نشست مشترک صداوسیما با دادستان‌های استان تهران

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۰۹:۴۷:۵۸
کد خبر: ۶۵۰۳۰۷
نشست مشترک صداوسیما با دادستان‌های استان تهران
نشست مشترک رئیس و برخی از معاونان و مدیران ارشد صداوسیما با دادستان عمومی و انقلاب و دادستان‌ها و روسای دادگاه‌های استان تهران با عنوان «نقش صداوسیما در اطلاع‌رسانی و آموزش‌های عمومی و حقوقی» برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در این نشست عبدالعلی علی‌عسکری (رئیس صداوسیما) و جعفری دولت آبادی (دادستان عمومی و انقلاب تهران) بر تعامل هرچه بیشتر صدا و سیما و مجموعه قوه قضائیه در زمینه‌های مختلف به ویژه آموزش‌های عمومی و حقوقی تاکید کردند.

گسترش همکاری‌ها برای کنترل آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از جرم، افزایش شناخت مردم از حقوق خود در جامعه، واکاوی و شناخت دقیق جرایم در عرصه فضای مجازی و اینترنت و چگونگی پرداخت هنرمندانه به معضلات و مسائل مرتبط با دستگاه قضایی و ارتباط این نهاد مهم با مردم از جمله مباحث مطرح شده در این نشست مشترک بود.

علی‌عسکری در این نشست با استقبال از همکاری دستگاه قضایی در تولیدات آموزشی و فرهنگی برای مردم، خواستار افزایش این تولیدات شد و افزود: نمایش ارتقای کارآمدی قوه قضائیه با تبیین عملکرد آن از اولویت‌های مهم رسانه ملی است.

او بیان نقدهای منصفانه، دقیق و ملموس برای مردم از دستگاه‌های مختلف را موجب افزایش اعتماد عمومی دانست و تصریح کرد: قطعا با چنین رویکردی است که می‌توان کارآمدی را افزایش داد.

همچنین جعفری دولت آبادی در این نشست با اشاره به جایگاه صداوسیما در عرصه رسانه‌ای کشور گفت: بخشی از مشکلات دستگاه‌های کشور ناشی از فقدان ارتباطات رسمی و تعاملات فی‌مابین است و معتقدیم با برگزاری چنین نشست‌هایی این خلأ پر خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران خواستار تقویت همکاری‌هایصدا و سیما با دستگاه قضایی در حوزه آموزش‌های عمومی و حقوقی شد و یادآور شد: بسیاری از مردم متاسفانه بدیهیات حقوقی را نمی‌دانند و ما در حوزه آموزش‌های عمومی به ویژه در کلیت قوانین و جرایم گسترده مانند سرقت، چک و مانند آن به کمک صداوسیما احتیاج داریم تا مردم آگاهی بیشتری پیدا کنند.

در این نشست همچنین برخی از دادستان‌های شهرستان‌ها و روسای دادگاه‌های استان تهران و تعدادی از معاونان و مدیران ارشد صدا و سیما به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز