«۱۲۰ تپش در دقیقه» پیشتاز جوایز «لومیر» فرانسه

۱۳۹۶/۰۹/۲۲ - ۰۹:۵۹:۰۲
کد خبر: ۶۴۸۸۶۷
«۱۲۰ تپش در دقیقه» پیشتاز جوایز «لومیر» فرانسه
فیلم «۱۲۰ تپش در دقیقه» بیشترین تعداد نامزدی را در جوایز سینمایی «لومیر» فرانسه به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا به نقل از ورایتی،‌ فیلم «۱۲۰ تپش در دقیقه» به کارگردانی «روبین کامپیلو» در شش شاخه جوایز سینمایی «لومیر» فرانسه که معادل جوایز گلدن گلوب آمریکاست، در شش شاخه بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر مرد، بازیگر نوظهور، فیلمنامه و موسیقی متن نامزد کسب جایزه شناخته شد.

این فیلم اولین نمایش خود را در جشنواره فیلم کن امسال تجربه کرد و موفق به کسب جایزه بزرگ هیئت داوران این رویداد سینمایی شد و  همچنین به عنوان نماینده سینمای فرانسه در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار ۲۰۱۸ انتخاب شده است.

داستان فیلم «۱۲۰ تش در دقیقه» به اوایل دهه نود میلادی در پاریس بازمی‌گردد که گروهی از فعالان اجتماعی درتلاش‌ هستند تا درمانی برای یک بیماری کشنده و ناشناخته پیدا کنند و درمی‌یابند که تعدادی از آزمایشگاه‌های داروسازی داروی این بیماری را در اختیار دارند.

«۱۲۰ تپش در دقیقه» تاکنون علاوه بر کسب جوایز در جشنواره‌های شیکاگو و سانفرانسیسکو، در جوایز سالانه انجمن منتقدین نیویورک، لس‌آنجلس و واشنگتن عنوان بهترین فیلم خارجی سال را از آن خود کرده است.

دو فیلم «بارابار» به کارگردانی «میئو آمالریک» و «این زندگی است» به کارگردانی «اریک تولدانو» و «الیویه ناکاچ» در مجموع در ۴ شاخه نامزد کسب جایزه لومیر هستند و پس از «۱۲۰ تپش در دقیقه» بیشترین تعداد نامزدی را دریافت کردند.

در بخش بهترین فیلم جوایز لومیر علاوه بر «۱۲۰ تپش در دقیقه»، «بارابار» و «این زندگی است»،  فیلم‌های «آنجا می‌بینمت» به کارگردانی «آلبرت دوپونته»، «خوشبختی» از «آلن گومس» و «یتیم» ساخته «آرنولد دپالیره» برای کسب جایزه رقابت می‌کنند.

نامزدهای شاخه کارگردانی جوایز لومیر نیز شامل «روبین کامپیلو» (۱۲۰ تپش در دقیقه)، «باربارا» (متئو آمالریک)،‌ «لورن کانته» (کارگاه)،‌ «عاشق روز» (فیلیپ گارل)، «خوشبختی» (آلن گومس) و «سهمناک» (میشل آزاناویسیوس) می‌شود.

مراسم اعطای جوایز بیست‌وسومین دوره جوایز سینمایی لومیر ماه آینده در شهر پاریس و پیش از جوایز معتبر سزار (اسکار سینمای فرانسه) برگزار می‌شود.

نظر شما