گروه «روناک» در جشنواره موسیقی فجر در شیراز روی صحنه می‌رود

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۲:۳۱:۲۶
کد خبر: ۶۶۲۵۱۰
گروه «روناک» در جشنواره موسیقی فجر در شیراز روی صحنه می‌رود
کنسرت گروه موسیقی «روناک» در سی و سومین دوره جشنواره موسیقی فجر در شیراز در ساعت 20:30 روز چهارشنبه 27 دی ماه جاری در سالن تشریفات جهاد دانشگاهی این شهر برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، گروه موسیقی «روناک» به سرپرستی کیوان علی‌محمدی در جدیدترین کنسرت خود در ساعت 20:30 روز چهارشنبه 27 دی ماه جاری در سی و سومین دوره جشنواره موسیقی فجر در سالن تشریفات جهاد دانشگاهی شیراز روی صحنه می‌رود و اعضای این گروه، تلفیقی از چندین قطعه از چهار ژانر مختلف موسیقی از جمله؛ بخش موسیقی محلی برای تمام اقوام ایران، بخش موسیقی سنتی، بخش موسیقی پاپ و بخش موسیقی ملل که به زبانهای خارجی را اجرا می‌کنند.

از خصوصیات بارز گروه موسیقی «روناک» این است که از ترکیبی از سازهای محلی، سنتی، پاپ و ملل تشکیل شده است و در واقع در میان آهنگهایی که اجرا می‌کنند نیز بدین گونه است و این تلفیق موسیقی به شنونده منتقل می‌شود.

اعضای گروه موسیقی «روناک» در کنسرت سی و سومین دوره جشنواره موسیقی فجر عبارتند از:

کیوان علی‌محمدی ـ سرپرست گروه، تنظیم‌کننده، نوازنده دف و خواننده موسیقی محلی و سنتی، کاویان علی‌محمدی ـ نوازنده کمانچه، حانیه علی‌محمدی ـ نوازنده تار، محمد نصرتی ـ نوازنده کیبورد، وحید عبدالهی ـ خواننده موسیقی سنتی و ملل، مجتبی شاداب‌فر ـ نوازنده گیتار باس، حمیدرضا سلیمانی ـ نوازنده نی انبان، حمیده سعیدی‌نیا ـ نوازنده عود، علی‌رضا رحیمی ـ نوازنده درام، ندا رضاییان ـ نوازنده دف و سازهای کوبه‌ای و مریم مرزبانی ـ نوازنده دف و دایره.

فروشی اینترنتی کنسرت موسیقی «روناک» در سی و سومین دوره جشنواره موسیقی فجر در شیراز از چندی پیش در سایت «فرهنگ تیک» به آدرس www.farhangtic.com آغاز شده است.

گروه موسیقی «روناک» در سال 1380 با مدیریت کیوان علی‌محمدی فعالیت هنری خود را با هدف «اتحاد اقوام ایرانی» و «صلح و دوستی» آغاز کرد؛ از ابتدا بر روی موسیقی نواحی ایران تمرکز داشت به نحوی که هر کدام از انواع موسیقی نواحی ایران اعم از آهنگ، ساز، گویش و لباس توانستند در آن حضور پررنگی داشته باشند.

نخستین آلبوم این گروه با نام «روناک» به تهیه‌کنندگی صدرالدین حسین‌خانی مدیر شرکت موسیقی «ایران گام» منتشر شد و در ادامه دو آلبوم «ایران سرزمین من» و «حاجی فیروز» را نیز روانه بازار موسیقی کرد. این گروه تاکنون کنسرتهای متعددی را در تالار وحدت تهران، شهرهای کشور و کشورهای مختلف برگزار کرده است.

سی و سومین دوره جشنواره موسیقی فجر در شیراز در روزهای 25 دی ماه جاری تا 2 بهمن ماه امسال در تالار حافظ، مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز و تالار احسان در مرکز استان فارس برگزار می‌شود.

نظر شما