معاون امور هنری وزارت ارشاد در اختتامیه جشنواره موسیقی کلاسیک عنوان کرد

جشنواره‌هایی برگزار کنیم که بر نسبت‌های هویتی ما تأکید دارند

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۱۴:۳۳:۲۷
کد خبر: ۶۵۰۰۱۹
جشنواره‌هایی برگزار کنیم که بر نسبت‌های هویتی ما تأکید دارند
معاون جدید امور هنری وزارت ارشاد گفت: امیدوارم به یکدیگر کمک کنیم تا شرایط آرام‌تر و دلپذیرتری را فراهم کنیم و بر جشنواره‌ها، آیین‌هایی که تکیه بر نسبت‌های هویتی ما و اصالت‌ها دارند تأکید بیشتری بورزیم.

به گزارش گروه موسیقی خبرگزاری برنا؛ به نقل از روابط عمومی دومین جشنوارۀ موسیقی کلاسیک ایرانی، سید محمد مجتبی حسینی ـ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ اظهار کرد: برای کسی که چهار روز بیشتر نیست کارش را شروع کرده صحبت‌ کردن هنوز زود است. امیدوارم ما به سنت قرن‌ها، همچنان زبان هنر را رساترین و فصیح‌ترین زبان سخن‌گفتن بدانیم و فضایی را فراهم کنیم تا هنرمندان ایران عزیز و سرافرازمان همچنان با این زبان (زبان عالم) گفتگو کنند.

او که شامگاه ۲۴ آذر در اختتامیه جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی صحبت می‌کرد، گفت: امیدوارم به یکدیگر کمک کنیم تا شرایط آرام‌تر و دلپذیرتری را فراهم کنیم و بر جشنواره‌ها، آیین‌هایی که تکیه بر نسبت‌های هویتی ما و اصالت‌ها دارند تأکید بیشتری بورزیم.

همچنین امیر مردانه ـ دبیر این رویداد ـ نیز در این مراسم گفت: دومین دوره جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی برگزار شد. در این دوره حدود ۱۲۰نفر از هنرمندان که در حوزه‌های مختلف موسیقی ایرانی فعال هستند، چه در بخش پژوهشی و چه در بخش‌های اجراهای صحنه‌ای در این دوره شرکت داشتند.

او ادامه داد: اتفاق خیلی خوبی که در این دوره از جشنواره افتاد این بود که شورای هنری کاملاً تغییر کرد و تمام گروه‌هایی که امسال اجرا داشتند نفرات جدیدی بودند و این پیغامی است برای تمام اهالی موسیقی که درهای جشنواره برای تمام کسانی که علاقمندند در بخش‌های مختلف جشنواره فعالیت کنند باز است. جشنواره انحصاری نیست و همه می‌توانند در آن حضور داشته باشند.

مردانه بیان کرد: امسال ما از حمایت استادان خوبمان همچون استاد داریوش طلایی، مجید کیانی، علی‌اکبر شکارچی بهره‌مند شدیم که باعث اعتبار جشنواره شدند. امیدوارم که جشنواره در سال های آینده به یک پویایی بهتر و کیفیت بالاتری برسد. ما نیاز داریم در بخش های مختلف جشنواره تمامی اهالی موسیقی به ما بپیوندند، ما را یاری کنند تا ما بتوانیم سال‌های آینده جشنواره را باشکوه‌تر و باکیفیت‌تر برگزار کنیم.

پس از صحبت‌های دبیر جشنواره، «ارکستر آکادمیک پایتخت» به رهبری شهرام توکلی و خوانندگی وحید تاج روی صحنه آمد و قطعاتی چون تصنیف «بهار دلکش» در آواز ابوعطا و سرود «خاک مهرآیین» را اجرا کرد.

 

همچنین در بخش دیگری از این برنامه سیدرضا طباطبایی (خوانندۀ پیشکسوت مکتب اصفهان) روی صحنه آمد و ساز و آوازی به همراهی کمانچۀ هادی منتظری در مایۀ بیات اصفهان برای حاضرین اجرا کرد.

محمد ذوالنوری، نوازندۀ سه‌تار نیز روی صحنه آمد و برنامه‌ای در مایۀ همایون به‌صورت بداهه اجرا کرد.

در این مراسم سیاوش کامکار (گروه ژاو)، هامان خلیلی (برافشان)، سهیل کاکاوند (راوی)، رضا پرویززاده (بحر نور)، نسترن هاشمی (بانگ نو)، امیرحسین رئوفی (سنتورنوازان تای)، مازیار شاهی (گروه میرزاعبدالله)، فرزان پورعارف (تیروژ) و کامیار فانیان (گروه کهن) در بخش گروه‌نوازی مورد تقدیر قرار گرفتند.

جوایز شرکت‌کنندگان در بخش «ساز و آواز» و «سه‌نوازی» به کوروش متین، مجتبی عسگری، بابک راحتی، حسین علیشاپور، داریوش کاظمی، علیرضا پوراستاد، منصور جمعه‌زاده، علی‌اصغر عربشاهی و سیدرضا طباطبایی تعلق گرفت.

شرکت‌کنندگان تقدیرشده در این بخش «تکنوازی» و «دونوازی» نیز زمان خیری، بهناز بهنام‌نیا، پوریا فرجی، محمد ذوالنوری، مرجان مهربان، حجت فرجیان، عماد حنیفه، حمید سکوتی و هادی منتظری بودند.

پویا نکویی (رتبۀ اول)، فریده رضایی و محمد انشایی (رتبۀ دوم به طور مشترک)، احمد ایروانی (رتبۀ سوم) نیز در بخش «پژوهش» مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

مراسم اختتامیۀ دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی با اهدای لوح تقدیر شرکت‌کنندگان در بخش‌های «گروه نوازی»، «سه نوازی»، «تکنوازی»،«ساز و آواز» و «پژوهش» با حضور سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی معاون اسبق امور هنری، فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی ، بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی، علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، امیر مردانه دبیر جشنواره، استاد داوود گنجه ای،استاد داریوش طلایی و اهالی موسیقی و علاقمندان در تالار رودکی برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز