وزیر ارشاد مهمان ویژه چهارمین شب جشنواره موسیقی فجر شد

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۴:۰۲:۴۰
کد خبر: ۶۶۲۵۹۰
وزیر ارشاد مهمان ویژه چهارمین شب جشنواره موسیقی فجر شد
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه شنبه ۲۳ دی مهمان ویژه چهارمین شب از جشنواره موسیقی فجر در برج آزادی شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در چهارمین شب از جشنواره موسیقی فجر در برج آزادی گروه های «سورنای» و «مخام چلر» به ترتیب موسیقی اقوام لر و ترکمن را روی صحنه آزادی نواختند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بازدید از مجموعه برج آزادی در دفتر یادبود این برج، متنی را به یادگار نوشت و سپس به سالن اجرای کنسرت رفت.

سورنای برای اجرا در جشنواره موسیقی فجر، رپرتواری شامل قطعات شاد و محزون موسیقی غنی لری را انتخاب کرده بود که عمدتاً از آثار خاطره‌انگیز سال‌های دورتر موسیقی لری بودند.

کنسرت شب گذشته با اجرای قطعه معروف «سوزه سوزه» آغاز شد و در ادامه آثاری نظیر «سیت بیارم»، «کوش طلا»، «آواز علیدوستی»، «بزارن بینابینا هه لاو»، «هه گله»، «کوچکله»، «هه وله»، «آوازهای ساریخانی و دنگ‌دال» اجرا شد.

در نهایت اجرای «سورنای» با دونوازی سرنا و کمانچه با هنرنمایی احسان‌ عبدی‌پور و محمدرحیم باجلاوند به پایان رسید تا این قطعه بی کلام حسن ختامی بر اجرای زیبای «سورنای» در جشنواره موسیقی فجر باشد.

محمدرحیم باجلاوند (کمانچه و خواننده)، احسان عبدی‌پور (سرپرست و نوازنده سرنا)، محمد قربانی (تار)، بابک پیمانی (تنبک و سازهای کوبه‌ای) و داوود رضایی (کمانچه) اعضای گروه «سورنای» را در اجرای این کنسرت تشکیل می‌دادند.

گروه «سورنای» کار خود را از سال ۸۳ آغاز کرد و تاکنون کنسرت‌های متعددی را در جشنواره‌های مختلف برگزار کرده است.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبر صفی پور مدیر عامل بنیاد رودکی، فرزاد طالبی رئیس دفتر موسیقی، نعمت اله پایان رئیس مجموعه برج آزادی و سید علی مفاخریان شهردار منطقه ۹ تهران به تماشای اجرای گروه سورنای لرستان نشستند.

در ادامه اجراهای این دوره از جشنواره، گروه های نیمه از بوشهر و عاشیق لار از آذربایجان یکشنبه ۲۴ دی در ۲ سانس در برج آزادی به اجرای کنسرت می پردازند.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر تا روز ۳۰ دی‌ با اجرای موسیقی‌های مختلف در شش سالن شهر تهران ادامه پیدا خواهد کرد.

نظر شما