روش‌های پژوهش هنر در ایران بررسی می‌شود

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۶:۴۲:۳۸
کد خبر: ۶۴۸۶۶۵
روش‌های پژوهش هنر در ایران بررسی می‌شود
مجموعه هم‌اندیشی‌های «روش‌های پژوهش هنر در ایران: ساختارگرایی در فقدان ایده‌­مندی و مسئله­ محوری» در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر، گرامیداشت هفته پژوهش را با برگزاری مجموعه‌ هم‌اندیشی‌ها، در روزهای 27 و 28 آذر برگزار می‌‌کند. این مجموعه هم‌اندیشی‌ها با موضوع «روش‌های پژوهش هنر در ایران: ساختارگرایی در فقدان ایده‌­مندی و مسئله­ محوری» برگزار می‌شود که دبیر علمی آن اسماعیل پناهی است و هدف آن آسیب‌شناسی روش‌های پژوهشی است که در حوزه سینما، هنرهای نمایشی، معماری و شهرسازی، موسیقی و تجسمی صورت می‌گیرد.

«پژوهش‌­های هنر­، مسئله­ محوری و ایده­‌مندی»، «پژوهش­‌های هنر، صورت‌بندی­ ساختگی مفاهیم یا فهم پدیدارها و توسعه معرفت هنری»، «پژوهش­‌های هنر، مفهوم‌سازی­‌های غیرمفید یا حل مسائل بومی جامعه ایرانی»، «آسیب­‌شناسی روش‌شناختی مقالات علمی پژوهشی و علمی ترویجی هنر»، «بررسی روش‌­شناسانه پایان نامه­‌های کارشناسی ارشد و دکتری هنر»، «پژوهش­‌های هنری و رویکردها و روش­‌های میان­‌رشته­‌ای در ایران»، «جایگاه منابع غیرمکتوب در پژوهش‌های کاربردی هنر» و «پژوهش‌های هنر و تعامل با حوزه­‌های فرهنگی ـ اجتماعی، اقتصاد، دین و سیاست» از جمله محورهای این هم‌اندیشی به شمار می‌روند.

مجموعه هم‌اندیشی‌های هفته پژوهش روزهای 27 و 28 آذر 1396 از ساعت 14 تا 18:30 در فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره 1552 برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز