انتشار«مزخرفات فارسی»!

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۶:۵۳:۵۴
کد خبر: ۶۴۸۵۰۸
انتشار«مزخرفات فارسی»!
کتاب «مزخرفات فارسی» نوشته‌ی رضا شکراللهی منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «مزخرفات فارسی» که به تازگی به بازار کتاب آمده در ۱۳۵ صفحه با قیمت ۹ هزار تومان از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است. طرح جلد کتاب هم از فرزاد ادیبی است.

در بخشی از مقدمه‌ی «مزخرفات فارسی» آمده است: آن‌چه در این کتاب می‌خوانید گزیده‌ای است از یادداشت‌هایی که طی چندین سال در روزنامه‌ها و رسانه‌ها منتشر شده است. یادداشت‌هایی کوتاه که جنبه‌ی آموزش عمومی دارند و در آن‌ها کوشیده‌ام بدون وارد شدن به مباحث تخصصی، برخی ظرائف زبان فارسی روزمرّه را به زبان ساده‌ و با کمی چاشنی طنز بیان کنم. توجه دادنِ کاربر عامِ ‌زبان فارسی به فکر کردن به واژه‌ها و اصطلاحات و نیز نگارش پاکیزه و شیوا مهم‌ترین هدف من در این یادداشت‌ها بوده است.

در بازنگری یادداشت‌ها برای انتشار در این کتاب، علاوه بر کنار گذاشتن حدود نیمی از آن‌ها و بازنویسی یادداشت‌های برگزیده، از حذف ارجاعات تاریخی همچون رویدادهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعیِ روز پرهیز کرده‌ام تا به کام خوانندگان شیرین‌تر بنشیند. نیز ترتیب چیدن آن‌ها بر اساس زمان انتشار اول‌شان نیست و کوشیده‌ام آغاز و میانه و پایانی داشته باشد.

همچنین در توضیح پشت جلد کتاب نوشته شده است: رضا شکراللهی، نویسنده، ویراستارِ متخصص ادبیات داستانی، فعال ادبی و سردبیر وب‌سایت خوابگرد، کوشیده است بدون وارد شدن به مباحث تخصصی، برخی ظرائف زبان فارسی روزمره را به زبان ساده و با کمی چاشنی طنز بیان کند. مهم‌ترین هدف نویسنده توجه دادنِ کاربر عامِ زبان فارسی به فکر کردن به واژه‌ها و اصطلاحات و نیز نگارش پاکیزه و شیوا در این یادداشت‌ها بوده است.

انتهای پیام

 

نظر شما