اظهارات معاون هنری جدید خطاب به دست‌اندرکاران تئاتر فجر

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۱۳:۴۲:۳۰
کد خبر: ۶۵۰۵۳۴
اظهارات معاون هنری جدید خطاب به دست‌اندرکاران تئاتر فجر
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه مهدی افضلی مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر، عصر روز گذشته 25 آذرماه از دبیرخانه سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بازدید کردند.

به گزارش گروه فرهنگ وهنر خبرگزاری برنا، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت ارشاد در این دیدار ضمن قدردانی از فعالیت‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دبیرخانه تئاتر فجر، عنوان کرد: اهالی تئاتر به قدری هوشمند و با درایت هستند که خلاقیت‌هایی به انواع مختلف دارند تا دل تمام ایرانیان را به دست آورند. با بضاعت اندکی که داریم میهمانانی را به ایران دعوت می‌کنیم تا آنچه را در نظر داریم از آنها بیاموزیم و با فرهنگ خودمان آموخته‌ها را بازآفرینی و باز تعریف کنیم. طی جلساتی در روزهای آینده، داشته‌ها و علایق‌مان را با ستاد برگزاری جشنواره تطبیق خواهیم داد تا این سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر را نیز با سربلندی سپری کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: آسیب‌شناسی جشنواره‌های قبل و درس گرفتن از دیروز و ساختن فردا امری بسیار مهم است. تاسیس دبیرخانه دائمی جشنواره‌ها نیز از ایده‌های من است و امیدوارم بتوانیم به کمک آقای شفیعی و همکاران اداره کل هنرهای نمایشی این امر را محقق کنیم. تمرکز زدایی از تهران همواره امر مهمی بوده است و  طبق اسناد، تمام وزرا و معاونین هنری به این موضوع فکر کرده و تلاش‌هایی داشته‌اند. از آنجا که بضاعت چندانی نداریم، می‌توانیم ساختمان چند منظوره‌ای را بسازیم که غیر از تئاتر با کمترین تغییرات از آن استفاده‌های دیگری کنیم. تجربه‌ای که بسیاری از کشورهای دنیا انجام داده‌اند تا زیرساخت‌های دائمی‌شان برقرار شود.

در ابتدا این نشست مهدی شفیعی انتصاب جدید سیدمحمدمجتبی حسینی را تبریک و برای او آرزوی موفقیت کرد، او در بخشی از این دیدار خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌ها یا تفاوت‌هایی که جشنواره تئاتر با سایر جشنواره‌ها دارد و تاکنون دیده نشده، این است که پیش از اجرای نمایش‌ها جشنواره چه در حوزه داخلی و خارجی، تیم‌های مختلف و عوامل فنی باید شرایط سالن را بسنجند و سیستم‌های فنی را مستقر کنند و تمام عوامل درگیر تولید، حاضر شده و شرایط اجرا را مهیا کنند تا گروه‌ها بدون دغدغه آثارشان را دو یا سه شب روی صحنه آورند و این پروسه بسیار هزینه بر و دشوار است در صورتی‌که در سینما نیز اینگونه نیست.

وی همچنین در ادامه افزود: نکته دیگر این است که استان‌ها همواره مطالباتی داشته‌اند مبنی بر اینکه جشنواره تئاتر فجر تنها محدود به تهران نشود و این رویداد در استان‌های دیگر نیز برگزار شود. چند سالی است که این کار انجام شده است و امسال نیز با وجود مشکلات بسیار از لحاظ مالی و تغییرات مدیریتی با اصرار من و آقای مهندس‌پور خوشبختانه این جشنواره در استان‌های مرکزی، لرستان، یزد، بوشهر، خوزستان و چهارمحال بختیاری از 10 تا 23 دی ماه برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست فرهاد مهندس‌پور پس از معرفی مدیران جشنواره طی سخنانی، گزارشی اجمالی از بخش‌های مختلف جشنواره را ارائه کرد و در ادامه مدیران سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر به بیان جزئیات و اطلاعات آماری مربوط به بخش‌های تحت مدیریت خود پرداختند.

در جریان این دیدار مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، فرهاد مهندس‌پور دبیر جشنواره، پیمان شریعتی مدیر مجموعه تئاترشهر و مدیر اجرایی جشنواره، سعید اسدی مدیر امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی و مشاور دبیر، علی اصغر دشتی قائم مقام دبیر، آروند دشت آرای مدیر بخش بین‌الملل، پریسا مقتدی مدیر تالار هنر و مسئول بخش مرور جشنواره، یوسف باپیری مدیر بخش به علاوه فجر، مهدی رضاخانی مدیر هنری جشنواره و تنی چند از اعضای ستاد برگزاری این رویداد حضور داشتند.

نظر شما