اجرای مشترک گروه موسیقی «لیان» و خانه درام چین

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۱:۳۵:۱۴
کد خبر: ۶۶۲۴۵۹
اجرای مشترک گروه موسیقی «لیان» و خانه درام چین
گروه موسیقی «لیان» و خانه درام چین به سرپرستی محسن شریفیان اجرای مشترکی را در سی و سومین جشنواره موسیقی بین‌المللی فجر روی صحنه بردند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این اجرای پر انرژی سه بخش مختلف داشت. در بخش اول، هنرمندان چینی بخش‌هایی از موسیقی سنتی کشور خود را روی صحنه بردند و سه قطعه جذاب را اجرا کردند. دختران خانواده یانگ قطعه‌ای بود که نشان‌دهنده حس میهن‌پرستی چینیان بود، قطعه دوم روح طبل و  غرش اژدها نام داشت و آهنگی بود که به روایت چینی‌ها دارای صلابتی مردانه است و پرش ببر هم آهنگ پایانی اجرای آنها بود.

سپس گروه موسیقی لیان روی صحنه آمدند و قطعاتی را اجرا کردند. یکی از قطعات کردی بود و به مردم کرمانشاه تقدیم شد. شریفیان سرپرست گروه و نوازنده نی‌انبان، از مردم درخواست کرد به فکر زلزله‌زدگان استان کرمانشاه باشند و فراموش نکنند که آنها هنوز هم به کمک نیاز دارند.

در بخش سوم اجرا هم نوازندگان چینی روی صحنه آمدند و در این بخش شریفیان اعلام کرد که قطعه‌ای که اجرا می‌کنند به دریانواردان ایرانی که دچار سانحه شده‌اند، تقدیم می‌شود. سپس دو قطعه را چینی‌ها و ایرانی‌ها با یکدیگر اجرا کردند و شب خاطره‌انگیزی را برای مخاطبان خود رقم زدند.

در پایان شریفیان اجراهای مشترک میان هنرمندان ایرانی و دیگر کشورها را اتفاق خوبی دانست که بابد تداوم پیدا کند. در این اجرا همایون نصیریان نوازنده برجسته سازهای کوبه‌ای نیز گروه لیان را همراهی می‌کرد.

در ادامه اجراهای سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران، روز شنبه 23 دی ماه دو گروه موسیقی «نفس» از کشور ایتالیا و به سرپرستی خومه کمته و سپس ارکستر بادی تهران به رهبری جاوید مجلسی و سرپرستی سینا ذکایی به اجرای موسیقی می پردازند.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از 20 تا 30 دی‌ماه در 6 سالن شهر تهران برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز