حمایت قاطع شهردار تهران از هنرمندان و اتفاقات هنری؛

نجفی: شهرداری به صورت مالی و غیر مالی پشتیبان برگزارکنندگان جشنواره‌های فجر است/ هنرمندان نسبت به آینده شهر مسوول هستند

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۳:۳۲:۰۹
کد خبر: ۶۴۷۵۵۰
نجفی: شهرداری به صورت مالی و غیر مالی پشتیبان برگزارکنندگان جشنواره‌های فجر است/ هنرمندان نسبت به آینده شهر مسوول هستند
شهردار تهران اعلام کرد که با تمام قوا از فرهنگ و رویدادهای فرهنگی حمایت میکند و در این زمینه برای تسهیل گری خدمت میکند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ محمد علی نجفی شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار برنا، درباره حمایت مالی شهرداری تهران از برگزارکنندگان جشنواره های فیلم، تئاتر و موسیقی فجر گفت: جشنواره فیلم، تئاتر و موسیقی فجر نه تنها یک موضوع ملی بلکه بین المللی است و چون در تهران برگزار می شود طبیعی است که شهرداری تهران خود را در برابر این جشنواره مسئول می داند. مذاکرات اولیه را در این باره شروع کرده ایم و به امید خدا شهرداری به صورت مالی و غیر مالی پشتیبان برگزار کنندگان جشنواره های فجر است.

وی درباره برنامه شهرداری تهران درباره ساخت پردیس هایی جدید سینمایی و سالن های تئاتر گفت: شهرداری تهران ترجیح می دهد به دلیل کمبود منابع، در بخش های فرهنگی و هنری به این شکل وارد ساخت و ساز نشود. شهرداری در بخش های مختلف از جمله فرهنگی و هنری و طرح های ناتمام دارد و برای تکمیل این طرح ها حدود 22 الی 23 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.  باید فضا را ایجاد و تسهیل کنیم که بخش خصوصی به این حوزه وارد شود و سرمایه گذاری کنند لذا همه برنامه های ما متوجه جلب سرمایه های بخش خصوصی در اجرای پروژه های شهری خصوصا پروژه های سبک تر که از ساخت پردیس های سینمایی است.

نجفی که نشان داده دغدغه های فرهنگی دارد در ادامه بیان کرد: ساخت این پردیس ها در اولویت کار ما نیست ولی اگر جایی احساس کنیم امکان ساخت و ساز به میزان مورد نیاز در بخش خصوصی وجود ندارد طبیعتا شهرداری وارد کار می شود و اقدام می کند ولی نه در سال 96 و 97 ، چون برنامه شهرداری تهران این است که همه بودجه های مربوط به ساخت و سازها صرف تکمیل طرح های نیمه تمام شود.

محمد علی نجفی درباره نقش هنرمندان در مدیریت شهری گفت: جامعه هنری شهر تهران یک جامعه موزاییکی است که اجزای آن در سراسر کشور جمع شده اند و وقتی سخن از هنر شهر تهران به میان می آید یعنی سخن از هنر کل کشور زده می شود و در تهران هنر تمدن های مختلفی متجلی می شود. شعاری که شهرداری تهران انتخاب کرده است «تهران شهر امید، مشارکت و شکوفایی است» شعاری است که با ابزار هنر و همکاری هنرمندان مؤثر خواهد بود.

نجفی همچنین یادآور شد: هنرمندان می توانند در مسائل فنی راه گشا باشند چون گاهی شاهد بوده ام که با پیشنهاد هایی که بعضی از هنرمندان مطرح کرده اند زاویه دید آنها قوی تر از افراد متخصص در حوزه فنی بوده است.

شهردار تهران در پایان گفت: در بعضی از کشورهای خارجی هنرمندان با ارائه پیشنهادهای خود باعث کاهش هزینه های شهری شده اند به همین دلیل از هنرمندان می خواهم در این زمینه کوشا باشند و به مسائل فرهنگ و هنر بیش از پیش بپردازند چون هنر و هنرمندان نسبت به آینده شهر مسوول هستند و می بایست مسئولیت خود را در این حوزه ادا کنند.

نظر شما