در بازدید از کلیسای آشوریان عنوان کرد

تأکید معاون فرهنگی ارشاد برتوجه به میراث مشترک معنوی در جهان مدرن

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۱۴:۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۶۳۰۲۷
تأکید معاون فرهنگی ارشاد برتوجه به میراث مشترک معنوی در جهان مدرن
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کلیسای مارگیورگیس، کلیسای شرق آشوریان بازدید و بر ضرورت توجه به میراث مشترک معنوی در جهان مدرن تاکید کرد.
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ محسن جوادی در بازدید از کلیسای مارگیورگیس؛ کلیسای شرق آشوریان، با تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های کارکنان نفتکش ایرانی گفت: همه ایرانیان دغدار این حادثه هستند و از خداوند متعال طلب مغفرت و رحمت برای این عزیزان داریم.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بازدید از کلیساها و صومعه‌های مسیحی در کشورهای مختلف جهان گفت: از حضور در کلیسای شرق آشور بسیار خرسندم و سال جدید میلادی را مسیحیان ایران  تبریک عرض می‌کنم.

وی با اشاره به نگرانی‌های مشترک مسیحیان و مسلمانان درباره جهان مدرن، گفت: اخیراً پاپ نسبت به آینده مسیحیت در میان جوانان مسیحی ابراز نگرانی کرده بود. این احساس در جهان اسلام هم وجود دارد و مقتضیات دنیای مدرن نسل جدید را از معنویت دور کرده است.

معاون امور فرهنگی ادامه داد: برای همه ملت‌ها و ادیان این نگرانی وجود دارد. باید کاری کنیم تا این میراث معنوی در فضای سودجویی گم نشود و از نسل‌های جدید از معنویت اصیل دور نیفتند.

وی ادامه داد: روحانیون در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند تا میراث مشترک معنوی در جهان مدرن مغفول نماند. همچنین با توجه به اینکه همه ما در کشوری به نام ایران زندگی می‌کنیم باید در کنار هم باشیم.

در ادامه این بازدید، اسقف مارنرسای بنیامین؛ اسقف کلیسای شرق آشوریان درباره قدمت و کلیساهای آشوریان در ایران توضیحاتی ارایه داد و از حضور معاون امور فرهنگی در این کلیسا ابراز خرسندی کرد.

بر اساس این گزارش، در این بازدید علی فریدونی، مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان حضور داشتند.

 

نظر شما