برای دومین هفته

یک فیلم کمدی صدرنشین گیشه بین‌الملل شد

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۱۰:۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۶۲۸۴۲
یک فیلم کمدی صدرنشین گیشه بین‌الملل شد
فیلم ماجراجویانه و کمدی «جومانجی» برای دومین هفته پیاپی پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان نام گرفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا به نقل از اسکرین، «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» به عنوان دنباله قسمت اصلی محصول ۱۹۹۵، با توجه به آغاز اکران ۴۰ میلیون دلاری در سینماهای چین، فروش خارجی خود را در این هفته به ۸۱ میلیون دلار رساند تا برای دومین هفته صدرنشین گیشه بین‌الملل باشد.

این فیلم که دنباله مستقل فیلم اصلی «جومانجی» با بازی «رابین ویلیامز» است، تاکنون ۳۰۰ میلیون در سینماهای آمریکا و ۳۸۳ میلیون دلار در سینماهای سایر کشورهای جهان فروخته و فروش جهانی نزدیک به ۷۰۰ میلیون دلار را رقم زده است.

«دواین جانسون»، «کوین هارت»، «جک بلک»، «نیک جوناس» و «بابی کاناوله» از جمله بازیگران فیلم هستند که با بودجه‌ای بالغ بر 100 میلیون دلار ساخته شده است.

«جومانجی: به جنگل خوش‌آمدید» به کارگردانی «جیکئ کاسدان» تاکنون ۱۱۳ میلیون دلار در آسیا، ۵۷ میلیون دلار در آمریکای لاتین و بالغ بر ۱۵۹ میلیون دلار در سینماهای اروپا فروخته است. در میان کشورهای آسیایی چین، فیلیپین و کره‌جنوبی بهترین عملکرد را در فروش این فیلم داشته‌اند و در اروپا نیز بریتانیا با ۴۰ میلیون دلار بهترین بازار خارجی دنبااله فیلم «جومانجی» است و پس از آن فرانسه با ۲۱.۹ میلیون دلار و آلمان به ۱۷.۲ میلیون دلار قرار دارند. این فیلم در سینماهای استرالیا نیز تا به امروز ۲۷.۸ میلیون دلار فروخته است.

اما فیلم «جنگ ستارگان: آخرین جدای» با فروش ۳۰ میلیون دلار این هفته، فروش جهانی خود را به ۱.۲۶۵ میلیارد دلار رساند و با پیشی گرفتن از «دیو و دلبر»، عنوان دهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما را به نام خود ثبت کرد.

«جنگ ستارگان: آخرین جدای» هشتمین قسمت از مجموعه «جنگ ستارگان» و دومین قسمت از یک سه‌گانه جدید از این مجموعه است که نویسندگی و کارگردانی آن بر عهده «رایان جانسون» است. فروش جهانی مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» تا به امروز به رقمی بالغ بر هشت میلیارد دلار رسیده است.

انیمیشن «کوکو» محصول پیکسار با فروش ۱۹ میلیون دلاری در گیشه بین‌المللی جمع فروش گیشه بین‌الملل و جهانی خود را به ترتیب به رقمی بالغ بر ۴۲۵ میلیون دلار و ۶۲۱ میلیون دلار ارتقاء داد. چین با فروش ۱۸۳ میلیون دلاری بهترین بازار خارجی انیمیشن «کوکو» بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز