جایزه کتاب لایپزیک برنده‌اش را شناخت

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۳:۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۴۷۹۲۲
جایزه کتاب لایپزیک برنده‌اش را شناخت
آسنه سیراشتات به عنوان برنده جایزه کتاب لایپزیک برای درک اروپایی در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ جایزه کتاب لایپزیک برای درک اروپایی در سال ۲۰۱۸ به نویسنده و روزنامه‌نگار نروژی آسنه سیراشتات برای «یکی از ما: داستانی برای کشتار جمعی» تعلق گرفت.

این کتاب سال ۲۰۱۶ از سوی انتشاراتی «مین اند آبر» به بازار آمد.  

برنده امسال از چهره‌های روزنامه‌نگاری اسکاندیناوی است که گزارشهای متفاوتی از جنگ تهیه کرده است. وی جوایز متعددی در کارنامه دارد و سال ۲۰۱۷ برای کتاب «دو خواهر» با اقبال زیادی روبه رو شد.

این نویسنده که گزارشگر جنگ‌های متعددی از چچن تا صرب و از افغانستان تا سوریه بوده، این بار با حادثه تروریستی بزرگ در سرزمین مادری خودش روبه‌رو شده است. حادثه تروریستی سال ۲۰۱۱ در اسلو منجر به کشته شدن ۷۷ نفر شد.

نتیجه نوشته شدن این رمان مستند توازنی بین مرزهای داستان و غیرداستان است و نویسنده به دقت بین خیال و واقعیت حرکت کرده است.

هیات داوران از این رمان به دلیل روشن کردن بسیاری از مسایلی که در جهان امروز ما وجود دارد تقدیر کرده و معتقد است وی از طریق لایه‌های متعدد ما را با این فاجعه روبه‌رو می‌کند.

جایزه کتاب لایپزیک برای درک اروپایی از سال ۱۹۹۴ تاسیس شده و به ارزش ۲۰ هزار یورو هر سال اهدا شده است. این جایزه از جوایز مهم ادبی آلمان محسوب می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز