انتصاب رئیس مرکز تحقیقات زبان فارسی هند

۱۳۹۶/۱۰/۱۶ - ۱۳:۵۶:۳۱
کد خبر: ۶۵۹۱۲۴
انتصاب رئیس مرکز تحقیقات زبان فارسی هند
رئیس مرکز تحقیقات زبان فارسی هند منصوب شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، به گفته فرهاد پالیزدار - معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی -،در راستای ضرورت و اولویتِ گسترش زبان فارسی در شبه قاره هند و با توجه به اشتراک‌های فرهنگی میان دو کشور، احسان‌الله شکراللهی توسط غلامعلی حداد عادل، رئیس بنیاد سعدی، به سمت رئیس مرکز تحقیقات زبان فارسی در هند منصوب شده است.

او در این‌باره توضیح داد: مرکز تحقیقات زبان فارسی در هند از سال 1362 به صورت جدی کار خود را آغاز کرده و فعالیت آن طی این سال‌ها فراز و نشیب‌هایی داشته است. در پنج سال گذشته نیز عملکرد آن بسیار کاهش یافته بود، بنابراین به دلیل اهمیت زبان فارسی در کشور هند و پیشینه‌ تاریخیِ آن، تصمیم گرفتیم فرد متخصصی را به سمت رئیس مرکز  تحقیقات زبان فارسی انتخاب کنیم تا این مرکز مهم رونقی دوباره بگیرد.

معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی همچنین گفت: احسان‌الله شکراللهی دانش‌آموخته‌ علوم اطلاع‌رسانی و کتابداری و نیز زبان و ادبیات فارسی است و پیش از این مدیرکل نسخ خطی و کتاب‌های نادر سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بوده و کتاب‌ها و مقاله‌های بسیاری در زمینه نسخه‌های خطی و ادبیات فارسی نوشته است. بنابراین با توجه به اهمیت نسخه‌های خطی فارسی در شبه قاره هند، و همچنین تسلط ایشان بر ادبیات فارسی، آموزش زبان فارسی و هنر خوشنویسی ایرانی حضور ایشان به عنوان رئیس مرکز تحقیقات زبان فارسی بسیار مفید و راهگشا خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز