به پاس موفقیت در ای بی یو

برگزیدگان رادیوهای استانی تجلیل شدند

۱۳۹۶/۱۰/۰۲ - ۱۵:۰۳:۳۹
کد خبر: ۶۵۳۱۹۸
برگزیدگان رادیوهای استانی تجلیل شدند
معاونت امور استان‌ها طی مراسمی از برگزیدگان مراکز رادیویی استانی در اجلاس «ای بی یو» تجلیل کرد.
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، علی دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیما در مراسم تجلیل از چهار اثر برگزیده مراکز استان ها در اجلاس ABU و جشنواره «جاهورینا» بوسنی، با بیان اهمیت حضور در جشنواره‌ها در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه گفت: حضور در جشنواره‌ها بیانگر جایگاه و منزلت فرهنگی و هنری جامعه است. گرچه هدف تولید در مراکز استانی حضور در جشنواره های خارجی نیست اما برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی باید در تراز جهانی تولید شوند چون اکنون تمام شبکه‌های استانی روی ماهواره قرار دارند و مورد قضاوت جهانی هستند.

وی افزود: علاوه بر اینکه باید نگاهمان معطوف به مزیت های نسبی هر استان باشد تراز تولیداتمان نیز باید بین المللی باشد تا با دنیا صحبت کنیم.

دارابی از درخواستش برای قرار گرفتن جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها و جشنواره انیمیشن در تقویم اتحادیه رادیو تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه ABU سخن گفت و اعلام کرد: در معاونت امور استان ها در حوزه بین الملل ساختار «مدیریت جشنواره و مبادلات برنامه ای در جشنواره‌ها» ایجاد می‌شود که بر  این موضوعات متمرکز شود.

وی از مدیران این معاونت در حوزه تولید برنامه‌ها خواست بهترین نیروهایشان را برای رصد و پایش آثار انتخاب کنند تا این آثار را به درستی و به موقع انتخاب و به جشنواره های بین المللی ارسال کنند.

معاون امور استان‌ها همچنین بر اصلاح معیارهای ارزیابی برنامه ها در جشنواره های داخلی تأکید کرد و با اشاره به سوژه های بسیار متنوع گفت: حضور در جشنواره‌های بین المللی و مخصوصا اجلاس ABU باید در متن برنامه ریزی‌های مراکز استان ها قرار گیرد.

در این مراسم از علی کامیابی تهیه کننده برنامه رادیویی «نقطه صفر» تولید مرکز سیستان و بلوچستان، مهدی آذری تهیه کننده نمایش رادیویی «آخرین عکس» تولید مرکز گیلان، علی شهابی تهیه کننده مستند تلویزیونی «روز زرد» تولید مرکز آبادان برای کسب موفقیت در اجلاس ABU و از محمدرضا حافظی تهیه کننده برنامه تلویزیونی «راه بی‌عبور» سیمای لرستان نیز برای احراز رتبه برتر از جشنواره جاهورینا بوسنی تجلیل شد.

در این مراسم برگزیدگان جشنواره از توجه معاون امور استان ها به تجلیل از برگزیدگان جشنواره‌ها قدردانی کردند و مدیران کل چهار مرکز آبادان، سیستان و بلوچستان، گیلان و لرستان درباره برنامه های برگزیده مرکز خود توضیحاتی ارائه دادند.

نظر شما