دیبا زاهدی به بهانه بازی در «آزاد به قیدشرط» در گفتگوی مفصل با برنا عنوان کرد

عطش شهرت ندارم / دوست ندارم برای خودم حاشیه‌ درست کنم

۱۳۹۶/۰۹/۱۱ - ۱۰:۰۵:۳۸
کد خبر: ۶۴۳۳۹۰
عطش شهرت ندارم / دوست ندارم برای خودم حاشیه‌ درست کنم
دیبا زاهدی بازیگر فیلم سینمایی «آزاد به قید شرط» معتقد است این فیلم می توانست بهتر دیده شود و فروش خوبی داشته باشد ولی این اتفاق نیفتاد. زاهدی این روزها برای اولین بار در حال بازی در یک سریال تلویزیونی به نام «87 متر» به کارگردانی "کیانوش عیاری" است.

 

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دیبازاهدی بازیگر اصلی فیلم  «آزاد به قید شرط» این فیلم  را با فیلم های در حال اکران مقایسه کرد و گفت: آمار فروش یک فیلم نشان می دهد که آن فیلم چقدر دیده شده، به نظرم فیلم «آزاد به قید شرط» می توانست بهتر دیده شود و فروش بیشتری داشته باشد

با توجه به اینکه رشته تحصیلی "دیبازاهدی" معماری است وی درباره اینکه چطور معماری را به بازیگری پیوند زده است و این رشته چقدر به پیشرفت او در حرفه بازیگری کمک کرده و تأثیر گذار بوده است گفت: معماری و بازیگری رابطه مستقیمی با هم ندارند اما به نظرم به صورت غیر مستقیم از طریق سینما به هم وصل می شوند و با هم پیوند پیدا می کنند. به نظرم معماری در سینما بی تأثیر نیست و بر خلاف عقیده عده ای جایگاه معماری در سینما فقط طراحی صحنه نیست در واقع در درک فضایی و دکوپاژ و فضاسازی تأثیرگذار است. جالب است بدانید که حتی رشته تحصیلی تعداد زیادی از کارگردان های شناخته شده جهان نیز معماری‌ست.

زاهدی در طول این چندسالی که به سینما راه پیدا کرده در هیچ پروژه تلویزیونی حاضر نشده و درباره عدم حضورش در این مدیوم به خبرنگار برنا این طور گفت: طی چند سال اخیر پیشنهادات زیادی برای بازی در سریال‌های تلویزیونی داشتم اما نپذیرفتم این بدان معنی نیست که علاقه ای به تلویزیون ندارم ، من برای خودم نقشه راهی دارم که در آن مسیر فعلا تلویزیون جایگاه ویژه ای ندارد.

دیبا زاهدی در بخشی از گفتگو عنوان کرد که «شهرت» برایش در اولویت نیست و درباره این موضوع توضیح داد: شهرت از ملزومات کار ماست و حتی اگر به آن علاقه هم نداشته باشیم موردی است که نمیشود انکار کرد. اما در رابطه با خودم میتوانم بگویم که برای من رسیدن به شهرت در اولویت نیست وچون بازیگری را دوست دارم خود به خود شهرت را هم پذیرفتم و میپذیرم ، درعین اینکه به دنبالش نمی دوم.

دیبا زاهدی

عطش دیده شدن یا مشهور شدن را ندارم

بازیگر فیلم «پنج ستاره» از سال 92 تا به حال فقط در 4 فیلم سینمایی بازی کرده و کارنامه خیلی پری برای خود جمع نکرده و درباره این شکل کار کردن به برنا گفت: واقعا عطش دیده شدن یا مشهور شدن را ندارم دوست دارم مسیر را درست بروم چون برایم خیلی مهم است. در واقع وقتی یک بازیگر، کم کار می کند شاید برای مردم، و سینما تصورات ذهنی پیش بیاید اظهار نظر شخصی داشته باشند و بگویند پیشنهادی ندارد، کمرنگ شده یا این بازیگر هم  به جایی نرسید و... چون کارهایی که ما بازی می کنیم دیده می شود و کارهایی را که رد می کنیم دیده نمی شود. به همین دلیل چنین تصورات ذهنی پیش می آید اما درکل ترجیح می دهم چگالی کارنامه ام بالا باشد و در کاری که چیزی به من اضافه نکند حضور نداشته باشم و آهسته و پیوسته پیش بروم.

دیبا زاهدی

 

بازیگر جوان فیلم «بادیگارد» درباره اینکه طول و اندازه نقش در یک فیلم چقدر برای او اهمیت دارد گفت: طول و عرض نقش مهم نیست بلکه مهم تاثیر نقش در درام فیلمنامه است که بیشترین تأثیرگذاری را در موفقیت نقش دارد. بعضی نقش ها حجم و طول زیادی دارند ولی اگر حذف شوند هیچ اتفاقی در فیلم نمی افتد ولی بعضی نقش ها با اینکه چند سکانس است نمیشود این نقش ها را از دل فیلم در آورد، حتی گاهی ممکن است بیشترین تاثیر را درمقایسه با نقش های اصلی همان فیلم داشته باشد.

زاهدی دلیل اصلی پذیرفتن پیشنهاد بازی در فیلم «آزاد به قید شرط » را این دانست که  در این باره اظهار داشت: «آزاد به قید شرط» یک فیلم سینمایی است، . کارگردانی و قصه خوبی دارد، به هرحال دوست داشتن یک فیلم برای مخاطب امری سلیقه ای است و خداراشکر تجربیات من طوری نبوده که کسی خرده بگیرد که چرا در این فیلم بازی کرده ای و به نظرم از بین پیشنهادهایی که داشته ام انتخابم برای بازی در این فیلم درست بوده است

 

دیبا زاهدی

بازیگر «آزاد به قید شرط» در پاسخ به این که بعد از کلاس های مرحوم سمندریان دوباره در کارگاه یا کلاس های آموزش بازیگری شرکت داشته است عنوان کرد: هرازگاهی ورکشاپ ها را ادامه می دهم.

وی از  آخرین فعالیت بازیگری خود خبر داد و گفت:بدون خواندن فیلمنامه پیشنهاد بازی در   در سریال «87 متر» به کارگردانی کیانوش عیاری را پذیرفته ام چون اقای  عیاری کارگردانی است که همه بازیگرها دوست دارند در کار های او بازی کنند این سریال موضوعی اجتماعی و خانوادگی دارد و در مرحله فیلمبرداری است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز