میزبانی گالری‌ها و مراکز هنری تهران از هنردوستان

۱۳۹۶/۱۰/۲۱ - ۱۰:۲۲:۲۷
کد خبر: ۶۶۱۲۷۷
میزبانی گالری‌ها و مراکز هنری تهران از هنردوستان
گالری‌ها و مرکزهای هنری تهران با برگزاری نمایشگاه‌هایی میزبان هنردوستان هستند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، ۲۲ دی ماه آخرین روز بازدید از نمایشگاه آثار تونی کرگ؛ هنرمند انگلیسی- آلمانی با نام «ریشه ها و سنگ ها» در موزه هنرهای معاصر تهران استY در این نمایشگاه ۶۰ اثر مجسمه و ۱۴۰ اثر طراحی روی کاغذ از تونی کرگ به نمایش در آمده است.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند تا زمان اعلام شده  از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ عصر و جمعه از ساعت ۳تا۷ عصر به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند.

گالری ثالث

یحیی گمار مجموعه نقاشی‌های خود را با نام «زهردان‌ها و جام و حوری» به نمایش گذاشته است؛ او درباره این نمایشگاه می‌گوید: «این نقاشی‌ها با پرداخت‌هایی دقیق از اشیا برساخته، زائیده خیال‌اند و شاید هم وهم، که عجیب طعنه به امر واقع می‌زنند. ظرف‌هایی یا بهتر می‌توان گفت زهردان‌هایی خیالی، که دارای محتویاتی کشنده‌اند و همه جا یافت می‌شوند؛ حتی ذهن من و شما! »

مجموعه نقاشی‌های این هنرمند نقاش  شامل ۱۲ اثر است که بزرگترین آن‌ها به ۲۱۵*۵۷۰ سانتیمتر می‌رسد.

این نمایشگاه عصر جمعه، پانزدهم دی‌ماه، در گالری ثالث به نشانی خیابان کریم‌خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر افتتاح می‌شود و تا بیست‌وششم همین ماه میزبان علاقه‌مندان است.

گالری ژاله

گالری ژاله در آستانه یک‌سالگی خود میزبان نقاشی‌های رها شرفی و عاطفه محمدپور می‌شود؛ این نمایشگاه ۲۲ دی‌ماه کار خود را آغاز می‌کند.

در «عنصر پنجم» ۱۰ اثر آبستره در ابعادی نسبتا بزرگ به نمایش درمی‌آید که هر کدام به دنبال بیان تصویری انتزاعی از یکی از عناصر اصلی آب، خاک، آتش و باد و عنصر پنجمی به نام فضاست که این عنصر پنجم تلقی و ساخته ذهن هنرمندان این نمایشگاه است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه روزه  از ۲۲ دی تا دوم بهمن از ساعت ۱۴ تا ۱۶ به خیابان ایرانشهر، کوچه نوشهر،  پلاک ۳، گالری ژاله مراجعه کنند.

گالری ایده‌پارسی

نمایشگاه  «خط نگاران»، با آثاری از فاطمه حسنی، مریم حاجی صادقی و نوشین شیخ زاده ۲۲ دی ماه در گالری ایده پارسی افتتاح خواهد شد؛  که در آن ۲۰ اثر از این هنرمندان در ابعاد مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه جمعه  ۲۲  دی‌ ساعت ۱۶  تا ۲۰ افتتاح شده و تا ۲۷  دی‌ماه، هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ پذیرای علاقمندان خواهد بود.

گالری ایده‌ پارسی در خیابان شریعتی، خیابان دولت، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه اله‌وردی آذر، پلاک ۲۸ قرار دارد.

خانه هنرمندان ایران

سومین دوره نمایشگاه «ورسوس» با تمرکز بر شناسایی استعدادهای نسل جوان و معرفی آنها به جامعه هنری در خانه هنرمندان ایران برگزار شده است که در آن نزدیک به ۱۰۰ اثر از نقاشان ۱۸ تا ۳۵ سال در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

این نمایشگاه تا ۲۵‌ دی در خانه هنرمندان ایران برقرار است.

گالری آتبین

اکبر یادگاری بعد از سال‌ها زندگی، کار و برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی متعدد در آلمان و سایر کشورها نخستین نمایشگاه خود با عنوان «تروما از کلن» را ۲۲ دی تا سوم بهمن‌ماه در گالری آتبین برگزار می‌کند.

این هنرمند گزیده‌ای از جدیدترین آثار سی سال نقاشی خود را که در آن ردپای مهاجرت، فرهنگ بصری آلمان و تئاتر دیده می‌شود، به نمایش می‌گذارد.

نظر شما