فرهنگستان هنر مهمانی اندیشه ها را در «هفته پژوهش» برگزار می کند

۱۳۹۶/۰۹/۲۳ - ۱۰:۵۰:۳۸
کد خبر: ۶۴۹۰۸۵
فرهنگستان هنر مهمانی اندیشه ها را در «هفته پژوهش» برگزار می کند
معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر، گرامیداشت «هفته پژوهش» را با برگزاری مجموعه‌ هم‌اندیشی ها، در روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۷ و ۲۸ آذر برگزار می کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر مجموعه هم‌اندیشی ها با موضوع «روش‌های پژوهش هنر در ایران: ساختارگرایی در فقدان ایده‌­مندی و مسأله­ محوری» را برگزار می کند که دبیر علمی آن اسماعیل پناهی است. هدف از برگزاری این مجموعه هم اندیشی ها بررسی و آسیب‌شناسی روش‌های پژوهش هنر در ایران است که در شش بخش تخصصی روش های پژوهش، سینما، هنرهای نمایشی، معماری و شهرسازی، موسیقی و تجسمی صورت می گیرد و استادان و پژوهشگران برجسته این حوزه ها در ۲ روز به ارائه سخنرانی خواهند پرداخت.

محورهای این هم‌اندیشی «پژوهش‌­های هنر­، مسأله­ محوری و ایده­‌مندی»، «پژوهش­‌های هنر، صورت‌بندی­ ساختگی مفاهیم یا فهم پدیدارها و توسعه معرفت هنری»، «پژوهش­‌های هنر، مفهوم‌سازی­‌های غیرمفید یا حل مسائل بومی جامعه ایرانی»، «آسیب‌شناسی روش‌شناختی مقالات علمی پژوهشی و علمی ترویجی هنر»، «بررسی روش‌­شناسانه پایان نامه­‌های کارشناسی ارشد و دکترای هنر»، «پژوهش­‌های هنری و رویکردها و روش­‌های میان­‌رشته­‌ای در ایران»، «جایگاه منابع غیرمکتوب در پژوهش‌های کاربردی هنر» و «پژوهش‌های هنر و تعامل با حوزه­‌های فرهنگی ـ اجتماعی، اقتصاد، دین و سیاست» به شمار می روند.

مجموعه هم‌اندیشی های «هفته پژوهش» روزهای ۲۷ و ۲۸ آذر ۱۳۹۶ از ساعت ۱۴ تا ۱۸:۳۰ در فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولی عصر (عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲ برگزار می شود.

نظر شما
پرونده ویژه