آغاز ثبت‌نام فصل زمستان سینماتک خانه هنرمندان ایران

۱۳۹۶/۱۰/۰۳ - ۱۱:۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۵۳۵۱۶
آغاز ثبت‌نام فصل زمستان سینماتک خانه هنرمندان ایران
ثبت‌نام فصل زمستان سینماتک خانه هنرمندان ایران آغاز شد و اعضای این سینماتک می توانند از برنامه های آن استفاده کنند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، ثبت‌نام فصل زمستان سینماتک خانه هنرمندان ایران آغاز شد که بر این اساس مرور سینمای رومن پولانسکی و مروری بر آثار سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر از مهمترین بخش‌های این فصل از سینماتک خانه هنرمندان ایران است و بخش عمده آثار به نمایش در آمده در این فصل را فیلم‌های اقتباسی تشکیل می‌دهند.

در برنامه مروری بر سینمای رومن پولانسکی دوشنبه ۱۱ دی فیلم «مستاجر» (The Tenant) محصول سال ۱۹۷۶ به نمایش در می‌آید. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته رولان توپور ساخته شده است. دوشنبه ۱۸ دی فیلم «تس» (Tess) محصول سال ۱۹۷۹ روی پرده می رود که اقتباسی از رمان «تس از خانواده دوربرویل» اثر توماس هاردی است.

در ادامه برنامه‌های مروری بر سینمای رومن پولانسکی دوشنبه ۲۵ دی فیلم «پیانیست» (The Pianist) محصول سال ۲۰۰۲ به نمایش در می آید. این فیلم بر اساس کتاب «مرگ یک شهر» نوشته ولادیسلاو اشپیلمن ساخته و در هفتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی شده است. دوشنبه ۲ بهمن فیلم «گوست رایتر»  (The Ghost Writer) محصول سال ۲۰۱۰ نمایش داده می‌شود که بر اساس کتاب «شبح» اثر رابرت هریس ساخته شده است.

دوشنبه ۹ بهمن نیز فیلم «کشتار» (Carnage) محصول سال ۲۰۱۱ روی پرده می رود که بر پایه نمایشنامه «خدای کشتار» نوشته یاسمینا رضا ساخته شده است.

پس از آن و طی روزهای دوشنبه ۲۳ بهمن تا پنجشنبه ۲۶ بهمن برنامه «سینما و نقاشی» با همکاری پلک تهران برگزار می شود.

پس از پایان سی و ششمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر و طی روزهای جمعه ۲۷ بهمن تا دوشنبه ۳۰ بهمن منتخبی از آثار به نمایش در آمده در این جشنواره در سینماتک خانه هنرمندان ایران نمایش داده می شود.

برنامه اسفندماه سینماتک خانه هنرمندان ایران نیز مشتمل بر نمایش ۳ فیلم است که بر این اساس دوشنبه ۷ اسفند فیلم «وانیا در خیابان ۴۲» (Vanya on ۴۲nd Street) اثر لویی مال و محصول سال ۱۹۹۴ روی پرده خواهد رفت. این فیلم بر اساس نمایشنامه «دایی وانیا» نوشته آنتوان چخوف ساخته شده است.

دوشنبه ۱۴ اسفند فیلم «محاکمه» (The Trial) به کارگردانی اورسن ولز و محصول سال ۱۹۶۲ نمایش داده می‌شود که بر پایه رمان مشهور «محاکمه» نوشته فرانتس کافکا ساخته شده است.

دوشنبه ۲۱ اسفند و در آخرین برنامه سال ۹۶ سینماتک خانه هنرمندان ایران نیز فیلم «خون به پا خواهد شد» (There Will Be Blood) اثر پل توماس اندرسون و محصول سال ۲۰۰۷ به روی پرده خواهد رفت که اقتباسی‌ از رمان «نفت!» اثر آپتن سینکلر است.

شرکت در برنامه مروری بر آثار سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر صرفا برای اعضای سینماتک خانه هنرمندان ایران امکان‌پذیر خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز