قوام شهیدی در افتتاحیه اولین فستیوال فیلم ایران در گرجستان:

در دنیای امروز، سینما جایگاهی ویژه‌ در معرفی فرهنگ‌ها و نزدیکی ملت‌های جهان به هم دارد

۱۳۹۶/۰۹/۱۵ - ۱۵:۰۰:۵۶
کد خبر: ۶۴۶۰۳۳
در دنیای امروز، سینما جایگاهی ویژه‌ در معرفی فرهنگ‌ها و نزدیکی ملت‌های جهان به هم دارد
سفیر ایران در گرجستان گفت: در دنیای امروز که دنیای رسانه‌های نو است، سینما جایگاهی ویژه در معرفی فرهنگ‌ها و نزدیکی ملت‌های جهان به هم دارد.
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، قوام شهیدی سفیر ایران در گرجستان در افتتاحیه اولین فستیوال فیلم ایران در این کشور اظهار کرد: در دنیای امروز که دنیای رسانه‌های نو است، سینما جایگاهی ویژه در معرفی فرهنگ‌ها و نزدیکی ملت‌های جهان به هم دارد.

متن کامل سخنرانی وی بدین شرح است؛

بنام خالق هنر

سرکارخانم بریکاشویلی معاونت محترم وزارت فرهنگ و حفظ آثار تاریخی، جناب آقای گیورگی شرواشیدزه رئیس محترم دانشگاه جاواخشویلی، جامعه محترم دیپلماتیک، هنر دوستان، خانم‌ها و آقایان.

جشن میلاد پیامبر اسلام و هفته وحدت را تبریک گفته، افتخار داریم برپایه چندین قرن روابط تاریخی و فرهنگی میان دو ملت در بیست وپنجمین سالگرد روابط سیاسی دو کشور و در آستانه یکصدمین سالگرد تاسیس بزرگترین مرکز علمی و دانشگاهی گرجستان و با گذشت ۴ دهه از عمر سینما در جمهوری اسلامی ایران، شاهد برگزاری جشنواره فیلم ایرانی در تفلیس باشیم.

انتخاب دانشگاه جاواخیشویلی که رشته ایران شناسی در آن قدمتی صد ساله، برابر با تاسیس این دانشگاه دارد به عنوان محل برگزاری این رویداد هنری، از عمق و پیوند بسیار مستحکم علمی و فرهنگی میان دو ملت حکایت می‌کند. هنر که ریشه در روح پاک همه انسان‌ها دارد، زبان مشترکی است که بشر نوعا در طول تاریخ برای ارتباط با یکدیگر از آن بهره گرفته و این زبان توانایی آن را دارد تا بشریت را از اطراف جهان به یکدیگر پیوند دهد. زبان درجهان هنر، زبان دوستی، مهر، محبت و صلح است که تفاوتی در میان ملت‌های جهان نمی‌بیند و در پی آن است تا راهی برای اتحاد و مسالمت بین انسان‌ها بیابد.

در دنیای امروز که دنیای رسانه‌های نو است، سینما جایگاهی ویژه در معرفی فرهنگ‌ها و نزدیکی ملت‌های جهان به هم دارد. در این راستا، سینمای ایران با برخورداری از جوائز کن و اسکار یکی از موئلفه‌های مهم ارتباط فرهنگی میان ایرانیان و ملت‌های دیگر شده است که نقشی اساسی در معرفی فرهنگ و اندیشه جامعه ایرانی به مردمان دیگر کشور‌ها دارد.

اینک با قدردانی از حضور شما سروان گرامی، علاقه‌مندان به فرهنگ و سینمای ایران، ایران شناسان و دوستداران زبان فارسی، لازم می‌دانم از حمایت‌های وزرات فرهنگ و حفظ بنا‌های تاریخی و دانشگاه جاواخیشویلی کمال تشکر را داشته باشم. همچنین جای دارد از حضور بسیار ارزشمند هنرمندان و کارگردانان خوب سینمای ایران خانم‌ها و آقایان نگار آذربایجانی، سامان سالور، سمیرا حسن پور، سحر صباغ سرشت، بلال طاهری و تمامی عزیزانی که ما را در برگزاری این رویداد مهم فرهنگی یاری رساندند تقدیر و تشکر نمایم.

لازم به ذکر است، سفارت ایران در گرجستان با همکاری وزارت فرهنگ و دانشگاه جاواخیشویلی برای حضور علاقه‌مندان در جشنواره فیلم ایرانی که تا ۷ دسامبر (۱۶ آذرماه) در دانشگاه جاواخیشویلی- تفلیس برگزار می‌شود، دعوت به عمل آورد.

این جشنواره که به ترتیب با نمایش فیلم‌های فصل نرگس، تمشک، رگ خواب و سارا و آیدا برگزار می‌شود، تا پنجشنبه هفتم دسامبر همه روز ساعت ۱۹ در سالن نمایش دانشگاه جاواخیشویلی در تفلیس ادامه دارد.

فیلم سارا و آیدا به پخش کنندگی بنیاد سینمایی فارابی پیش از این در جشنواره فیلم خانه آسیا و جشنواره های فیلم های ایرانی در تورنتو و دالاس به نمایش در آمده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز