گروه «کُهن» در تالار رودکی به صحنه می‌رود/ سه کنسرت با یک بلیت

۱۳۹۶/۰۹/۱۸ - ۱۰:۲۶:۴۶
کد خبر: ۶۴۶۷۹۹
گروه «کُهن» در تالار رودکی به صحنه می‌رود/ سه کنسرت با یک بلیت
گروه موسیقی «کهن» به سرپرستی و آهنگسازی کامیار فانیان تازه ترین کنسرت خود را در تالار رودکی تهران برگزار می کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، گروه موسیقی «کُهن» به سرپرستی و آهنگسازی کامیار فانیان سه شنبه ۲۳ آذر در تالار رودکی تهران به اجرای موسیقی دستگاهی ایران می‌پردازد. این کنسرت شامل اجرای ساخته‌های کامیار فانیان در آواز «بیات اصفهان» است.

پارسا حسندُخت آواز، جاوید ابراهیم پور نوازنده نی و سجاد منصوری نوازنده تمبک هنرمندانی هستند که گروه اجرایی این کنسرت را تشکیل می دهند.ضمن اینکه پیش‌درآمد با ریتم هفت‌تایی، تصنیف «شمع و پروانه» با شعری از سعدی، تصنیف «خاموشی نزدیک» با شعری از محمدرضا شفیعی کدکنی، «ذوق رندان» با شعری از شاه نعمت‌الله ولی، تصنیف «مست و ملنگ» با شعری از امیر عاملی و تصنیف «سمن بویان» با شعری از حافظ قطعه‌هایی هستند که در این کنسرت اجرا می‌شوند.

کنسرت گروه «کُهن» در قالب دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی برگزار می‌شود و برنامه ای که برای این اجرا در نظر گرفته شده، شامل ۲ برنامه‌ دیگر هم می‌شود که در ابتدا هادی منتظری به تک‌نوازی کمانچه می‌پردازد و بعد از آن سیدرضا طباطبایی با ۲ نوازنده دیگر آواز مکتب «اصفهان» را ارائه می‌دهند.

کامیار فانیان پژوهشگر موسیقی نواحی ایران است که طی سال های گذشته به بررسی نوازندگی دوتار در شرق خراسان، شمال خراسان، موسیقی ترکمن تنبور منطقه گوران و همچنین جمع آوری صوتی و تصویری سازهای بادی ایران چون قشمه، سرنا، کرنا، دوزله، شمشال و جفتی پرداخته است. این هنرمند از سال ۸۰ گروه موسیقی «شهرآشوب» را  بنیان نهاد اما بعدها به دلیل مشابهت اسمی این گروه نام آن را به «کُهن» تغییر داد.

اجراهای این گروه طی این سال‌ها به ۲ بخش موسیقایی ایرانی و مقامی تقسیم می‌شد که طی هر اجرا موسیقی نواحی مختلف چون سُرنای تربت جام، عاشیقی آذربایجان، تنبور منطقه گوران، دوتار ترکمنی، دوتار شمال خراسان و دوتار شرق خراسان در یک بخش و موسیقی ایرانی در بخش دیگر اجرا می شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز