«جدی نگیر» نمایشگاهی حاصل سه سال فعالیت

۱۳۹۶/۰۹/۱۷ - ۱۳:۴۸:۲۴
کد خبر: ۶۴۶۵۱۸
«جدی نگیر» نمایشگاهی حاصل سه سال فعالیت
نمایشگاه نقاشی‌های هنگامه عابدین با عنوان «جدی نگیر» امروز ۱۷ آذرماه در گالری گلستان افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ هنگامه عابدین در این نمایشگاه که محصول نزدیک به سه سال فعالیتش است، آثاری را در ادامه نمایشگاه قبلی‌اش آماده کرده است.  

این هنرمند در بخشی از بیانیه نمایشگاه درباره جهانی بهم ریخته و ناهماهنگ نوشته است که با تکثری پرسرعت راه خود را می‌رود و انسانِ وامانده و از خود بیگانه، مبهوت و گنگ ازین چند پاره‌گی در این جهان بی‌عمل مانده است.

ریچارد ام وان (Richard M. Vaughan) نویسنده و منتقد هنری سرشناس کانادایی در یادداشتی برای این نمایشگاه، نوشته است: «نقاشی‌های جدید هنگامه عابدین، پوچی و تهدید همراه با آن را با جسارت زیاد در فضایی زنده و منحصربه‌فرد به نمایش می‌گذارند. در دنیای نقاشی وی، همچون بهترین افسانه‌ها و مثل‌های آموزنده، شاهد ظهور نوعی از شیرینی آمیخته با خشونت هستیم که نزدیک و آشنا ولی هشداردهنده است. " وی در مورد این هنرمند نظر خود را این گونه بیان کرده است: "هنگامه عابدین، هنرمندی مفهوم‌گرا است که نقاشی‌هایش را با هارمونی دلپذیری از آمیختن رنگ و نور و عمق به بیننده عرضه می‌کند. نقاشی‌هایی که پنجره‌ای به دنیاهای دیگر و افسانه‌هایِ در حال فراموشی به نظر می‌رسند، با مهارت و چیرگی هنرمند در نقاشی، ببینده را به سوی واقعیت رهنمون می‌شوند. »

هنگامه عابدین، نقاش، شاعر، نویسنده هنری و عضو پیوسته‌ انجمن هنرمندان نقاش ایران است. نزدیک به ۳۰ سال است که نقاشی می‌کند و سابقه چندین نمایشگاه انفرادی و بیش از ۲۵ نمایشگاه گروهی نقاشی را در پرونده کاری‌اش دارد.

نمایشگاه «جدی نگیر» از ۱۷ تا ۲۲ آذرماه همه‌روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری گلستان، واقع در دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک ۳۴ برقرار است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

نظر شما