«پرسه در احوالات تِرون و تِرونیا» به یاد مرتضی احمدی

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۰۹:۲۸:۰۴
کد خبر: ۶۴۸۲۸۶
«پرسه در احوالات تِرون و تِرونیا» به یاد مرتضی احمدی
برنامه کتاب شب رادیو تهران به مناسبت سی‌ام آذر ـ سالروز درگذشت هنرمند محبوب رادیو و تلویزیون ـ مرتضی احمدی بازخوانی کتاب او «پَرسه در احوالات تِرون و تِرونیا» را در هفت شبِ پی در پی، از دوم تا هشتم دی برای علاقه‌مندان این هنرمند و دوستداران تهران قدیم تدارک دیده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، خوانش این کتاب با صدای بهروز رضوی و تهیه‌کنندگی رضا قربانی در استودیو ۲۳ معاونت صدا، در هفت قسمت ۲۰ دقیقه‌ای انجام گرفته و برای پخش در هفته اول دی، در کنداکتور گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران قرار گرفته است.

زنده‌یاد مرتضی احمدی، دهم آبان ۱۳۰۳ در جنوب تهران به دنیا آمد و سی ام آذر ۱۳۹۳ درگذشت و با ۹۰ سال عمر، خاطره‌های فراوانی از خود و با هنر خود برای شنوندگان و بینندگان رادیو و تلویزیون و سینما و تئاتر به جا گذاشت.

او در کتاب «پَرسه در احوالات تِرون و تِرونیا»، از زادگاه خود در جنوب تهران و از مکان‌ها و آثار دیدنی تهران قدیم و خاطره هایی که از آنها در حافظه‌اش باقی مانده بود سخن می‌گوید.

روایت های او به این شکل است که در سنّ ۸۵ سالگی، یکه و تنها در خیابان‌های تهران راه می افتد و به سراغ  تک تک آن مکان‌ها می‌رود تا تجدید خاطره‌ای کند، اما می‌بیند هیچکدام آنها دیگر وجود ندارند و یا اگر دارند، تخریب شده و از یاد رفته‌اند. زبان او در این روایت، زبان تهرانی‌های قدیم است و حس نوستالژیک لذت بخشی را تداعی می کند.

برنامه کتاب شب، هر شب ساعت ۲۳:۳۰، علاقه‌مندان را به ضیافت کتاب و کتابخوانی دعوت می کند.

این برنامه را گذشته از دستگاه های سنتی رادیو ، از طریق سایت رادیو تهران ، شبکه ایران صدا ، اپلیکیشن تلفن همراه رادیو و کانال رادیو تهران در فضای مجازی به نشانی radiotehran@ می توان شنید و در اختیار داشت.

مشاور محتوایی و نویسنده برنامه کتاب شب، محمدباقر رضایی است و کتاب های انتخابی برای خوانش در این برنامه، در اتاق فکر گروه تصویب می شود که یک هفته، از میان آثار خارجی و یک هفته از میان آثار ایرانی (و بر اساس تقاضا و سلیقه مخاطبان ) در دستور کار قرار می‌گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز