کتاب‌گردی معاون هنری وزیر ارشاد در شهرکتاب فرشته

۱۳۹۶/۰۹/۰۴ - ۰۸:۱۱:۳۲
کد خبر: ۶۴۱۰۳۵
کتاب‌گردی معاون هنری وزیر ارشاد در شهرکتاب فرشته
آیین کتاب گردی با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و حمایت از کتاب فروشی ها، با حضور اهالی فرهنگ و هنر در مجموعه فرهنگی ـ هنری شهر کتاب فرشته برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در مراسم کتاب گردی امسال در شهر کتاب فرشته، چهره هایی چون علی مرادخانی، علیرضا سمیع آذر، فرشته طائرپور، منوچهر شاهسواری، تینا پاکروان، جابر قاسمعلی، مرتضی کاظمی، سیدمحمد بهشتی و... حضور داشتند.    

علی مرادخانی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در آیین کتاب گردی مجموعه شهر کتاب فرشته با ابراز خوشحالی از حضور در این آیین، استقبال خوب مردم از این اتفاق را نویدبخش دانست و بیان داشت: «حضور مردم و به ویژه جوانان در چنین مراسمی، به نوبه خود نویدبخش آینده ای روشن در این زمینه است. به هر حال حوزه مکتوبات با شرایط ادراکی و استنباطی افراد از محیط پیرامونشان رابطه ای مستقیم دارد، مضافا اینکه افراد در سنین متفاوت، سلایق گوناگونی در انتخاب کتاب دارند. در واقع هر اندازه که به نظام ارزش یابی اجتماعی نزدیک تر می شوند، کتاب هایی با محتوای متفاوت تری برمی گزینند. در این میان انتخاب کتاب به مانند انتخاب لباس، از مهم ترین المان های نمایانگر جهان بینی افراد در سنین مختلف است. در سنین بزرگ سالی، افراد به باورها و هنجارهای متفاوتی می رسند که خود شخصا به آنها دست یافته اند. در این سنین فرد می خواهد به درک جامع تری از جامعه اطراف خود دست یابد و در همین راستا به یک انتخاب می رسد که در این بین کتاب از مهم ترین نمادهای جریان شناختی ذهن افراد است.»

 مرادخانی در ادامه با تاکید بر اهمیت کتاب خوانی در جامعه امروز گفت: «امیدوارم که در آینده نزدیک تیراژ بالاتری از کتاب را داشته باشیم، امروز شیفته گی عجیبی نسبت به فضای مجازی وجود دارد اما به اعتقاد من این یک دوره گذار است و با گذر از آن، بار دیگر به دنیای کتاب های کاغذی و لذت ادبیات باز می گردیم. شاید این امر به جهت ماهیت کتاب باشد چرا که ارتباط با کتاب پس از مدتی نوعی حس رفاقت ایجاد می کند و اگر با کتاب همراه نباشیم کمبود چیزی را به وضوح حس می کنیم.»

تینا پاکروان؛ تهیه کننده و کارگردان سینما  از دیگر چهره های حاضر در شهر کتاب بود که در خصوص میزان اثرگذاری هنرمندان در تشویق مردم به کتاب خوانی و خرید این کالای فرهنگی بیان کرد: «هر هنرمندی به هر حال طرفدارانی دارد؛ کسانی که به نوعی به سوی رفتارها و نحوه زندگی او نگاه دارند، پس چه بهتر که چنین فرهنگ سازی هایی از سوی اینگونه افراد اتفاق افتد. به اعتقاد من تشویق شدن مردم برای حضور در کتابفروشی ها، حتی اگر به واسطه شناخته شده بودن چهره هنرندان باشد هم به نوبه خود اتفاق خوبی اشت. حضور اهالی فرهنگ و هنر در چنین روزی دست کم سبب می شود که یک بار در سال با خودمان صادق باشیم و در کتابفروشی ها گشت و گذار کنیم. من به شخصه علاقه زیادی به خرید کتاب دارم و یکی از تفریحاتم گشت و گذار در کتابفروشی هاست.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز