ساخت مدرسه هنری ویژه معلولان

۱۳۹۶/۰۹/۱۱ - ۱۴:۴۲:۳۹
کد خبر: ۶۴۴۲۸۱
ساخت مدرسه هنری ویژه معلولان
موسسه خیریه توانمندسازی بچه های باران ( گروه تئاتر معلولین جسمی حرکتی مشهد ) متولی و برگزار کننده این مراسم با شکوه و زیبا بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ جشن گلریزان با هدف ساخت مدرسه تخصصی هنر امروز در تهران ، برج میلاد  ، با اجرای صمیمانه و قدرتمند مجری توانمند صداو سیما و یار عزیز و دوستداشتنی بارانی ها  سعید حق بین و برادر مهربانش محمد که از مشهد مقدس با این تیم پر انرژی همچون مراسم گذشته  همراه میشوند با حضور هنرمندان و پیشکسوتانی همچون  داوود کیانیان ، رضا کیانیان ، محمود پاک نیت، مهوش صبر کن، دکتر مجید امرایی ، دکتر کاوه مقدم و... مسئولین و خیرین کشوری گامهای قوی و محکمی را در تکمیل  و ادای رسالت خود برداشت.

موسسه خیریه توانمندسازی  بچه های باران ( گروه تئاتر  معلولین جسمی حرکتی مشهد ) متولی و برگزار کننده این مراسم با شکوه و زیبا بود.

جشن گلریزان که  با هدف ساخت اولین مدرسه تخصصی هنر ویژه  معلولین به صورت رایگان در مشهد مقدس و در کشور خواهد بود با حضور مسئولین و خیرین کشوری در برج میلاد در نگارخانه غربی و شرقی با خواندن تلاوت قرآن کریم توسط دو نفر از عزیزان و اعضای  این موسسه شهاب مهدیزاده  و ریحانه دشتکی ، سرود جمهوری اسلامی و  پخش صلوات خاصه رو به بارگاه ملکوتی آقا  علی بن موسی الرضا  علیه السلام   و  باسخنرانی رییس هیات مدیره و مدیر عامل این موسسه مراسم آغاز  گردید .

مهندس محسن اسماعیلی رئیس هیات مدیره این موسسه با صلابتی  وصف ناپذیر  گفت: بچه‌های باران امام رضا علیه السلام  را میبایست با این حرکت‌های عظیم فرهنگی به یاران آقا علی بن موسی الرضا  یاد کرد چرا که تک تک آنها با حرکات فوق العاده خود نمادی از یک انسان بزرگ در شهر مشهد و سفیرتوانمدی در جای جای میهنمان  هستند‌.

پس از اتمام سخنرانی مدیر عامل موسسه بچه های باران، حمید کیانیان  برای خیر مقدم از مهمان برنامه و مشکلات معلولین کشور و پیشرفت فیزیکی معلولان هنرمند بچه های باران از طریق تئاتر درمانی و فعالیت های جسمانی که برگرفته شده از این هنر است تاکید کرد  تا مسئولین و خیرین کشور در ساخت اولین مدرسه تخصصی هنر ویژه معلولین ، حمایت صمیمانه خودرا جهت تکمیل این امر خطیر دریغ  نکنند. 

کیانیان ضمن قدردانی از خیرین کشوری مدرسه ساز ، جامعه یاوری فرهنگی تهران ،که در ساخت مدارس زیادی به کمک آمدند، در ساخت این مدرسه هم که با دیگر مدارس هیچ فرقی ندارد و حتما هم کاربردی خواهد بود و نتایج آن تا اینجا نمود کرده است و در آینده رشد بیشتری خواهد کرد، همکاری کنند.

پس از اتمام صحبت های حمید کیانیان،  با تشویق مهمانان حاضر در مراسم، رضا کیانیان بازیگر سینما و تلویزیون برای سخنرانی بر روی سن حضور یافت.

رضا کیانیان مردی مشاور هنری بارانی ها در جمع مهمانان، مسئولین و خیرین کشوری و گروه معلولین بچه های باران به مشکلات معلولین پرداخت و گفت معلولین با ما هیچ تفاوتی ندارند، اگر آنها از لحاظ جسمی معلول هستند ما که فکر می کنیم سالم هستیم، به لحاظ فکری معلولیت داریم و باید فکر و نگرش خود را نسبت به این افراد که توانمندی بیشتری هم از ما دارند عوض کنیم و مسائل و مشکلات عدیده ای که برای این افراد وجود دارد حل شود.

استاد  داوود کیانیان ، محقق ، نویسنده، کارگران و تئاتر درمانگر به عنوان یار همیشه مهربان ک مشاور هنری  بچه های باران با صحبتهای زیبای خود در خصوص نمایش درمانی و درخشش این قشر در جامعه عشق ، امید و قدرت دیگری را از سوی این عزیزان رقم زد . ایشان  سالهاست که با نوشته ها و  قلم غیر  قابل وصف خود این عزیزان را به روی صحنه زندگی و شکوفایی  هدایت میکند .

در پایان محمود پاک نیت و مهوش صبر کن بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر هم در مقابل مهمان و مسئولین و خیرین قرار گرفتند و در این رابطه سخنانی را ارائه نمودند.

دکتر مجید امرایی تئاتر درمانگر  خوب میهنمان  چه زیبنده با لبخند پرمهرش  به ردی صحنه میرود و از حضار  برای تبلور  زندگی نسل امروز و فردای  معلولین عزیز حمایت و همراهی  می طلبد. 

محمود پاک نیت با تواضع  و فروتنی همیشگی  ، به مسئولین و خیرین  متذکر میشود که  مسیر یاری و همراهی همینجاست ، همینجا در میان قلب امیدوار و قدمهای پرتلاش بچه های باران.

مهوش صبر کن همسر محمود پاک نیت که برای اولین بار با بچه های معلولین تئاتر باران مواجه می شد کاملا شوکه شده بود و گفتند شما چقدر به لحاظ هنری و فیزیکی توانمند  هستید و من چرا تا حالا شما رو ندیده بودم و این قدر تبلیغات شما کم است. من از امروز به شما قول میدهم تا از هر طریق که بتوانم و از دستم بربیاد به معرفی شما خواهند پرداخت تا هنرمندان بیشتر و مردم و دیگر اقشار با شما آشنا شوند تا توانایی های شما را نظاره گر باشند و لذت  ببرند .

در پایان این مراسم باشکوه گروه بچه های باران بااجرای  موسیقی اصیل و فوق العاده و یک تئاتر طنز و کمیک به کار خود با مدیریت اجرایی سمیرا صالح زاده پایان داد.

صالح زاده با تشکر و تقدیر فراوان از مدیرعامل ، مسیولین و تک تک پرسنل  مهربان ، مسئول با وقار حراست و کارآمد و شایسته  برج میلاد ،  رییس هیات مدیره و مدیر عامل جامعه  پرقدرت و حرفه ای یاوری فرهنگی تهران  ، رئیس هیات مدیره  گروه صنعتی کویر یزد ، آقایان  علیرضا  صفری ، حیدر  کریمی فیلمبردار و عکاس و پوشش خبری توانمند توسط علیرضا صفری ، مستند سازان و کارگردانان عزیز مهناز یوسفی و رومینا آجیلیان و  بادیگاردهای  شرکت کانسپت  عزیز که با حضور نیروهای  متین، با وقار  و حمایتگر  موسسه خیریه توانمندسازی بچه های باران بودند از برگزاری هشتمین مراسم موسسه   خیریه توانمندسازی بچه های باران  در برج میلاد در اردیبهشت ۱۳۹۷ نوید داد . همچنین به گفته ایشان  تیم نمایش این مجموعه تا پایان سال ۱۳۹۶ به مدد الهی و با یاری زیبای امشب توسط تک تک هنرمندان و خیرین حاضر در جمع در دو شهر شیراز و زنجان به زیبایی  به روی صحنه خواهد رفت. 

وی اعلام کرد: هر لحظه با عشق ، صمیمیت و شفافیت  پیش به سوی بهترین ها قدم برمیداریم  و همچون گذشته خداوند تک تک موانع را میزداید. 

 

 

  فعالیت بچه های باران

تولید آثار نمایشی و اجرا در سراسر کشور

(بیش از 500 اجرا در 26 شهر در طی 9 سال تلاش مستمر / کسب رتبه های برتر در جشنواره های بین المللی در میان گروه های تئاتری داخلی و شش کشور آلمان، ایتالیا، بلژیک، هلند، ارمنستان و اوگاندا)

-  تئاتر درمانی

( ارتقاء اعتماد به نفس و حضور فعال معلولین در جامعه و تبدیل از فردی مصرف گرا به مولد که منجر به ازدواج، تحصیلات دانشگاهی، فرهنگ سازی، کارآفرینی و اشتغالزایی گردید)

فرهنگسازی

(تغییر نگاه ترحم به احترام نسبت به معلولین: صعود به قلعه هزار پله رودخان در شهرستان فومن و ثبت رکورد ملی ایران و آسیا با حمایت صمیمانه کارخانه فومن شیمی / کویر نوردی / حضور جهت بستر سازی مناسب برای رفع دغدغه ها و معضلات معلولین در جامعه)

کارآفرینی

(ایجاد بستر آموزشی در حیطه فرهنگ و هنر)

اشتغال زایی

( ایجاد فرصت های شغلی برای معلولین: برگزاری شش همایش در مشهد با حضور بزرگان سینما / برپایی بیش از 160 غرفه کارآفرینی در سراسر کشور)

مدیریت اجرایی و روابط عمومی: ۰۹۱۵۳۱۹۸۷۰۵ و ۰۹۳۷۹۱۴۹۷۵۷

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز