«ترکمن‌ها» منتشر شد

۱۳۹۶/۰۹/۱۳ - ۱۱:۴۲:۰۸
کد خبر: ۶۴۵۱۷۶
«ترکمن‌ها» منتشر شد
کتاب «ترکمن‌ها» نوشته علی گلشن منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این‌کتاب در  ۴۸ صفحه مصور با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۲۵۰۰ تومان در نشر قلک از سلسله انتشارات دفتر پژوهش‌ها فرهنگی به چاپ رسیده است.

در بخشی از کتاب آمده است: ترکمن‌ها از قوم‌هایی هستند که در ایران زندگی می‌کنند. عده‌ای از آن‌ها در کشورهای ترکمنستان، افغانستان، ازبکستان، عراق، سوریه، ترکیه و چین زندگی می‌کنند.  بیشتتر ترکمن‌ها در ایران در استان گلستان و منطقه ترکمن صحرا و استان خراسان شمالی زندگی می‌کنند. اصلی‌ترین طایفه قوم ترکمن در ایران، یَموت، گو کلان، تکّه و نُخورلی هستند. ترکمن‌ها در گذشته «غُز» یا «اُغوز» نامیده می‌شدند. آن‌ها جدی مشترک به نام «اُغوز خان» دارند که همه ترکمن‌ها از نسل او هستند.

همچنین در مقدمه کتاب به قلم گلشن می‌خوانیم: ایران سرزمینی است با طبیعی متنوع و مردمانی متفاوت. در هر گوشه از این سرزمین مردمانی زندگی می‌کنند که هر کدام آداب و رسوم و فرهنگی خاص دارند. مجموعه این فرهنگ‌هاست که ایران را به سرزمینی شگفت‌انگیز تبدیل کرده است. برای شناخت بهتر کشورمان باید با مردم و قوم‌های ساکن در آن آشنا شویم و از فرهنگ و شیوه زندگی هر یک آگاهی‌هایی به دست آوریم. مجموعه کتاب‌های اقوام ایرانی از مجموعه «ایران من»، علاوه بر نشان دادن تنوع قوم‌ها و تفاوت‌های میان آن‌ها به ما یادآور می‌شود که همگی آن‌ها ایرانی هستند و هویتی یکپارچه دارند.

در این کتاب با سابقه تاریخی، محل و شیوه زندگی، آداب و رسوم، زبان، پوشاک، خوراک و همچنین با قصه‌ها و افسانه‌ها، بازی‌ها، لالایی‌ها، شعر و موسیقی این قوم آشنا می‌شویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز