نقاشی خط‌هایی از هایکوواره‌های سهیل محمودی

۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۱۳:۲۹:۳۶
کد خبر: ۶۵۵۲۱۱
نقاشی خط‌هایی از هایکوواره‌های سهیل محمودی
آثار نقاشی خط ستاره طباطبایی‌قانع در نمایشگاهی تحت عنوان «گل‌های روسری مادرم» در گالری فردا به نمایش درمی آید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در نمایشگاه «گل‌های روسری مادرم» آثار نقاشیخط ستاره طباطبایی قانع روی دیوار می رود که در آنها این هنرمند هایکوواره‌های سهیل محمودی را با قلم نقاشیخط به تصویر درآورده است. در این نمایشگاه ۱۹ تابلو از این هنرمند به نمایش درمی آید.

سهیل محمودی در یادداشتی برای این نمایشگاه آورده است: «بخشی از کار و هنر خانم ستاره طباطبایی‌قانع اندیشیدن به کلمه و گرافیک نام‌ها است. او گرافیست و طراح است و سال هایی‌ است با همت و توجه به کار طراحی نام‌ها برای جواهر و طلا می‌پردازد، کاری که دیگر از یک تفنن گذشته و خلاقیتی بومی در گرافیک و حروف‌نگاری و نوعی خوشنویسی فارسی غیر سنتی را می‌طلبد. او در همین سال ها که با وی همراه و همدل بوده‌ایم، گاهی طرح هایی از هایکوواره‌های من زده است که این طراحی‌ها، کوششی‌ است برای آنکه بتواند با حروف و خطوطی غیر سنتی، آن سوتر از نسخ و ثلث مّالوف، برداشتی تجسمی از این شعرها با خط فارسی داشته باشد. بوم و رنگ و مرکب و گاه ورق مس و ورق طلا را به یاری طلبیده و طرح هایی با هندسه حروف از کلمات این هایکوها خلق کند. من پیش از این ۳ مجموعه هایکوواره با عنوان های «رویای درخت ریشه‌دار است»، «بهار ادامه پیراهن توست» و «حالا هر دو تنهاییم»، منتشر کردم و اصلا باور نمی‌کردم که اصحاب خوشنویسی و گرافیک و نقاشی و هنرهای تجسمی، این همه با نگاه همدلانه، یاری و همراهیم کنند. از هنرمندان و استادانی چون اسرافیل شیرچی، روح الله دلخانی، حمیرا حیدری، شهروز نوراللهی، محسن میرحسینی در حوزه هنر خوشنویسی و نقاشیخط تا هنرمندان جوانی چون میترا مرادی نوری، مهری سیاوشی و ستاره طباطبایی قانع. ساعت ۱۶، روز جمعه در گالری فردا در طهران آیین گشایش نمایشگاهی از مجموعه کارهای ستاره طباطبایی قانع است بر اساس همین هایکو واره های من با عنوان «گلهای روسری مادرم» ضمن تحسین هنر این هنرمند جوان، دیدار دوستان هنرمند با این بهانه برایم بسیار لذت‌بخش است.»

این نمایشگاه از هشتم دی ماه تا چهاردهم این ماه در گالری فردا برپا می شود و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک ۲ واحد ۲ مراجعه کنند.

گالری روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان است.

 

نظر شما