدزاده به صورت مشترک نقش بیل سایکس را بازی می‌کنند که به دلیل حضور نوید محمدزاده نامزد بازیگری مرد فیلم "بدون تاریخ بدون امضاء"در جایزه فیلم آسیا پاسیفیک، این هنرمند از تاریخ 15 آذر به روی صحنه خواهد رفت.

اما نکته قابل بحث و مهم اینجاست که با این وجود این اتفاق، پاسخ قانع کننده ای برای مخاطب نیست و حتی در بدبینانه ترین حالت میتوان آن را  به نحوی به کلاهبرداری فرهنگی هم اطلاق کرد. در تماس کوتاهی که با محمد قدس تماس (مدیر تولید )گرفتیم و در این رابطه از وی سوال کردیم که او در این رابطه خاطرنشان کرد: علاوه بر بیلبوردهای نوید محمد زاده، تصاویری از سعید چنگیزیان، آتیلا پسیانی و دیگر بازیگران این نمایش در سطح شهر دیده می شود و شاید از دید شما پنهان مانده است. اتفاقا حضور سعید چنگیزیان برای ما مهم بود و روی آن هم مانور دادیم. 

  قدس  به خاطر مشغله‌های اجرای روز اول قادر به پاسخ گویی بقیه سوالات نبود و قرار براین شد که در روزهای آینده در رابطه با این موضوع با او بیشتر صحبت کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز