فرهنگستان هنر مهمانی اندیشه ها را در «هفته پژوهش» برگزار می کند

۱۳۹۶/۰۹/۲۳ - ۱۰:۵۰:۳۸
کد خبر: ۶۴۹۰۸۵
فرهنگستان هنر مهمانی اندیشه ها را در «هفته پژوهش» برگزار می کند
معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر، گرامیداشت «هفته پژوهش» را با برگزاری مجموعه‌ هم‌اندیشی ها، در روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۷ و ۲۸ آذر برگزار می کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر مجموعه هم‌اندیشی ها با موضوع «روش‌های پژوهش هنر در ایران: ساختارگرایی در فقدان ایده‌­مندی و مسأله­ محوری» را برگزار می کند که دبیر علمی آن اسماعیل پناهی است. هدف از برگزاری این مجموعه هم اندیشی ها بررسی و آسیب‌شناسی روش‌های پژوهش هنر در ایران است که در شش بخش تخصصی روش های پژوهش، سینما، هنرهای نمایشی، معماری و شهرسازی، موسیقی و تجسمی صورت می گیرد و استادان و پژوهشگران برجسته این حوزه ها در ۲ روز به ارائه سخنرانی خواهند پرداخت.

محورهای این هم‌اندیشی «پژوهش‌­های هنر­، مسأله­ محوری و ایده­‌مندی»، «پژوهش­‌های هنر، صورت‌بندی­ ساختگی مفاهیم یا فهم پدیدارها و توسعه معرفت هنری»، «پژوهش­‌های هنر، مفهوم‌سازی­‌های غیرمفید یا حل مسائل بومی جامعه ایرانی»، «آسیب‌شناسی روش‌شناختی مقالات علمی پژوهشی و علمی ترویجی هنر»، «بررسی روش‌­شناسانه پایان نامه­‌های کارشناسی ارشد و دکترای هنر»، «پژوهش­‌های هنری و رویکردها و روش­‌های میان­‌رشته­‌ای در ایران»، «جایگاه منابع غیرمکتوب در پژوهش‌های کاربردی هنر» و «پژوهش‌های هنر و تعامل با حوزه­‌های فرهنگی ـ اجتماعی، اقتصاد، دین و سیاست» به شمار می روند.

مجموعه هم‌اندیشی های «هفته پژوهش» روزهای ۲۷ و ۲۸ آذر ۱۳۹۶ از ساعت ۱۴ تا ۱۸:۳۰ در فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولی عصر (عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲ برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز