یک پیام تئاتری با یادی از کودکان زلزله‌زده کرمانشاه

۱۳۹۶/۰۹/۰۸ - ۱۲:۲۳:۲۲
کد خبر: ۶۴۲۹۳۶
یک پیام تئاتری با یادی از کودکان زلزله‌زده کرمانشاه
مدیرکل هنرهای نمایشی در آستانه برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: تئاتر کودک و نوجوان دغدغه امروز و فردا را دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا،  پیام مهدی شفیعی در آستانه برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به شرح زیر است:

«تئاتر، اندیشه است و اندیشه می­آفریند. روزی دانش آموزی است که شادمانه، شوقِ آموختن دارد و روزگاری، آموزگاری که فروتنانه، شورِ بخشیدن . تئاتر، با دیگران، تئاتر است و این دیگران، جمعیت جهان است. هنری که به هر رنگ و نژاد و زبان، به اجابت آرزوهای آدمی، ایمان دارد.

بیست و چهارمین جشنواره ی بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، تجلی تئاتری است که به دیگران می اندیشد. تئاتری که دغدغه امروز و فردای مخاطبان خویش را دارد. مقصد آن، نه مجال کوتاه جشنواره که راه دور و درازی است که هر آینه آغاز آن، همتی است در قامت خواستن که به یمن تعقل، تلاش و همراهی به توانستن می‌رسد.

این جشنواره جستجوگر دغدغه‌هایی است که بی هیچ درنگی، باید دیده و شنیده شوند و به غنیمتِ گونه‌­های نمایشی و در همراهی شگردها و شیوه‌های نوین آموزشی، بازپروری شوند و به عنوان الگوهای اجتماعی در حوزه کودک و نوجوان، معرفی گردند. شرط نخست تحقق این آرمان، همقدمی خانواده‌ها در مسیر روشن اعتماد آفرینی و شوق بخشی تئاتر است و درک و پذیرش دنیای کودکان که بی هیچ پیرایه­‌ای باید که همراهش شد.

پاییز امسال رخداد مصیبت بار زلزله را با خود به شهرهای پرخاطره مقاومت و دفاع آورد و برخی از هم میهنان شریف ما را با درد و اندوه آزرد. این آزردگی و به ویژه تلخی‌هایی که بر کودکان عزیز این شهرها حادث شد  قلب ایران را به درد آورد. با امید به سلامت و آرامش این هموطنان شریف،  آرزومندم در این دوره از جشنواره، اهتمام هنرمندان بر خلق آثاری با مضامینی از ارزش های تربیتی و آموزشی متمرکز شود تا  با شناخت دنیای شگفت کودکان و به کارگیری شیوه‌های نوین نمایشی، نگارگر آرزوها و امیدها و سرمایه های میهن‌مان گردد. دستمریزاد به همدان و مردمان خردمندش که میزبان بی دریغ تئاتر بوده‌اند و فروتنانه از هنرمندان، گروه های نمایشی، داوران، پیشکسوتان، عوامل اجرایی، مدیران ارجمند استان و کشور قدردانی می‌نمایم.»

بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 9 آذر ماه در مراسمی با حضور کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و جمعی از هنرمندان کشور به طور رسمی کار خود را آغاز می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز